Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، پوتین عصر دوشنبه در سخنانی که از شبکه‌های سراسری روسیه از جمله شبکه روسیه۲۴ پخش می‌شد، به تاریخ تاسیس اوکراین و روابط بسیار نزدیک تاریخی ایم کشور در چند سال اخیر پرداخت و گفت: در دوره نیکیتا خروشچف رهبر شوروی، منطقه کریمه از روسیه جدا و به اوکراین اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره شوروی، سرزمین‌های تاریخی روسیه به اوکراین داده شد که هیچ معلوم نیست این اقدام چرا صورت گرفت. توضیح برای این اقدام وجود دارد و پس از انقلاب اکتبر، دولت شوروی که احساس ضعف می‌کرد به هر اقدامی متوسل شد.

رئیس جمهور روسیه گفت: این اقدام‌های شوروی اشتباه بود بطوریکه پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ اشتباه بودن آن کاملا معلوم شد.

پوتین خاطرنشان کرد که بر اثر سیاست‌های شوروی، اوکراین بوجود آمد و هم اینک نوادگان آنها مجسمه‌های ولادیمیر لنین رهبر شوروی که این سرزمین را برای آنها بوجود آورد، از بین می‌برند.

به گفته وی، سران کنونی اوکراین، حکومت مرکز گرا را بوجود آوردند که برخلاف اهداف تعیین شده در زمان تاسیس جمهوری اوکراین در سالهای حکومت شوروی بود.

پوتین خاطرنشان کرد که برخلاف ادعاهای ملی گرایان که فروپاشی شوروی را خدمات خود می خوانند، اشتباهات تاریخی سران شوروی، این کشور را محکوم به نابودی کرد و فروپاشی شوروی دو سال قبل از این واقعه مشخص شده بود.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنانش، دولت های حاکم بر اوکراین را به سرقت گاز ترانزیتی این کشور و نیز استفاده از روابط با روسیه به عنوان معامله برای توسعه روابط با غرب و گرفتن امتیازات از کشورهای غربی متهم کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای سیاسی رادیکال در اوکراین با استفاده از فساد در لایه های حکومتی این کشور در سال ۲۰۱۴ به قدرت رسیدند و برخی کشورهای غربی به حمایت از آنها پرداخته و امریکا برای این منظور در یک سال بیش از یک میلیارد دلار هزینه کرد.

به گفته وی، اوکراین راه اشتباهی در پیش گرفته و اقتصاد ان به سوی رکود و نابودی حرکت می کند و ثروت های این کشور ازجمله صنایع موشک سازی و هواپیماسازی و کشتی سازی که در دوره شوروی مایه افتخار این کشور بود به تاراج رفته است. اوکراین تحت کنترل خارجی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد که ساکنان منطقه کریمه انتخاب تاریخی خود را کرده و روسیه را انتخاب کردند و اوکراین در تلاش برای ایجاد مراکز مخفی تروریستی در این شبه جزیره است.

وی گفت: اوکراین می خواهد که به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند و باتوجه به امکاناتی که از دوره شوروی در این کشور باقی مانده است و نیز کمکی که از برخی کشورها می تواند دریافت کند به سهولت می تواند به بمب اتمی دست بیابد.

پوتین خاطرنشان کرد که آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار سلاح ارسال کرده است و اخیرا هر روز به این کشور محموله های تسلیحاتی تحویل می شود.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در قانون اساسی اوکراین حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور منع شده است اما با این وجود در این کشور پایگاه آموزش ناتو تاسیس شده که در واقع حضور نیروهای خارجی است.

به گفته وی، آمریکا به آمادگی روسیه برای همکاری با ناتو و غرب در مسائل امنیتی در دهه های اخیر، با حمایت از ترور در جمهوری چچن و اقدامات ضدروسی دیگر ازجمله گسترش ناتو پاسخ داد.

وی افزود: ما اطلاع داریم که با ورود اوکراین به ناتو، تهدیدهای علیه روسیه به مراتب افزایش می یابد. در اسناد ناتو، روسیه تهدید اصلی محسوب می شود. در صورت استقرار موشک های آمریکایی در اوکراین، تمام سرزمین های اروپایی روسیه تا اورال در تیررس این موشک ها قرار می گیرند.

رئیس جمهوری روسیه سپس به سیاست تحریمی اشاره کرد وافزود: غرب و آمریکا در هر صورت تحریم های جدید علیه روسیه وضع می کنند. این اقدامات به هر بهانه ای برای بازداشتن پیشرفت روسیه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که دولت اوکراین قصد اجرای توافقنامه مینسک ندارد و همینک هم گروه بزرگی از نیروهای نظامی اوکراین به دونباس اعزام شده است. این تحقیر علیه 4 میلیون ساکنان دونباس با سکوت کشورهای اروپایی جریان دارد. چقدر این وضع ادامه خواهد داشت.

پوتین گفت: روسیه تمام تلاش ممکن را برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی اوکراین بکار بست.

استقلال دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسم

رئیس جمهوری روسیه گفت که استقلال جمهوریهای دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسم.

پوتین سپسقراردادهای برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوریهای دونتسک و لوگانسک را با حضور سران این جمهوریها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش های اعضای شورای امنیت روسیه بیان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می کند. 

  «دنیس پوشیلین» و «لئونید پاسچنیک» رهبران جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگاسنک اوکراین از ولادیمر پوتین رییس جمهور روسیه خواسته‌اند تا این مناطق را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی باز ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور، خواست تا استقلال جدایی طلبان «دونباس» از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری روسیه استقلال جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس که به «کی‌یف» سفر کرده است با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد و دو طرف آخرین وضعیت جنگ در این کشور را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری اوکراین با انتشار تصویری از ملاقات خود با وزیر امور خارجه انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من وضعیت جبهه جنگ را به اطلاع وزیر خارجه انگلیس رساندم.

او کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به اوکراین را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: مهم است که سلاح های موجود در بسته حمایتی بریتانیا در اسرع وقت به دست ما برسد.

کامرون هم ضمن بازنشر پیام رئیس جمهوری اوکراین نوشت که انگلیس روی ارائه ابزارهای مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خود متمرکز است.

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

کامرون ادعا کرد: اوکراین حق دارد از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کند، زیرا روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند.

وی با بیان اینکه «همه باید تلاش کنیم تا مطمئن شویم که اوکراین آنچه را که برای پیروزی نیاز دارد در اختیار داشته باشد» افزود: ما از طریق تخصیص بودجه نظامی و ارائه تسلیحات تا هر زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین ایستاده‌ایم.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داد که لندن به حمایت از این کشور در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

ریشی سوناک در همین پیوند اعلام کرد که لندن که ۵۰۰ میلیون پوند دیگر برای پشتیبانی از جبهه اوکراین اختصاص خواهد داد.

دیگر خبرها

  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه