Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی با تعامل و همکاری دستگاه های متولی می تواند به سرعت به پایان برسد.

خبرگزاری میزان- نشست بررسی موانع و چالش‌های کاداستر اراضی کشاورزی که با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شجاعی رئیس سازمان امور اراضی کشور و معاون امور املاک و کاداستر سازمان و مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست بیان کرد: در راستای اجرای این طرح مهم در کشور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و در صورت نیاز قوانین و آیین نامه‌های مرتبط اصلاح شود.

حسن بابایی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تشویق کشاورزان و مالکان گفت: باید با برنامه ریزی، زارعین را تشویق کرد که در اجرای این طرح کمک کنند و شورای عالی استان‌ها و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم می‌توانند نقش بسزایی در اجرای کاداستر کشاورزی داشته باشند.

بابایی با اشاره به نقش نظارتی سازمان بازرسی کل کشور افزود: از حیث نظارتی لازم است که سازمان بازرسی کل کشور در قرارگاه ملی صدور اسناد کشاورزی حضور داشته باشد تا چنانچه دستگاهی در اجرای طرح تعلل کرد با آن برخورد شود.

وی در ادامه به اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع کاداستر اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی اقتصادی مصوب ١٣٨٥/١٢/١٣ و آیین نامه اجرایی آن است که لازم است با کار کارشناسی موانع اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه جلسه رئیس سازمان امور اراضی کشور و معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تسریع در انجام کاداستر اراضی کشاورزی گفت: سازمان امور اراضی کشور این آمادگی را دارد که با تمام توان در اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل و همکاری داشته باشد.

شجاعی افزود: در راستای تسریع در اجرای کاداستر کشاورزی پیشنهاد می‌شود کمیته تخصصی به منظور رفع چالش‌ها و مشکلات پیش رو تشکیل شد.

در پایان این جلسه مقرر شد این کمیته ظرف چند روز آینده پیشنهادات اصلاحی را برای طرح در قرارگاه ملی اراضی کشاورزی تهیه و تنظیم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قوه قضاییه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کاداستر اراضی کشاورزی اجرای کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • کسب رتبه اول کشوری اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک