Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:00:05 GMT

زخم نبود متولی قوی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۱۸۲۰

زخم نبود متولی قوی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

علی زبرجدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ساختار امنیتی، دولتی و حاکمیتی متولی قوی برای مطالبه عدالت نداشتیم، افزود: با این روند، شاهد رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی و تعدد این آسیب‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شورای مسائل اجتماعی که به تازگی در سطح کشور شکل گرفته متأسفانه برای متولیان امر دارای اهمیت نیست، اظهار کرد: زمانی که متولی قوی در ساختار حاکمیتی وجود نداشته باشد، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اولویت‌ها در بحث‌های اجتماعی، پیش روی به سمت ارائه راهکارها برای حل مشکلات اجتماعی و پیدا کردن راه علاجی برای آنها نیز کمرنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: با این وضعیت، برنامه ریزی قوت خاصی نخواهد داشت و شاهدیم که بیشتر امور به گزارش‌ها و تشریفات خلاصه می‌شود.

زبرجدی با اشاره به اینکه این مسئله در استان همدان به وضوح قوی‌تر دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این مشکل باعث شده تا آسیب‌های اجتماعی خوب دیده نشود از سویی، مشکل بعدی این است که حوزه آسیب‌های اجتماعی را از آسیب‌های فرهنگی جدا کرده‌ایم، در حالی که در برخی موارد مشکلات با آسیب‌های فرهنگی باید باهم حل شود مانند موضوع حجاب که نیاز به برنامه‌های فرهنگی دارد ولی در برنامه‌های اجتماعی نیز قرار دارد.

مسئول دوره آموزش معارف انقلاب اسلامی در همدان تصریح کرد: امروزه دامنه آسیب‌های اجتماعی ما گسترش پیدا کرده و انواع مختلف و عمیقی دارد؛ مانند حوزه خانواده، خشونت علیه زنان، طلاق‌های احساسی و عاطفی، ازدواج‌های سفید، انحرافات اخلاقی و جنسی که توسط برخی از رسانه‌های بیگانه در حال مطرح کردن و ترویج است، و حال باید تمامی این موارد در دستور کار برنامه ریزان و نهادهای مربوطه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه آسیب‌های دیگری که در مابقی عرصه‌ها وجود دارد؛ مانند مهاجرت نخبگان، بیکاری، خودکشی، زباله گردی، جرایم خشنی چون اسیدپاشی، اعتیاد، قتل، سرقت و اعتیاد به فضای مجازی نیز به مسائل اجتماعی دیگری گره خورده‌اند، گفت: باید به فقر به عنوان یک کلان عامل در مسائل اجتماعی نگریست.

زبرجدی با تاکید بر اینکه در بررسی علل ترک تحصیل یا به تأخیر افتادن سن ازدواج می‌بینیم که بحث‌های اقتصادی نقش مهمی دارند، اظهار کرد: بحث‌های اجتماعی اگرچه با بحث‌های فرهنگی در هم تنیده هستند اما باید هرکدام را از منظر خود مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 5430033

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان آسیب اجتماعی ازدواج و طلاق ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف تبریز بارش باران همدان عکس استانها گرگان اردبیل واکسن کرونا آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرهنگ عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: آگاهی قشر جوان و والدین با آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان