Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار کشته های ده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات ۱۲ هزار و ۸۷۴ نفر بود، ۱۱.۵ درصد بیشتر شده است. در ده ماهه سال جاری ۱۴ هزار و ۳۴۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۳ نفر مرد و دو هزار و ۸۰۶ نفر زن بودند.

آمار کشته های ده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات ۱۲ هزار و ۸۷۴ نفر بود، ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بیشتر شده است.

از این تعداد سه هزار و ۴۹۱ نفر در مسیرهای درون شهری، نه هزار و ۸۱۱ نفر در محورهای برون شهری، ۸۴۲ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده و ۲۰۵ نفر در سایر مسیرها جان باخته اند.

بر اساس این گزارش در ده ماهه امسال استان های فارس با یکهزار و ۱۷۰، تهران با هزار و سیستان و بلوچستان با ۹۶۷ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۱۱۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۹۰ و چهارمحال و بختیاری با ۱۹۷ کشته کمترین تعداد درگذشتگان تصادفات را داشته اند.

آسیب دیدگی بیش از ۲۶۹ هزار نفر در تصادفات

تعداد مصدومان حوادث رانندگی ده ماهه امسال نیز که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵.۱ درصدی داشته است به طوری که در این مدت ۲۶۹ هزار و ۷۸۵ نفر در تصادفات مصدوم شده و به این سازمان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۱۹۶ هزار و ۱۴۱ نفر مرد و ۷۳ هزار و ۶۴۴ نفر زن بودند.

مرگ بیش از ۱۲۰۰ نفر در تصادفات دی

در دی ماه امسال یکهزار و ۲۰۷ نفر (۹۸۳ مرد و ۲۲۴ زن) در تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۴ درصد افزایش یافته است.

تعداد مصدومان این ماه نیز با افزایش ۲۹.۱ درصدی نسبت به سال قبل، به ۲۵ هزار و ۱۳۹ نفر رسیده است لذا به هموطنان عزیز توصیه می شود با توجه به وضعیت همه گیری کرونا و همچنین شرایط زمستانی جاده ها، حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند و در صورت لزوم انجام سفر، حتماً با به همراه داشتن وسایل ایمنی زمستانه، توصیه های کارشناسان را جهت داشتن سفری ایمن مد نظر داشته باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حوادث حوادث رانندگی حوادث طبیعی حوادث جاده ای مقایسه با مدت مشابه سال قبل ده ماهه امسال سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان

سرهنگ رضایی از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان خبر داد.

به گزارش گروه استان ها هبرگزاری دانشجو ، سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان؛ از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در راه ها و جاده‌های شمال استان خبر داد.

وی با خطر آفرین خواندن این خودروها تصریح کرد: این خودرو‌ها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب حادثه و واژگونی خودرو‌های دیگر شهروندان و همچنین افزایش تلفات و مجروحان حوادث جاده‌ای در سطح راه‌های استان کرمان هستند.

او با اشاره به تحلیل آماری حوادث افزود: ٥ هزار و ١٤٧ تصاف منجر به فوت و جرح طی سال قبل در جاده‌های استان رخ داده و متاسفانه یک هزار و ٦٦ نفر جان خود را از دست داده و ٦ هزار و ١٣٧ نفر نیز صدمه دیده و مجروح شده‌اند.


رضایی با بیان اینکه ٨٠ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال مربوط به پژو و پراید بوده است، اعلام کرد: در حوادث رانندگی نوروز سالجاری ۴۱۵ نفر مجروح و متاسفانه ۸۱ نفر از هموطنان در استان کرمان جان باخته اند.

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال