Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:05:00 GMT

بسیج عمومی قبایل «رحبه» در مأرب علیه ائتلاف سعودی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۴۰۷۳

بسیج عمومی قبایل «رحبه» در مأرب علیه ائتلاف سعودی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، قبایل «مراد»، «بنی ضبیان» و «قیفة» در شهر «رحبة» در استان مأرب روز دوشنبه در حمایت از عملیات‌های اخیر نیروهای یمنی در عمق عربستان سعودی و امارات عربی متحده موسوم به «طوفان یمن» تجمع برگزار کردند.

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که شعار این گردهمایی، «مقابله تنش با تنش» نام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد حاضر در این تجمع، از سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی به شدت انتقاد کرده و گفتند که این جنایات، در تضاد با منشورها و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است.

در این تجمع استاندار مأرب و فرماندار شهرستان رحبه و شماری از شیوخ قبایل مذکور حضور داشتند. افراد حاضر در این گردهمایی در سطوح مختلف، اعلام بسیج عمومی کردند تا با ائتلاف متجاوز و مزدوران آن مقابله کنند.

این افراد با تأکید بر مقابله ملت یمن با تجاوزات ائتلاف مذکور، از نیروی هوایی یمن خواستند که حملات خود به دشمنان این کشور را افزایش دهند. در این تجمع از تمامی کسانی که فریب ائتلاف سعودی را خورده‌اند، خواسته شد که به آغوش میهن خود بازگردند.

این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا از سمت مواضع خود در کوه‌های «البلق الشرقی» و منطقه «الفلیحه» حمله نظامی گسترده‌ای به سمت مواضع ائتلاف سعودی در اطراف «وادی عبیده» داشتند.

پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای صنعاء موفق به پاکسازی منطقه راهبردی «عرق معزز» در جنوب غرب شهر مأرب شدند. ائتلاف سعودی در تلاش برای متوقف کردن پیشروی نیروهای صنعاء با حملات هوایی گسترده به چند منطقه در البلق الشرقی است.

منطقه عرق معزز از اهمیت راهبردی گسترده‌ای برخوردار است زیرا محل تلاقی مسیرهای امدادی اصلی برای بسیاری از جبهه‌ها در جنوب شهر مأرب به شمار می‌‎رود به نحوی که شهر «الجوبه» را به «وادی عبیده» و کوه‌های البلق الشرقی متصل می‌کند.

درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزادسازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند، به طوری‌که استان مأرب یمن این‌ روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: مآرب يمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران