Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گروه از پژوهشگران گروه فناوری‌های بین رشته‌ای پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی موفق به تولید سوزن‌های بیوپسی شدند، این سوزن‌ها برای برداشت و تشخیص بافت سرطانی کاربرد فراوانی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید بهنام عبداللهی عضو هیئت علمی و پژوهشگر گروه فناوری‌های بین رشته‌ای پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پیش از این سوزن‌های بیوپسی وارداتی بودند و با قیمت بسیار بالا خریداری می‌شدند، افزود: اهمیت این مسئله باعث شد گروه پژوهشی فناوری‌های بین رشته‌ای پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی طرحی را برای تولید داخلی سوزن‌های بیوپسی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: اکنون سه مدل سوزن مارکر، بیوپسی بافت نرم و بیوپسی بافت سخت توسط یک شرکت دانش بنیان این پژوهشکده ساخته شده است و تمامی این سوزن‌ها مراحل بالینی را گذرانده اند و اکنون در مرحله تولید و عرضه به بازار هستند.

این محقق درخصوص مشخصات سوزن بیوپسی گفت: سوزن‌های بیوپسی به طور کلی برای برداشت یک بافت و تشخیص بافت سرطانی پیش از بدخیم شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عبداللهی ادامه داد: برخی از این سوزن‌ها برای نمونه برداری از بافت‌های نرم کاربرد دارد که رادیولوژیست‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ این نوع نمونه برداری‌ها تحت گاید دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی از جمله سونوگرافی، سی تی اسکن و ماموگرافی که قابلیت مشاهده بافت و اندام را دارند انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: سوزن بیوپسی به عنوان وسیله‌ای برای برداشت نمونه از بافت‌های مایع، کاهش میزان ریسک نمونه برداری و خونریزی احتمالی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سوزن‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که پزشک بتواند چند مرتبه نمونه برداری را انجام دهند.

پژوهشگر گروه فناوری‌های بین رشته‌ای پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: تقریبا قیمت وارداتی هر سوزن بیوپسی پنج الی ۶ میلیون تومان، اما بهای این سوزن‌های داخلی حدود ۵۰۰ هزار تومان است که طبق برآورد‌ها با توجه به حجم و نیاز بازار، سالانه حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه خواهیم داشت.

عبداللهی افزود: از سوی دیگر این طرح کالا بومی و مبتنی بر فناوری و دانش متخصصان جهاد دانشگاهی است که کیفیت آن کاملا با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند به طوری که توانسته است مجوز‌های لازم را اخذ کند.

وی درباره سوزن‌های مارکر اظهارداشت: همچنین از سوزن‌های مارکر به منظور علامت گذاری محل بیوپسی استفاده می‌شود. این سوزن‌ها در انتهای بیوپسی در محل تومور کاشته می‌شوند. هدف از انجام این کار مشخص کردن محل توده برای تسهیل عمل جراحی است.

بر اساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، این محقق یادآور شد: سوزن‌های مارکر به خصوص برای خارج ساختن توده‌های بسیار کوچک کارایی دارند. محل این مارکر‌ها که قابل رویت توسط ماموگرافی و بعضا سونوگرافی و ام آر آی هستند و قبل از جراحی توسط رادیولوژیست علامت گذاری می‌شوند تا جراح محل دقیق تومور را یافته و آن را به همراه حاشیه کافی اطراف آن خارج کند.

عبداللهی گفت: پاتولوژیست با توجه به محل‌های علامت گذاری شده می‌تواند نقاط مد نظر جراح را به راحتی و با دقت از طریق این سوزه‌ها شناسایی کند. برچسب ها: سوزن‌های بیوپسی ، پژوهشگران ، تشخیص بافت سرطانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پژوهشگران تشخیص بافت سرطانی جهاد دانشگاهی نمونه برداری سوزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا به مدت سه روز در شهر اصفهان برگزار می شود که نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور ماست.


جواد کریمی ثابت با اشاره به استقبال از این کنفرانس افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.


وی گفت: ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد و در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.


کریمی ثابت افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها است و دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.


وی گفت:در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور موثر دارند، همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.


وی گفت: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.


این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو