Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمانه زنی در خصوص سریال نوروزی شبکه سه سیما کماکان وجود دارد اما 3 مجموعه ای که تقریبا تکلیف شان برای پخش از کنداکتور نوروز مشخص شده است به شرح ذیل است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شبکه های مختلف تلویزیونی همه ساله برای نوروز تدارک ویژه دارند و مدیران سیما در تلاش هستند که بهترین بسته رسانه ای را با توجه به حال و هوای نوروز برای مخاطبان تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه محسوس یا نامحسوس و خواسته یا ناخواسته این رقابت میان گروه های برنامه ساز و حتی مدیران شبکه های مختلف چه در ساخت سریال ها و چه در ساخت برنامه های ترکیبی، مسابقات و... وجود دارد و حتی برنامه های ویژه سال تحویل هم نکته ای است که شبکه ها روی آن نظر دارند تا اتفاقی متفاوت را رقم بزنند نکته ای که شاید امسال مد نظر اهالی تلویزیون باشد رقابت با پلتفرم هایی است که می توانند رقیبی جدی تر از هر شبکه محسوب شوند و آثاری که در مسیر توزیع و پخش هستند به نوعی تا دندان مسلح می توانند برای تولیدات سیما خط و نشان بکشند.

اگرچه سال ها به دیدن سریال «پایتخت» در نوروز عادت کرده ایم و این امکان وجود دارد که مدیران تلویزیون تصمیم بگیرند مجددا پخش تکراری این سریال را در شبکه های سراسری یا دیگر شبکه ها داشته باشند با این حال یکی از کنداکتور های پر مخاطب سال شاید بعد از ماه مبارک رمضان آنتن نوروز باشد.

یکی دیگر از سریال هایی که در پخش نوروزی با استقبال مواجه شد مجموعه تلویزیونی «نون. خ » به کارگردانی سعید آقاخانی بود که شنیده می شود مهدی فرجی با توجه به مشغله کاری خودش و سعید آقاخانی تصمیم دارد که فصل جدید این سریال را به نوروز 1402 برساند.

اما نکته ای که در ساخت سریال برای نوروز در درجه اول اهمیت دارد انتخاب ژانر و به خصوص ترکیب تیم بازیگری است که معمولا مد نظر گروه های تولید و مدیران سیما می باشد شاید تجربه سال ها ساخت سریال برای نوروز هم برای مدیران و هم سازندگان این تجربه را ایجاد کرده است که سریال سازی برای نوروز جدا از ویترین و ترکیب بازیگر به سرفصل های دیگری نیز برای اقبال نیازمند است که از آن جمله می توان به نوع قصه گویی و روایت اشاره کرد که طبیعتا برای دیده شدن و جذب مخاطب در تعطیلات نوروز باید مد نظر باشد. به طور مثال قصه های متول و کش دار در هر قسمت باعث می شود که در مهمانی های مرسوم نوروز داستان از دست مخاطب خارج شود و اصولا داستان های اپیزودی و اتفاقاتی که در یک قسمت جمع و جور می شود می تواند فرمول مناسبی برای مخاطبی باشد که شاید به شکل مستمر در نوروز پای سریال ننشیند.

چهار سریالی که تا الان بحث شان برای پخش در نوروز 1401 قطعی شده است به شرح ذیل است.

«زیرخاکی»، «خداداد» و «دردسرهای شیرین» سه سریال در ژانر کمدی هستند که تاکنون به عنوان گزینه های پخش در نوروز ۱۴۰۱ از سوی شبکه های تلویزیونی اعلام شده اند.

همچنین به گفته سازندگان، سریال «جناب عالی» نیز در ژانری کمدی از دیگر گزینه های پخش برای نوروز است اما از سوی تلویزیون رسما اعلام نشده است.

«زیرخاکی»؛  برگ برنده تلویزیون در نوروز

پژمان جمشیدی که سال 1400 را با موفقیت های سینمایی به پایان می رساند نوروز امسال هم در کنار ژاله صامتی اتفاق ویژه تلویزیون برای نوروز با سریال «زیرخاکی» محسوب می شود.

این سریال در دو فصل به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان از تلویزیون پخش شده است و سومین فصل از این سریال برای پخش از شبکه یک در نوروز ۱۴۰۱ قرار است روی آنتن برود.

به تازگی سکانس‌های مربوط به قسمت یازدهم از سریال «زیرخاکی» با بازی ژاله صامتی و رایان سرلک، در لوکیشن خیابان انقلاب در شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری شده است.

«خداداد»؛ کار جدیدی از خانواده بچه مهندس

مجموعه تلویزیونی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی این روزها در حال آماده‌سازی برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه دو سیما است.

در این مجموعه رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نخعی، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فریبا سادات مرتضوی، سیامک اشعریون و سیاوش طهمورث، بازیگران کودک: امیرحسین غفاری، کوثر حیدری ایفای نقش می‌کنند.

«جناب عالی»؛رقابت با «زیرخاکی» برای خنداندن

«جناب عالی» هنوز هندوانه سربسته ای است که با نگاهی به تیم بازیگری اش می توان این حدس را زد که اگر برای آنتن شبکه 3 سیما در نوروز 1401 روی آن برنامه ریزی شده باشد می تواند رقیب «زیرخاکی» محسوب شود. این سریال که در ژانر کمدی ـ اجتماعی ساخته شده است، با نگاهی طنز به نقد سیستم اداری کشور و مانع تراشی‌های بر سر انجام کارها می‌پردازد. سریال طنز «جناب عالی» به کارگردانی عادل تبریزی که کار ساخت آن در ۱۵ قسمت به پایان رسیده است، از گزینه های پخش نوروز است.

در این مجموعه تلویزیونی امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه، سروش طاهری، بلور کساییان، ایمان اسماعیل‌پور، محمد الهی، کیوان صباغ، رضا سخایی، میثم سجادی، امیر محاسبتی، جواد سلطانی، مصطفی پروین، ایمان راد، بیتا سحرخیز و منوچهر آذری نقش‌های اصلی را برعهده دارند.

«دردسرهای شیرین»؛ شبکه 5 سیما دست پر می آید

اگر زمان پخش نامرغوب شبکه 5 در نوروز را نادیده بگیریم باید گفت سریال «دردسرهای شیرین» و گروه بازیگری اش می تواند مخاطب را در تعطیلات نوروز جذب کند اما نکته ای که در سریال سهیل موفق و «دردسر های شیرین» به چشم می خورد ژانر کمدی کار است که قطعا خواسته یا ناخواسته با سریال «زیرخاکی» به رقابت می رسد و این رقابت حداقل روی کاغذ آسان نیست. در حال حاضر نیز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دردسر های شیرین»  در تهران و با بازی پوریا پورسرخ و مریم مومن در حال انجام است.

این سریال در ژانر کمدی و اجتماعی ساخته می‌شود و داستان زوجی (پوریا پورسرخ و مریم مومن) را روایت می‌کند که در زندگی با چالش‌هایی جدی روبرو می‌شوند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر برنا نوروز رسانه مد تلویزیون رقابت تعطیلات نوروز نوروز شبکه های تلویزیونی تلویزیون بازی انقلاب خانواده زهره تعطیلات بازی پایتخت تلویزیون رقابت شبکه های تلویزیونی نوروز پژمان جمشیدی مجتبی احمدی زیرخاکی 2 مجموعه تلویزیونی برای نوروز ژانر کمدی جناب عالی برای پخش شبکه ها نکته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه باشگاه تراکتورنوشت: به دنبال برخی اظهارنظرهای غرض‌ورزانه و به دور از اصول حرفه‌ای و رسانه‌ای در برنامه‌های شبکه سهند، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد. در متن بیانیه باشگاه آمده است:

