Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:31:54 GMT

والیبال شهرداری ارومیه در تب و تاب دیدارهای پلی آف

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۱۸۸

والیبال شهرداری ارومیه در تب و تاب دیدارهای پلی آف

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، این روزها با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، باز هم تب و تاب رقابت های مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال در بین هواداران شهر عاشقان والیبال پیچیده است به طوری که اشتیاق وصف ناپذیر هواداران ارومیه هیچ گاه در حد و اندازه واژه ها نمی گنجد و این در حالی است که مردمان این شهر همچنان در حسرت بالا بردن کاپ قهرمانی چشم انتظار هنر نمایی تیم محبوبشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها مقام قهرمانی تیم والیبال ارومیه ، به سال 1350 تهران برمی گردد که بزرگانی همچون یدالله کارگرپیشه ، مرحوم محمود آفریدون ، مرحوم بهمن پورمند ، رحیم قارصی ، عزیز پرتوی ، محمود محب ، ناصر منصوری ، پرویز رضایی و اصغر قلندری برای شهر ارومیه به ارمغان آوردند و از آن زمان تاکنون نماینده والیبال ارومیه به جز کسب چندین مقام نایب قهرمانی و سومی هیچگاه بر روی سکوی قهرمانی لیگ برتر ایران جای نگرفته است.

این قهرمانی، با وجود گذشت 35 سال از رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور هنوز برای شهر عشاق والیبال ارومیه تکرار نشده است و هواداران این شهر سالهاست که در حسرت بالا بردن کاپ قهرمانی به انتظار نشسته اند و برای رسیدن به این مهم به جز 2 سالی که به دلیل شیوع کرونا از حضور در سالن مسابقات محروم بوده اند، از هیچ حمایت و تلاشی فروگذار نبوده اند.

در این میان موضوع میزبانی شهر ارومیه و حضور تیمی از این شهر در رقابت های جام باشگاه های 202 آسیا نیز در هاله ای از ابهام است و باید منتظر ماند تا ببینم مسئولان استان چه چاره ای برای رهایی از این مشکل خواهند اندیشید؟

مرحله نخست پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» از سوم تا هشتم اسفندماه با حضور هشت تیم شهرداری ارومیه، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان تهران، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان و پاس گرگان برگزار می شود.

رقابت های دور رفت مرحله یک چهارم‌نهایی لیگ برتر مردان سه‌شنبه و چهارشنبه (سوم و چهارم اسفندماه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری خواهد شد.

در نخستین دیدار روز سه‌شنبه تیم شهرداری ارومیه از ساعت 15:30 به مصاف پیکان تهرانی می رودکه هر 2 دیدار دور رفت و دوربرگشت خود را هفته های نهم و بیست‌ودوم در جریان ماراتنی سخت و نفس گیر با نتیجه نزدیک 3 بر 2 به خودروسازان پیکانی واگذار کرده است و این بار برای جبران شکست های قبلی به میدان می رود.

مطمئنا در آن سوی میدان نیز پیکان تهران به دنبال تکرار پیروزی‌های گذشته است و این امر می تواند به زیبایی های این دیدار تماشایی و حساس بیافزاید.

شهرداری ارومیه با 16 برد و کسب 47 امتیاز با ایستادن در رتبه پنجم و پیکان تهران با 16 برد و کسب 48 امتیاز به عنوان تیم های چهارم و پنجم دور مقدماتی به مصاف هم می روند.

در دومین رقابت روز سه‌شنبه تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به عنوان تیم نخست گروه از ساعت 18:30 دقیقه میزبان پاس گرگان رده هشتمی خواهد بود.

در دیگر دیدارهای مرحله پلی آف که روز چهارشنبه چهارم اسفندماه برگزار می شود از ساعت 15:30  تیم رده سومی مقاومت شهداب یزد مقابل مس رفسنجان رده ششمی به میدان می رود.

و بلاخره در چهارمین دیدار دور رفت پلی آف تیم لبنیات هراز آمل نیز از ساعت 18:30 روز چهارشنبه مقابل سیرجان ایرانیان به عنوان تیم های دوم و هفتم گروه مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

گفتنی است دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (پنجم و ششم اسفندماه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود.

بازی‌های این مرحله به صورت 2 برد از سه بازی برگزار می شود و در صورت نیاز به بازی سوم، تیم‌های مدعی روزهای شنبه و یکشنبه (هفتم و هشتم اسفندماه) با هم رقابت خواهند کرد.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان ایران در سال 1400 روزهای 13، 15 و 17 اسفندماه برگزار خواهد شد و بر اساس برنامه سازمان لیگ، بازی رفت فینال روز یکشنبه 22 اسفندماه، بازی برگشت فینال سه‌شنبه 24 اسفندماه و در صورت نیاز به مسابقه سوم، پنج شنبه 26 اسفندماه برگزار می‌شود.

سال گذشته تیم والیبال شهرداری ارومیه با هدایت پیمان اکبری در بازی سوم دیدار فینال با قبول شکست مقابل فولاد سیرجان ایرانیان به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر والیبال کشور رسید.

انتهای خبر/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال ایران مرحله پلی آف والیبال شهرداری ارومیه پیکان تهران شهرداری ارومیه برگزار می شود پیکان تهران لیگ برتر سه شنبه پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا که با حضور ۳۲ تیم از ۱۲ اردیبهشت آغاز شد امروز (یکشنبه) با قهرمانی ایران به پایان رسید.

در دیدار فینال این مسابقات که در شهر روی‌اِت کشور تایلند برگزار شد، تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نوی) به مصاف نماینده نخست لبنان رفت و با اقتدار این تیم را شکست داد و قهرمان قاره کهن شد.

ملی‌پوشان ساحلی کشورمان در دو ست متوالی با امتیاز مشابه ۲۱ بر ۱۲ لبنان (الچبیب هادی - ابی کرم جاد) را شکست دادند تا والیبال ساحلی ایران برای دومین بار قهرمان زیر ۱۹ سال آسیا شود.

اکبرزاده و قلعه‌نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام ۱ (انگوین هووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا ۲ (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند ۳ (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند.

تیم کشورمان با شکست هنگ‌کنگ ۲ (وونگ هویی یو - لی هویفونگ) و نیوزلند ۲ (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی راه یافت و سهمیه جهانی گرفت و در مرحله نیمه نهایی نیز استرالیا ۱ را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.

بدین ترتیب تیم ایران با کسب هفت برد متوالی قهرمان مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا شد.

نادر انصاری، ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی‌پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

والیبال ایران سال ۱۴۰۳ را با عنوان نائب قهرمانی تیم ملی والیبال برفی در مسابقات آسیایی چین آغاز کرد و در ادامه تیم یک ساحلی ایران در تور نووالی موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد و در سامیلا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

مدال طلای تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران چهارمین مدال والیبال کشورمان از آغاز ریاست سیدمیلاد تقوی در فدراسیون والیبال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از خرید جدید شهداب برای فتح لیگ و آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای خانگی استقلال ملاثانی مشخص شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ
  • جذاب‌ترین بازی فصل والیبال دنیا: جنگ ستارگان
  • همین بازیکنان بی‌کیفیت چند هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهند!