Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@00:21:34 GMT

استقلال و پرسپولیس فرا بورسی شدند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۲۸۳۵

استقلال و پرسپولیس فرا بورسی شدند

در آستانه درج نماد دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس، میثم فدایی سرپرست فرابورس امروز در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر اظهار داشت: ارزش پرسپولیس حدود 3200 میلیارد تومان و ارزش استقلال 2800 میلیارد تومان به ثبت رسیده و این دو شرکت نزد سازمان بورس براساس مصوبه شورای عالی بورس به ثبت رسیده و جزو ناشران بازار سرمایه به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، وی افزود: روز گذشته جلسه معارفه دو شرکت استقلال و پرسپولیس انجام شد و کارشناسان بازار سرمایه سؤالات متعددی در مورد صورت‌های مالی دو باشگاه ارائه کردند که هم رئیس سازمان خصوصی‌سازی، هم مدیران دو باشگاه به سؤالات فعالان بازار سرمایه پاسخ دادند. امروز هم در نامه‌ای برای دو باشگاه مدارک لازم برای درج نماد این دو شرکت در بازار پایه فرابورس اعلام کردیم که باید این مدارک تهیه و ارائه شود و پس از آن کمیته درج دو باشگاه تشکیل می‌شود.

سرپرست فرابورس ایران در مورد اینکه چه مشکلی بود که در 24 سال گذشته که برنامه خصوصی‌سازی دو باشگاه بود به تحقق نپیوست، گفت: مشکل اصلی که گریبانگیر دو باشگاه سرخابی و بنگاه‌های اقتصادی کشور است، بحث دولتی بودن اقتصاد است. بسیاری از شرکت‌ها سودآور نیستند  اما با بودجه دولت اداره می‌شوند. باید سهم بودجه دولت از شرکت‌ها را کم می‌کردیم که این امر محقق نمی‌شد. باید دو باشگاه به روش اقتصادی و شفاف اداره می‌شدند. در حال حاضر صورت‌های مالی دو باشگاه حسابرسی شده و ابهامات مالی استخراج  و منتشر شده است و از این پس در بازار سرمایه صورت‌های مالی محل نقد و بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد. محل‌های درآمدی، هزینه و ریسک‌های دو شرکت روشن می‌شود و گام‌های روبه‌ جلو در این زمینه برداشته می‌شود.

فدایی همچنین گفت: فاز بعدی این است که نماد دو باشگاه در بازار پایه فرابورس درج شوند. 

وی در مورد اینکه چرا نماد سرخابی‌ها در بازار پایه درج می‌شود، افزود: در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بازارهای متعددی وجود دارد که هر کدام از شرکت‌ها با توجه به ویژگی خاص به ویژه در زمینه سودآوری و یا زیان انباشته و موضوع فعالیت و سرمایه ثبتی در بازارهای مختلف درج می‌شوند و دستورالعمل جداگانه‌ای برای هر بازار وجود دارد و شرایط دو باشگاه این اجازه را نمی‌دهد که در دو بازار اصلی فرابورس و یا بورس تهران درج شوند بلکه در بازار پایه که حداقل استانداردها برای درج در نظر گرفته شده فراهم می‌شوند و باید ابهاماتی که در مورد سودآوری شرکت‌ها وجود دارد کم‌کم رفع شود و بعد از آن به بازارهای بالاتر ارتقا پیدا کند.

سرپرست فرابورس ایران گفت: همچنین صورت‌های مالی دو باشگاه از نظر حسابرسی در حال حاضر سودآور نبوده  و شفاف نیست. سازمان حسابرسی دقیق‌ترین مؤسسه حسابرسی کشور است و با حداکثر وسواس بررسی می‌کند اما چون صورت های مالی این دو باشگاه که قبلاً از بودجه دولت استفاده می‌کردند صورت مالی حسابرسی شده نداشتند اما امسال با همت رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و مدیران خود باشگاه‌ها مسئله شفافیت در صورت‌های مالی به جدیت دنبال می‌شود. همچنین بعضی از ابهامات در میان‌مدت مثلاً یکساله قابل رفع است اما برخی از بدهی‌ها مانند بدهی مالیاتی یا بدهی به مربیان و بازیکنان که باید در دعوای حقوقی و در دادگاه رفع و رجوع شود.

منبع: الف

کلیدواژه: بازار پایه صورت های مالی بازار سرمایه دو باشگاه شرکت ها دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسما
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار | فعلا هستند اما ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند