Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: ایران ظرفیت‌های عظیمی دارد که به شکل مناسبی به فعالان اقتصادی و تجاری قطر معرفی نشده‌اند.

به گفته رئیس‌جمهور، مناسبات و تعاملات خوبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین ملت‌های ایران و قطر وجود دارد، اما این سطح از روابط با ظرفیت‌های موجود در دو کشور تناسبی ندارد و هنوز به شکل مناسب استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای رئیسی گفت: ایران موفق شده با وجود تحریم‌ها و تهدید‌های گسترده، تحریم‌های تحمیلی را خنثی کرده و به رغم خواست دشمنان به پیشرفت‌های بسیار بزرگی دست یابد، این توانایی به شکلی است که چندی قبل آمریکایی‌ها رسما شکست سیاست فشار حداکثری را اعلام کردند. 

به گفته رئیس‌جمهور، در این سفر توافقات خوبی برای گسترش روابط دو کشور حاصل شده و وزرای دولت مامور شده‌اند تا توافقات دوجانبه را متفاوت از گذشته دنبال کنند تا نتایج آن در عرصه اجرا و عمل و ارتقای سطح روابط دو کشور مشاهده شود. تسهیل رفت و آمد تجار و فعالان اقتصادی دو کشور مقدمه‌ای تاثیرگذار برای تحقق توافقات این سفر خواهد بود.

نخست وزیر قطر گفت: سفر شما یک سفر تاریحی است. ظرفیت‌ها و افق‌های عظیم و بلندی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد و برگزاری مستمر و منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی نقش موثری در بالفعل شدن این ظرفیت‌ها دارد.

خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی با اشاره به علاقه وافر مردم ایران و قطر به فوتبال، راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ را تبریک گفت و اعلام کرد: ورزش یکی از بهترین زمینه‌ها برای تقویت تعاملات ملت‌ها فراتر از کیفیت روابط سیاسی دولت‌ها است.

اشاره رئیس‌جمهور کشورمان به توانایی‌‌های دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن کرونا، حضور دانشمندان جوان و استفاده از این ظرفیت برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، آمادگی ایران برای همکاری در برگزاری هر چه بهتر جام جهانی قطر از موضوعات مطرح شده در این دیدار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی قطر روابط دیپلماتیک ظرفیت ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، قنادزاده معاون سازمان توسعه تجارت در برنامه گفتگوی ویژه خبری ، وجود زمین های مستعد کشاورزی، و انتقال دانش و فناوری به این قاره را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی - تجاری ایران و آفریقا توصیف کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد