Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب طی سخنرانی برای مردم این کشور، استقلال جمهوری‌های مردمی «دونستک» و «لوگانسک» را به رسمیت شناخت، موضوعی که بلافاصله با واکنش مختلف دولتمردان و مقام‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد.

مقام امنیتی آمریکایی: پنجره دیپلماسی با روسیه را نمی‌بندیم ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۰۸:۳۸

 «جاناتان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت آمریکا آماده پاسخگویی به اقدام اعلام شده از سوی روسیه درباره مناطق جدایی‌طلب شرق اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاینر در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» اظهار داشت: « ما قصد داریم روز سه شنبه در واکنش به تصمیم روسیه اقدامات بیشتری انجام دهیم.  ما انتظار داشتیم روسیه دست به اقدام نظامی بزند، اما همچنان راه دیپلماتیک را به آنها پیشنهاد می‌کنیم».

وی با تکرار ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین، توضیح داد: «ما هنوز بر این باوریم که روسیه ممکن است بر اساس آخرین اطلاعات در هر زمانی علیه اوکراین دست به اقدام نظامی بزند. اقدام نظامی روسیه ممکن است امشب، فردا یا در روزهای آینده رخ دهد».

این مقام امنیتی آمریکایی ادعاهای خود را اینگونه ادامه داد: «همه نشانه‌هایی که روی زمین می‌بینیم، از جمله آنچه کرملین فاش کرد، نشان می‌دهد که روسیه با اقدام نظامی خود پیش می‌رود، نه دیپلماسی».

بر اساس این گزارش، فاینر اضافه کرد: «گامی که روسیه امروز برداشته است به دور از دیپلماسی است و توافق مینسک را به هم می‌زند. ولی ما درهای دیپلماسی را نبستیم و دیدار بایدن و پوتین بستگی به اتفاقات روزهای آینده دارد».

وی همچنین افزود: «در صورت اقدام نظامی مسکو در اوکراین، هیچ دیدار دیپلماتیکی بین وزیر خارجه آمریکا و همتای روس وی برگزار نخواهد شد».

دستور واشنگتن برای خروج فوری آمریکایی‌ها از اوکراین ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۰۸:۳۷

بعد از تصمیم روسیه برای اعزام نیروهای حافظ صلح به مناطق خودمختار شرق اوکراین، آمریکا نگران حضور اتباع خود در این کشور شد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، به دستور رئیس‌جمهور این کشور، تمام دیپلمات‌های آمریکایی باقیمانده در اوکراین، باید هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.

پایگاه خبری «بلومبرگ» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد: «ایالات متحده کارکنان سفارت خود در اوکراین را به دلایل امنیتی به لهستان منتقل می‌کند».

در این گزارش آمده است: «دولت بایدن به همه کارمندان باقیمانده وزارت خارجه در اوکراین دستور داده است که کشور را ترک کنند. در صورت عدم تهاجم روسیه، دیپلمات‌های آمریکایی می‌توانند اواخر امروز (دوشنبه) به اوکراین بازگردند».

پوتین در سخنرانی خود گفت: «استالین بود که اوکراین را آزاد کرد و سرزمین‌هایی برای تشکیل دولت، به این کشور داد. اوکراین تنها یک کشور همجوار برای ما به شمار نمی‌آید. ما فرهنگ و دین مشترک داشته و نزدیکانی در این کشور داریم و اوکراین مدرن بر اساس سرزمین‌های تاریخی روسیه بنا شد».

پوتین اضافه کرد: «وضعیت در منطقه دونباس به مرحله بحرانی و حادی رسیده است».

رئیس جمهور روسیه گفت: «اوکراین مدرن کاملاً به وسیله روسیه ایجاده است. اوکراین بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ ما است. اوکراین همواره از همکاری با روسیه بهره می‌برده اما به تعهدات خود پایبند نبوده است».

وی در ادامه گفت: «منطقه دونباس از تحت حاکمیت روسیه خارج شد و به مناطق تحت حاکمیتی اوکراین منتقل شده بود. ما مجبوریم تصمیم‌های سختی درباره شرق اوکراین بگیریم».

پوتین اضافه کرد: «اوکراین توانایی دستیابی به یک کشور با ثبات را ندارد و بنابراین مجبور است به کشورهای خارجی مانند آمریکا تکیه کند».

رئیس جمهور روسیه گفت: «اوکراین هیچ وقت سنت حاکمیت حقیقی نداشت. اوکراین، از روسیه گاز طبیعی سرقت کرده و از مسئله انرژی برای اخاذی از روسیه استفاده کرده است».

وی گفت: «ما در فضایی دوستانه و مبتنی بر همکاری با اوکراین شراکت کردیم، در حالی که آنها فقط می‌خواستند بیشتر به دست بیاورند».

پوتین در ادامه نطق تلویزیونی خود گفت: «ویروس ملی‌گرایی و فساد، اوکراین را تضعیف کرده است و اوکراینی‌ها باید بهفمند که کشورشان تحت استعمار قرار گرفته است. اوکراین تحت سیطره آمریکا قرار گرفته و به کشوری غیر مستقل تبدیل شده است».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «سفارت آمریکا به بهانه مبارزه با فساد، به سفارت کنترل اوکراین و نهادهای این کشور تبدیل شده اما فساد همچنان در این کشور بیداد می‌کند».

وی ادامه داد: «اوکراین دارای زیرساخت‌هایی از دوران شوروی سابق بوده که به کمک آن می‌تواند به کشوری هسته‌ای تبدیل شود و اگر اوکراین بتواند سلاح‌های کشتار جمعی بسازد، این موضوع می‌تواند تاثیر بزرگی بر تمام اروپا بگذارد».

پوتین گفت: «ما نمی‌توانیم به این تهدید (تهدید ساخت سلاح هسته‌ای واکنش نشان ندهیم. دستیابی به سلاح اتمی (توسط اوکراین) تهدیدی دیگر علیه کشور ما است. از ۲۰۱۴ به این سو آمریکا میلیاردها دلار سلاح به اوکراین ارسال کرده است».

وی هشدار داد که پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو، تهدیدی برای امنیت ملی روسیه به شمار می‌آید.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «قانون اساسی اوکراین اجازه ساخت پایگاه‌های نظامی خارجی در این کشور را نمی‌دهد اما آنها این قانون را دور زده، و آن را پایگاه ماموریت ناتو نامیده‌اند».

پوتین گفت: کشورها نمی‌توانند امنیت خودشان را به قیمت از دست رفتن امنیت دیگران به دست بیاورند. نگاهی به نقشه بیندازید و ببینید کشورهای غربی چطور به حرفشان برای عدم گسترش ناتو به شرق پایبند مانده‌اند».

وی گفت: «اطلاعاتی در دست داریم که آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی در اوکراین است و این تهدیدی علیه ما به شمار می‌آید. در سندهای رسمی آمریکا،‌ از روسیه با نام دشمن یاد می‌شود».

رئیس جمهور روسیه با اشاره به استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در اوکراین هشدار داد که این سامانه‌ها می‌توانند مناطق مختلف روسیه را موشک باران کنند.

وی افزود: «پهپادهای آمریکایی که بر فراز اوکراین به پرواز در می‌آیند همواره به جاسوسی از روسیه می‌پردازند».

پوتین اضافه کرد: «در ابتکار امنیتی‌مان خواستار عدم توسعه ناتو و بازگشت به مرزهای سال 1997 به عنوان مرزهای ناتو شدیم اما این درخواست روسیه نادیده گرفته شد».

رئیس جمهور روسیه گفت: «کشورهای غربی روسیه را به اعمال تحریم تهدید کرده‌‌اند و اعتقاد دارم که آنها در هر صورت آن را اعمال کرده و برای انجام آن بهانه‌ای بوجود خواهند آورد».

وی افزود: «موضع غرب عوض نشده است و هدف تحریم‌ها جلوگیری از رشد اقتصادی روسیه است، فقط به این دلیل که ما وجود داریم».

وی گفت: «سران منطقه دونباس تمایلی به حل مسالمت‌آمیز بحران در منطقه دونباس ندارند».

پوتین در ادامه گفت: «تصمیم گرفتیم که فورا استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک برسمیت شناخته شود».

وی سپس با امضای دو فرمان،‌ استقلال این دو منطقه در دونباس را برسمیت شناخت.

پوتین پس از امضای این فرمان،‌ رؤسای این دو منطقه را به حضور پذیرفت.

رئیس جمهور روسیه سپس پیمان مودت،‌همکاری و کمک متقابل با دو جمهوری لوهانسک و دونتسک امضا کرد.

پوتین همچنین از پارلمان روسیه خواست تا استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک برسمیت شناخته شوند.

شبکه راشا تودی نیز پس از سخنرانی پوتین، با پخش تصاویری، گزارش داد که مردم در شرق اوکراین به رسمیت شناخته شدن دونتسک و لوهانسک توسط مسکو را جشن گرفتند.

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری این اقدام مسکورا محکوم کرد. برخی سران اروپایی نیز به رسمیت شناخته شدن دو منطقه دونتسک و لوهانسک در دونباس را نقض فاحش قوانین بین‌المللی توصیف کردند.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در اولین واکنش به این رویداد در پیامی توییتری نوشت که با «جو بایدن» رئیس جمهور اوکراین تلفنی صحبت کرده است.

پوتین دستور ورود ارتش این کشور به دونتسک و لوگانسک را صادر کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک، دستور داد نیروهای حافظ صلح این کشور وارد این مناطق شوند.

به گزارش "اسپوتنیک"، رئیس جمهور روسیه بامداد سه شنبه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا نیروهای حافظ صلح را به دو منطقه دونتسک و لوگانسک اعزام کند.

واکنش‌ها به تصمیم پوتین در به‌رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک

تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین، با واکنش‌های تندی از سوی کشورهای غربی و متحدان کی‌یف همراه شد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس شامگاه دوشنبه گفت به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک توسط روسیه نقض تمامیت ارضی اوکراین است.