هو الحق

تراکتور ایامی سخت و گذری دشوار را گذراند و طبیعی است که همراه بودن مدعیان دلسوزی، در این مقاطع عیان می‌شوند. با عِلم به انتقادها و گلایه‌های به حقی که از سوی هواداران، رسانه‌ها و صفحات مجازی مطرح شد، باشگاه تراکتور همواره در مقابل تمامی آنان سر به احترام خم می‌کند؛ امّا رویکرد و رفتار رسانه ‌ملی (شعبه استانی) تأسف‌بار است. سال‌هاست که حربه موج‌سواری برای بالا رفتن از دیوار هواداران پرشمار تراکتور دیگر کارساز نیست و بهتر است که عزیزان رسانه ملی (شعبه استانی) راه دیگری را برای پوشش ضعف‌های خود برگزینند.

مطالبه‌گری صرفاً به شعار نیست که عزیزان با دستاویز قرار دادن آن، از مسئولیت و تعهد بگریزند! حال که رسانه ملی(شعبه استانی) با دستاویز قرار دادن مطالبه‌ هواداران و از راه نخ نمای مزه‌ پراکنی مجریان و گزارشگران که صرفاً با تقلید کورکورانه‌ای از همتایان خود در رسانه ملی (شعبه مرکزی) کمر به تضعیف باشگاه تراکتور بسته‌اند، یکبار برای همیشه به سه مطالبه دیرین و مشترک باشگاه و هواداران تراکتور از رسانه ملی پاسخی روشن دهند!

- چه زمانی کیفیت پخش بازی‌های خانگی تراکتور، حداقل به سطح شعبه مرکز خواهد رسید و هواداران پیگیری بازی از طریق پخش زنده یک شبکه اجتماعی را به تماشای آن از شبکه سهند ترجیح نخواهند داد؟

- چرا بازی‌های تراکتور که هواداران فراوانی در اقصی نقاط کشور و دنیا دارد و به استناد آمارهای بین‌المللی جزو پُرهوادارترین تیم‌های آسیا است، از شبکه سراسری پخش نمی‌شود تا اکثریت آنان از تماشای بازی‌ تیم محبوب‌شان محروم نباشند؟

- و در نهایت مسئله حق پخش باشگاه‌ها چه زمانی حل خواهد شد؟ عایدی و درآمدی که بابت تبلیغات قبل و بعد از مسابقه فوتبال دریافت می‌کنید، کجاست؟ مگر روال آن نیست که ابتدا «حق» محقق گردد و سپس «مطالبه‌گری» صورت گیرد؟

چنین به نظر می‌رسد که رسانه شما بهترین دفاع را در حمله می‌بیند و با بهره‌گیری از عنوان نماینده افکار عمومی، در پی ورود به جزیی‌ترین تصمیمات باشگاه‌ها بوده و به بیانی سعی در پاکسازی از پایین دست دارد؛ از جمله این موارد، شفاف‌‌سازی در خصوص مسئله حق پخش است که طی سالیان متمادی ناقض اصول حرفه‌ای فوتبال کشورمان و همچنین موضوع بهبود کیفیت پخش مسابقات که عامل سرافکندگی است، اشاره کرد.

باشگاه تراکتور به پشتوانه هواداران میلیونی خود، رسانه‌ای فراگیرتر و پُرمخاطب‌تر در اختیار دارد و همه ما با هواداران زندگی می‌کنیم و در همین راستا کاملاً به مطالبه‌ آنان آگاهیم و باور داریم انتقاد و خواسته هواداران همواره حق مطلق است و ما به عنوان خادم، اهتمام بی‌دریغ در جهت بهبود شرایط موجود و برآورده ساختن خواسته هواداران در تمامی زمینه‌ها به کار خواهیم گرفت.

در پایان از مسئولان دوراندیش رسانه ملی دعوت می‌کنیم که ضمن جلوگیری از ماهیگیری برخی مجریان و گزارشگرانش از آب گِل‌‌آلود، در رسیدن به آنچه که شایسته و مطلوب هواداران و باشگاه بزرگ تراکتور است، اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • «غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود