Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در جریان سفر به قطر و در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز، در دیدار «کیت راولی» نخست وزیر ترینیداد و توباگو با اشاره به روحیه آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مطالبات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه همه ملت‌های جهان در برابر ظلم کشورهای استکباری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تمجید از روحیه استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های گسترده و خواست دشمن برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز توانمندی‌های خوبی به دست آورد و آماده انتقال تجربیات خود به ترینیداد و توباگو انتقال هستیم.

رئیسی با ابراز علاقمندی کشورمان برای گسترش روابط با ترینیداد و توباگو به ویژه در عرصه بهره‌برداری از منابع نفت و گاز افزود: در دورانی که دشمن قصد داشت با تحریم و اعمال فشار صنعت نفت ایران را به تعطیلی بکشاند، وزارت نفت و فعالان بخش نفت و گاز ایران توانستند به رغم خواست دشمن به سطح بالایی از دانش و توانمندی‌های فنی دست یابند که حاصل آن بالندگی صنعت نفت و گاز کشورمان است.

وی با ابراز آمادگی جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات خود با ترینیداد و توباگو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوره فعالیت دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط و تعاملات اقتصادی و سیاسی با همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه آمریکای لاتین دارد و در همین راستا علاقمندیم سطح روابط خود با کشور شما را نیز ارتقا دهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان نخست وزیر ترینیداد و توباگو مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن تعاملات و همکاری‌های فنی و تجاری این کشور در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورهای منطقه آمریکا لاتین تصریح کرد: این مساله گواه ظلم و استکبار آمریکا است که حتی شامل کشورهایی می‌شود که با آن روابط عادی دارند.

رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه ۴۳ ساله جمهوری اسلامی ثابت کرده است که هر کس در مقابل ظلم مقاومت و ایستادگی کند حتما می‌تواند حقوق خود را استیفا کند.

«کیت راولی» نخست وزیر ترینیداد و توباگو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش از حجم قابل توجهی از منابع هیدروکربونیک برخوردار است، گفت: ترینیداد و توباگو به دنبال آن است که همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

وی افزود: ترینیداد و توباگو پس از استقلال از انگلستان، بر روی توسعه صنایع نفت و گاز خود تمرکز کرد و امروز شرکت‌های ملی نفت و گاز ما از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند، اما همچنان شرکت‌های بین‌المللی در صنایع نفت و گاز ما حضور موثری دارند.

نخست وزیر ترینیداد و توباگو با بیان اینکه سعی کرده‌ایم همکاری‌ها و شرکای اقتصادی خود را بیش از پیش متنوع کنیم، تصریح کرد: علاقمندیم تا از تجربیات و توانمندی‌های ایران در عرصه نفت و گاز بهره‌مند شویم.

کد خبر 5430349

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیسی کوبا ایالات متحده امریکا انگلستان ونزوئلا قطر مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1401 ایران حسین امیر عبداللهیان حسین امیرعبداللهیان کنفرانس امنیتی مونیخ لایحه بودجه صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مذاکرات وین محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی تهران جمهوری اسلامی ایران آمریکای لاتین نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، امام جمعه شهرکرد گفت: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.
حجت السلام والمسلمین نکونام با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.
وی گفت: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آنها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، تصریح کرد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

دیگر خبرها

  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم