Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر دوشنبه در نشستی با جمعی از دامداران صنعتی و کشاورزان با اشاره به اینکه مسئولان برای رفع موانع کسب و کار در حال برنامه‌ریزی هستند افزود: امیدواریم مسئولان هرچه سریع‌تر با خنثی‌سازی تحریم‌ها و رفع مشکلات، زمینه رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را فراهم کنند.

وی با اشاره به لزوم تحمل سختی‌ها در شرایط دشوار اقتصادی ادامه داد: با استقامت و همکاری همگان در مسیر تولید، به زودی به شرایط مطلوب اقتصادی می‌رسیم؛ البته عده‌ای سودجو و زیاده‌خواه هستند و با کارشکنی مشکلاتی ایجاد می‌کنند که باید برای رفع آنها، برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه ظرفیت تولید خوراک دام در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: حتی دامداران می‌توانند در کنار فعالیت خود به کشت خوراک دام بپردازند که البته دولت در این زمینه باید همراهی کند و تلاش برای خودکفایی کشور موضوع مهمی است.

ناصری با اشاره به مشکلاتی که دامداران با آن مواجه هستند یادآور شد: این مشکلات با توکل به خدا و صبر و استقامت برطرف می‌شود ولی وظیفه همه مسئولان کشور این است بیش از قبل با جدیت، زمینه را برای رشد و پیشرفت کار جامه هدف، فراهم کنند.

وی درباره مشکل خوراک دام گفت: در این زمینه به رییس‌جمهوری پیشنهاد دادم که وزارت جهاد کشاورزی، هر استان را مکلف به خودکفایی در زمینه تولید خوراک دام استان خود کند و در این شرایط لازم نیست همواره نگران مسئله تامین خوراک دام باشید. 

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد و امام‌جمعه یزد همچنین از فعالان حوزه تولید به عنوان جهادگران بخش اقتصادی یاد کرد و افزود: تحمل رنج در مسیر تولید بی‌شک اجر خود را دارد و هر فردی که در راه خدا جهاد می‌کند، خدا راه را به او نشان می‌دهد.

در این دیدار تعدادی از دامداران مناطق مختلف به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و پیگیری نیازهای خود را در عرصه تولید خواستار شدند. .

استان یزد چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۱۶۲ واحد دامی، ۱۴۳ هزار ۵۶۱ رأس گاو شیری و گوساله و یک هزار و ۱۰۰ واحد مرغداری صنعتی دارد که از این تعداد ، ۲۸۹ هزار تن شیرخام ، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز ، ۶۰ هزار تن گوشت مرغ ، ۲۷ هزار و ۹۰۰ تن تخم‌مرغ ، چهار هزار و ۴۰۰ تن گوشت سایر ماکیان و ۲۴۷ تن سایر فرآورده ها تولید می‌شود.

 یزد هم‌ اکنون یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و سکونتگاه های عشایری زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها رونق تولید تحریم یزد کشاورزی اشتغال زایی اتحادیه سراسری دامداران آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید تحریم یزد رونق تولید تحریم یزد کشاورزی اشتغال زایی اتحادیه سراسری دامداران آیت الله محمدرضا ناصری خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود