Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@14:13:26 GMT

دیدار وزیر نیرو با مقامات کشور‌های صادرکننده گاز

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۳۱۷۶

دیدار وزیر نیرو با مقامات کشور‌های صادرکننده گاز

آفتاب‌‌نیوز :

در جریان دیدار دو جانبه رئیس‌جمهور ایران با امیر قطر، ۱۴ سند همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسید که از میان اسناد امضا شده، شش سند همکاری توسط وزیر نیرو به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر و مابقی نیز توسط وزرای حاضر در هیئت عالی‌رتبه ایرانی امضا شد.

بر این اساس، توسط علی‌اکبر محرابیان، سندهایی در خصوص اتصال شبکه‌های برق ایران و قطر و همکاری در حوزه‌های استاندارد، ورزش و جوانان، مناطق آزاد، آموزش عالی و فرهنگی و هنری به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو در حاشیه اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دوحه، قرار است با مقامات انرژی کشورهای حاضر در اجلاس مذکور دیدار و گفت‌وگو کند.

این گزارش می‌افزاید، در همین رابطه امروز دیدار وزیر نیرو با وزیر انرژی الجزایر انجام می‌شود.

این دیدار از آن جهت حائز اهمیت ویژه است که اولاً مسئولیت کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و الجزایر اخیرا با مصوبه هیئت دولت به وزارت نیرو واگذار شده است و دوماً کشور الجزایر به عنوان کشوری غنی از ذخایر گاز و سوخت‌های فسیلی، بازار بسیار مناسبی برای صدور کالا و خدمات فنی، مهندسی ایران به ویژه در حوزه آب و برق است که در این دیدار زمینه‌های لازم برای توسعه روابط فراهم می‌شود.

همچنین فردا بعدازظهر دیدار دو جانبه‌ای بین وزیر نیرو و وزیر انرژی آذربایجان انجام خواهد شد که با توجه به اتصال شبکه‌های برق دو کشور و پروژه اتصال شبکه برق ایران به روسیه از طریق آذربایجان و همچنین مراودات برقی شرکت‌های ایرانی با کشورهای آذربایجان و لزوم زمینه‌سازی شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره‌باغ، این دیدار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کشورهای صادرکننده گاز دوحه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور