Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی و اقتصادی چند شهرستان استان که صبح امروز با حضور معاونان استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران این شهرستان‌ها برگزار شد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور میدانی و اهتمام ویژه مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اگر واحدهای غیر فعال‌ اراده‌ای برای راه‌اندازی واحد تولیدی و صنعتی مربوطه ندارند باید شرایط برای اجاره زیرساخت واحد تولیدی به بهره‌برداران دیگر فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستور رییس جمهور مبنی بر احیای تمامی واحدهای غیرفعال  برای تحقق این امر، فرمانداران به صورت مستقیم برای احیای واحدهای تولیدی ورود کنند.

مدرس خیابانی می گوید:احیای واحدهای تولیدی در زمینه ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است  و  به پروژه های عمرانی و اقتصادی که با کمبود اعتبار مواجه هستند اعتبارات لازم تزریق و از تعطیلی پروژه‌ها جلوگیری شود.

او گفت: بزرگترین مشکل استان بیکاری و بزرگترین راهبرد، ایجاد شغل است شورای اشتغال ویژه منطقه سیستان را ایجاد خواهیم کرد.همچنین فرمانداران برای ایجاد مشاغل خرد روستایی و خانگی و نصب پنل های خورشیدی از همدیگر سبقت بگیرند و برای توسعه این مشاغل از ظرفیت دستگاه هایی مانند کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی بهره گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:برای ایجاد زیرساخت های تولیدی و گردشگری مشارکت با بخش خصوصی براساس مدل bot تعریف شود و برای شهر سوخته یک پروژه گردشگری تعریف شود.

مدرس خیابانی  گفت: شاخص نمایشگاه، میزان بازدید نیست بلکه میزان عقد قرارداد است، بنابراین درون نمایشگاه باید دستگاه‌هایی مانند گمرک، بانک، بیمه و حوزه حمل و نقل حضور داشته باشند.

او می گوید: طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی برای واردات دام و خرید تضمینی گوشت با مشکلی مواجه نیستیم و برای ارائه تسهیلات از تبصره ۱۸ محدودیتی نداریم. برای راه اندازی کشتارگاه شهرستان هامون، دام مورد نیاز از مرز میلک و گمشاد تامین شود و میزان واردات دام به استان افزایش یابد.

مدرس خیابانی  گفت: پارک علم و فناوری در زمینه بازاریابی، ایجاد برند و شبکه های شتاب دهنده برنامه ریزی کند اصل گلوگاه تولید، فروش است، در دنیا پارادایم فروش تغییر کرده، بنابراین باید از ظرفیت فروش مجازی بهره ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان می گوید: پارک علم و فناوری بایستی در تمامی شهرستان های استان شعبه فعال داشته باشد چرا که پارک علم و فناوری با دانش و ظرفیت نیروی انسانی که در اختیار دارد، می تواند؛ مشکل تولید اشتغال و اشتغال استان را برطرف کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پروژه‌های ساخت بزرگراه در محورهای شمال استان افزود: در سال‌های اخیر دولت با درکی عمیق از مناطق محروم، توسعه زیر ساخت‌های راه را در اولویت قرار داده به طوری که توانستیم با حمایت مسؤولان استانی با بهره گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط مشی و اصول راهبردی دولت اقدام به تدوین برنامه‌ها و تلاش مضاعف برای خروج از محرومیت تاریخی و رفع مشکلات انباشت شده از گذشته در این حوزه کنیم.

وی تاکید کرد: در این راستا علاوه بر بهره برداری از این پروژه‌ها، در سال جاری عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را آغاز کرده که در تلاش است با هدفگذاری رقم اعتباری بیش از دو هزار و۷۸۲ میلیارد تومان ۸۰ کیلومتر آن را تا پایان سال افتتاح کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پروژه بزرگراه زابل_زاهدان پس از ۱۸ سال با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام می‌رسد.

اکبری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات دولت تقویت زیر ساخت‌های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان بوده، تصریح کرد: بزرگراه یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت جنوب شرق کشور و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6093838

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام