Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: استان مرکزی میزبان اجلاسیه ایثارگران تعاون در دوران دفاع مقدس می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی عصر امروز در نشست ستاد کنگره ملی شهدای استان مرکزی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس اظهار داشت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در طول انقلاب اسلامی حماسه‌های بسیاری در دفاع از ولایت، انقلاب و نظام اسلامی داشتند که دفاع مقدس صحنه ماندگار و بی‌بدیل این نقش آفرینی بود به طوری که دفاع مقدس را باید نماد وحدت و انسجام ملت دانست و امروز معرفی و تبیین این فرهنگ ارزشمند یک وظیفه مهم در کشور است تا حقایق دوران دفاع مقدس به درستی برای  نسل جوان تبیین و بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین نیاز داریم تا امروز اقدامات فاخر حوزه دفاع مقدس به نماد وحدت و همبستگی بدل شوند که خوشبختانه در استان مرکزی با برگزاری کنگره ملی شهدای استان شاهد تحقق وحدت همه جانبه ای بوده‌ایم که خود نمودی از فرهنگ دفاع مقدس را به منصه بروز و ظهور رساند این در حالی است که فعالیت‌های دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و ایستادگی را در جامعه تقویت می‌کند.

کریمی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از فرهنگ دفاع مقدس از مهمترین ماموریت ها است و فرماندهی معظم کل قوا در طول این سال ها همواره بر اهمیت این مسئله تاکید فرمودند چراکه جهاد تبیین بهترین روش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است بنابراین فرمان مقام معظم رهبری بسیار مورد توجه است که همه توان و ظرفیت ها باید در این خصوص مورد استفاده قرار گیرد.

گفت‌و‌گوی تسنیم با خبرنگار دوران دفاع مقدس|روایتی از سختی‌های کار خبر‌ در جنگ 8 ساله/ فیلم اخراجی‌ها "توهین" به جبهه بود اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز برگزار می‌شود فرمانده سپاه قزوین: در روایت‌های راهیان نور نباید اسیر ساختار فیزیکی دفاع مقدس شویم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مهمترین ابزارهای تحقق جهاد تبیین هنر و رسانه است و باید سبک و زندگی شهدا از طریق زبان هنر خلاقانه به نسل جوان منتقل شود.

وی خاطر نشان کرد: نوزده اجلاسیه تخصصی در جریان برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد که فرصتی مناسب برای تبیین نقش اقشار در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در اختیار قرار داد و امروز با توجه به نقش مهم تعاون در دفاع مقدس، اجلاسیه ایثارگران تعاون در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد