Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به تغییر و تحولاتی که در راس فدراسیون فوتبال کشورمان رخ داد، افزود: این مساله دلایل متعددی داشت که اعضای هیات رئیسه فدراسیون باید در مورد آن بیشتر صحبت کنند، اما این ماحصل اتفاقاتی بود که از مدت ها پیش قابل پیش بینی بود اما چون در راه صعود به جام جهانی بودیم موضوع مدیریت شد و پس از این که صعودمان به رقابت های جام جهانی قطعی شد اعضای هیات رئیسه درصدد تغییر برآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در چندماه آینده مسابقه کره برای ما خیلی مهم است و حداقل نباید بازنده باشم، در همین جا اعلام می کنم از نظر مالی از تیم ملی حمایت می کنیم و در کنار فوتبال ملی خواهیم بود. همین الان در فصل بودجه مجلس هستیم و برای ورزش و فدراسیون های برتر که رویدادهای بین المللی در سال آینده دارند، پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

عضو فراکسیون ورزش یادآور شد: امروز به همراه فروردین با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دیدار داشتیم و این قول را دادیم تا اعتبار ویژه ای را برای فوتبال ملی در راه جام جهانی داشته باشیم. ما همه باید کار کنیم تا فوتبال ما ارتقا یابد، این حمایت وجود دارد و مجلس در کنار تیم ملی است. همدلی باعث شده تیم ملی تا اینجای کار بیایید تا مردم صعود دیگری به جام جهانی را جشن بگیرند و باید این شادی مردم ادامه دار باشد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: امروز و در دیداری که با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم، همدلی و مشارکت همه جانبه را شاهد بودیم. در این نشست مطرح شد که در گذشته فرصتی برای همدلی ایجاد نشده بود اما امروز این وحدت و اتحاد دیده می شود و باید با همین دیدگاه به آینده نگاه کرد. الان همه هستند، مجلس، دولت، رسانه ها و مردم پای کار هستند تا فوتبال موفق شود. فوتبال در همه رده های سنی آقایان و بانوان نتایج خوبی به دست آورده و این یک موج امیدوار کننده در جامعه ایجاد می کند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه همه ماست که کمک کنیم، من قبلا با اعضای هیات ریئسه فدراسیون فوتبال صحبت کرده بودم اما در آن دوران حاشیه ها بر متن غالب بود اما امروز اتحاد مثال زدنی را دیدیم. ما الان در حال گذر از یک شرایط خاص هستیم و باید کمک کنیم تا این مسیر طی شود. بعد از قریب ۵ سال با رئیس فراکسیون ورزش به فدراسیون فوتبال رفتیم تا بگوییم ما برای کمک آماده و برای عبور از این مسیر سخت در کنارشان هستیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال در این ایام گفت: باید مجمع برگزار و این موضوع به رای گذاشته شود. اگر عزل رای آورد بعد از آن مجمع انتخاباتی باید برگزار شود. البته برای تعیین دو نایب رئیس باید مجمع برگزار می شد که نشد و حضور این دو نفر هیچ دلیل قانونی نداشت. اعضای فعلی هیات رئیسه با رای اعضای مجمع ورود پیدا کردند و به این نتیجه رسیدند که میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال معرفی و امور را تا زمان مجمع بر دست بگیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که از سوی مسئولان وقت فدراسیون فوتبال صورت گرفته بود، افزود: یکی از بحث های ما در مورد اساسنامه نامه ای بود که به فیفا زده شده بود. در بند ۷ آمده آنچه می خواهد انجام شود مربوط به فدراسیون های آماتوری است اما فدراسیون فوتبال ایران با توجه به نظر دولت، نیاز به تایید مجلس ندارد. در بند ۸ هم اشاره شده که اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به تایید مراجع قانونی رسیده و این را پایان یافته تلقی کرده است و این اطلاعات اشتباهی بود که به فیفا داده ایم. اما جواب فیفا نشان می دهد تسلط آنها بر قانون ایران به مراتب بیشتر از سایر دوستان است، آنها از تلاش های صورت گرفته تشکر کرده اند و خواستار تصویب اساسنامه در مجلس بودند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نهاد عمومی غیردولتی را باید یک به نهاد دولتی غیرانتفاعی با یک شخصیت حقوقی کاملا مستقل تبدیل کنیم. لازمه این کار تغییر چند قانون است چرا که در ساختار ما دیده نشده، نکته بعد این است که این موارد رعایت شد اما آیا دولت می تواند در این شرایط کمک کند؟ پاداش صعود بدهد؟ پشتیانی بکند؟ از سویی دیگر مهلت محدودی داریم، با اعضای هیات رئیسه صحبت کردیم و قرار شد نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی بنویسند. ما باید وارد یک فاز مذاکراتی بشویم تا بعد از بررسی قوانین در این خصوص تصمیم گیری شود. حوزه های کارشناسی باید نظر بدهند و بعد در دستور صحن قرار بگیرد. بند ۷ و ۸ ایراد داشته و باید این مساله اصلاح شود.

وی در مورد نگرانی های ایجاد شده در مورد تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: برای تیم ملی مشکلی ایجاد نمی شود و هیچ رعب و تهدیدی وجود ندارد. این مسایل محقق نمی شود و مجلس هم اجازه نمی دهد عده ای با اهداف خاص به فوتبال ملی ضربه بزنند. هیچ تهدیدی به معنای واقعی وجود ندارد، ما باید قانون کشورمان را به درستی معرفی کنیم و اطلاعاتی که به مراجع بین المللی می دهیم باید درست باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد قرارداد ویلتموس هم گفت: برای ما تخلف ستیزی و فساد مهم است، دادن اطلاعات دروغ و غیرصادقانه مهم است و آن را پیگیری می کنیم. در مورد پرونده ویلتموس منتظر رای نهایی دادگاه حکمیت ورزش هستیم اما دستگاه های نظارتی ورود کرده و برای ۸ نفر پرونده تشکیل شده است. البته هیات رئیسه کنونی باید ادعا کند چرا که ساختمان فدراسیون به نام سازمان دیگری شده است. امیدواریم عددی که برای ما اعلام می کنند کم باشد، اما در نهایت این یک تراژدی بزرگ برای فوتبال ماست. اگر مجبور به پرداخت این جریمه بشویم این مبلغ از ۱۲ میلیون یورو پاداش تیم ملی به جام جهانی کسر می شود چرا که محکومیت ورزشی است و جریمه رسیدگی و کل هزینه دادرسی در دادگاه حکمیت به انضمام وکلا و همه را ما باید پرداخت کنیم. امروز به دوستان هیات رئیسه گفتم آن ۸ نفر باید پاسخگو باشند. اگر کسی تخلف کند خودش را باید ببرند و از خود او خسارت  بگیرند.

وی تصریح کرد: اموال فدراسیون برای ۲ میلیون یورو قبلی رفته است. آنچه در آینده حاصل شده هم باید در مورد قرارداد ترکمنچای فوتبال هزینه شود که جفا به همه مردم ایران است. این عایدی ورزش است و نباید این گونه هزینه شود. باید این مساله مطالبه شود و با فساد در ورزش برخورد کرد. این موضوع نباید رها شود، همین قرارداد ویلتموس باب یک سری مسایل را بست. پیگیری هایی شد که خیلی از قراردادها و مشکلات در سایر فدراسیون ها هم مشخص و جلوی آنها گرفته شد. خیلی ها فکر می کردند فرصتی به دست آمده و خیلی کارها را می توان انجام داد اما مسیر را بستیم چرا که این مساله بی انصافی و جفاست.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: ما باید با مردم و مرجع جهانی صادقانه صحبت کنیم. مگر می شود به همین راحتی اطلاعات غلط به دیگران داد. در مورد خصوصی سازی هم مواردی است که باید به آن دقت شود. وقتی در فرابورس وارد می شویم باید تراز مالی مشخص باشد و میزان سود و ضرر معلوم شود. این دوباشگاه مردمی هستند و نباید فردا مشخص شود که مطالباتی وجود دارد که تا امروز دیده نشده و همه این موارد باید لحظا شود. 

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مردمی هستند، باید نحوه واگذاری سهام در این شرایط کاملا مشخص باشد و به سایر موارد هم توجه داشت. بحث این دو تیم فراتر از شرکت های مطرح و معتبر تجاری است چرا که هواداران متعصب، مدعیان و حاشیه های بسیاری ممکن است وجود داشته باشد و باید به تمام این موارد دقت داشت.

برچسب‌ها فوتبال تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فوتبال تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مجلس شورای اسلامی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قاضی زاده هاشمی فراکسیون ورزش اعضای هیات جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی از لیست داورانی که شانس قضاوت در المپیک را داشتند، کنار گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد