Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرابورس ایران گفت: دو شرکت استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و آماده درج نماد در بازار پایه فرابورس شدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در آستانه درج نماد دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس، میثم فدایی سرپرست فرابورس امروز در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر اظهار داشت: ارزش پرسپولیس حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان و ارزش استقلال ۲۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده و این دو شرکت نزد سازمان بورس براساس مصوبه شورای عالی بورس به ثبت رسیده و جزو ناشران بازار سرمایه به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته جلسه معارفه دو شرکت استقلال و پرسپولیس انجام شد و کارشناسان بازار سرمایه سؤالات متعددی در مورد صورت‌های مالی دو باشگاه ارائه کردند که هم رئیس سازمان خصوصی‌سازی، هم مدیران دو باشگاه به سؤالات فعالان بازار سرمایه پاسخ دادند. امروز هم در نامه‌ای برای دو باشگاه مدارک لازم برای درج نماد این دو شرکت در بازار پایه فرابورس اعلام کردیم که باید این مدارک تهیه و ارائه شود و پس از آن کمیته درج دو باشگاه تشکیل می‌شود.

سرپرست فرابورس ایران در مورد اینکه چه مشکلی بود که در ۲۴ سال گذشته که برنامه خصوصی‌سازی دو باشگاه بود به تحقق نپیوست، گفت: مشکل اصلی که گریبانگیر دو باشگاه سرخابی و بنگاه‌های اقتصادی کشور است، بحث دولتی بودن اقتصاد است. بسیاری از شرکت‌ها سودآور نیستند، اما با بودجه دولت اداره می‌شوند. باید سهم بودجه دولت از شرکت‌ها را کم می‌کردیم که این امر محقق نمی‌شد. باید دو باشگاه به روش اقتصادی و شفاف اداره می‌شدند. در حال حاضر صورت‌های مالی دو باشگاه حسابرسی شده و ابهامات مالی استخراج و منتشر شده است و از این پس در بازار سرمایه صورت‌های مالی محل نقد و بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد. محل‌های درآمدی، هزینه و ریسک‌های دو شرکت روشن می‌شود و گام‌های روبه جلو در این زمینه برداشته می‌شود.

فدایی همچنین گفت: فاز بعدی این است که نماد دو باشگاه در بازار پایه فرابورس درج شوند.

وی در مورد اینکه چرا نماد سرخابی‌ها در بازار پایه درج می‌شود، افزود: در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بازار‌های متعددی وجود دارد که هر کدام از شرکت‌ها با توجه به ویژگی خاص به ویژه در زمینه سودآوری و یا زیان انباشته و موضوع فعالیت و سرمایه ثبتی در بازار‌های مختلف درج می‌شوند و دستورالعمل جداگانه‌ای برای هر بازار وجود دارد و شرایط دو باشگاه این اجازه را نمی‌دهد که در دو بازار اصلی فرابورس و یا بورس تهران درج شوند بلکه در بازار پایه که حداقل استاندارد‌ها برای درج در نظر گرفته شده فراهم می‌شوند و باید ابهاماتی که در مورد سودآوری شرکت‌ها وجود دارد کم‌کم رفع شود و بعد از آن به بازار‌های بالاتر ارتقا پیدا کند.

سرپرست فرابورس ایران گفت: همچنین صورت‌های مالی دو باشگاه از نظر حسابرسی در حال حاضر سودآور نبوده و شفاف نیست. سازمان حسابرسی دقیق‌ترین مؤسسه حسابرسی کشور است و با حداکثر وسواس بررسی می‌کند، اما چون صورت‌های مالی این دو باشگاه که قبلاً از بودجه دولت استفاده می‌کردند صورت مالی حسابرسی شده نداشتند، اما امسال با همت رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و مدیران خود باشگاه‌ها مسئله شفافیت در صورت‌های مالی به جدیت دنبال می‌شود. همچنین بعضی از ابهامات در میان‌مدت مثلاً یکساله قابل رفع است، اما برخی از بدهی‌ها مانند بدهی مالیاتی یا بدهی به مربیان و بازیکنان که باید در دعوای حقوقی و در دادگاه رفع و رجوع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بورس فرابورس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس خصوصی سازی میثم فدایی بازار پایه فرابورس استقلال و پرسپولیس سرپرست فرابورس فرابورس ایران صورت های مالی بازار سرمایه دو باشگاه دو شرکت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

طرفداری | یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

اما در واکنش به این ادعای یاسین سلمانی، یکی از مدیران استقلال مدعی شد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، بالاترین مبلغی که به یاسین سلمانی پیشنهاد کرد، ۸ میلیارد تومان بود.

این مدیر باشگاه استقلال به ایسنا گفت:

اگر یاسین سلمانی، ویس یا پیامی از باشگاه استقلال دارد که شخصی از مدیران این باشگاه به او مبلغی بالاتر از ۸ میلیارد پیشنهاد کرده، لطفا این سند را منتشر کند. باشگاه استقلال فقط در یک مقطع پیشنهاد جذب این بازیکن را به مدیر برنامه‌اش ارائه کرد و بالاترین پیشنهادی هم که به او دادیم، ۸ میلیارد تومان بود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