جانسون در این‌باره اظهار داشت: «تصمیم روسیه نشانه دیگری از این است که اوضاع در اوکراین در جهت اشتباه پیش می‌رود».

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز مدعی شد: « آخرین اقدام روسیه نشان می‌دهد که مسکو راه رویارویی را به‌جای مسیر گفتگو انتخاب کرده است. ما پاسخ را با متحدان خود هماهنگ خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که نقض تعهدات بین‌المللی توسط روسیه بدون مجازات بماند».

به نوشته رسانه‌های انگلیسی، تراس همچنین افزود: «روز سه‌شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در واکنش به نقض‌قوانین بین‌المللی اعلام خواهیم کرد».

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم گفت: «اجازه نمی‌دهیم روسیه بر رفتار منطقه‌ای هیچ کشوری تأثیر بگذارد و حمایت ما از اوکراین تزلزل‌ناپذیر نخواهد بود».

بر اساس گزارش‌ها، دولت انگلیس نیز طی بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد روز سه‌شنبه در واکنش به تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، تحریم‌هایی را اعلام خواهد کرد.

بعد از لندن، نوبت به اروپا رسید تا این تصمیم پوتین را محکوم کند. «اورسولا فن‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا گفت: «به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت اوکراین است».

اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما قاطعانه به تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جدایی‌طلبان اوکراینی پاسخ خواهیم داد».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: «اتحادیه اروپا و متحدانش به تصمیمات پوتین به صورت متحد و محکم پاسخ خواهند داد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه لتونی درخواست کرد: «اتحادیه اروپا باید فوراً تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل به رسمیت شناختن جدایی‌طلبان اعمال کند».

«ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست وزیر لهستان گفت: «به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده توسط روسیه، تجاوزی از سوی مسکو علیه اوکراین است. این اقدام روسیه باید با واکنشی در قالب تحریم های فوری مواجه شود».

به نوشته رویترز، موراویه‌تسکی همچنین خبر داد: «من جلسه فوری شورای اروپا را برای بحث در مورد آخرین تحولات را فرا می‌خوانم».

وزارت خارجه لهستان نیز تصریح کرد: «از روسیه می‌خواهیم نیروهای نظامی خود را برای اجرای تصمیم به رسمیت شناختن و حمایت از مرزهای بین‌المللی اوکراین تحت فشار نگذارد».

در ادامه، رئیس جمهور استونی نیز اعلام کرد: «ما هرگز تصمیم غیرقانونی روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوهانسک را نمی‌پذیریم. واضح است که مسکو در دیپلماسی جدی نیست و به دنبال بهانه‌ای برای جنگ است».

بعد از این بیانیه‌ها، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، که سازمان متبوعش یکی از دلایل اصلی افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین است، گفت: «ما به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب از سوی روسیه را محکوم می‌کنیم و از استقلال اوکراین کاملا حمایت می‌کنیم».

استولتنبرگ در این‌باره توضیح داد: «ما از مسکو می‌خواهیم که عقل را به کار گیرد و دیپلماسی را انتخاب کند. روسیه همچنان به درگیری در شرق اوکراین دامن می‌زند. روسیه بهانه‌ای برای حمله به اوکراین می‌سازد».

وزارت امور خارجه نروژ نیز طی بیانیه‌ای گفت از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات بحران اوکراین و روسیه حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا سپس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به همه کسانی که مسئول به رسمیت شناختن غیرقانونی جمهوری‌های جداشده هستند با تحریم پاسخ خواهیم داد».

در ادامه نوبت به آمریکا رسید تا به‌عنوان آتش‌بیار معرکه اوکراین، تصمیم روسیه را محکوم کند. کاخ سفید در این‌باره گفت: «[جو] بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا] با صدور فرمان اجرایی، آمریکایی‌ها را از هرگونه معامله تجاری یا مالی با دونتسک و لوهانسک منع خواهد کرد».

کاخ سفید در ادامه افزود: «این فرمان اجرایی اجازه اعمال تحریم‌ها را علیه هر کسی که در آن مناطق اوکراین فعالیت می‌کند، صادر می‌کند. ما به زودی اقدامات بیشتری را در رابطه با نقض آشکار تعهدات بین‌المللی توسط روسیه اعلام خواهیم کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدامات جدا از اقدامات سریع اقتصادی است که ما با هماهنگی متحدان در صورت تهاجم روسیه آماده می‌کنیم. ما به رایزنی نزدیک با متحدان و شرکا از جمله اوکراین در مورد گام‌های بعدی ادامه می‌دهیم. ما انتظار چنین اقدامی را از روسیه داشتیم و آماده پاسخ فوری به آن هستیم».

سازمان ملل نیز که معمولا نقشی خنثی و بی‌فایده را در بحران‌های مختلف در سراسر جهان ایفا می‌کند، گفت: «ما به طور کامل از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کنیم».

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت: «ما خواستار حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در شرق اوکراین بر اساس توافقات مینسک هستیم. تصمیم روسیه نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین است و با منشور سازمان ملل متحد مغایرت دارد».

سپس وزارت امور خارجه هلند اعلام کرد: «ما به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب در اوکراین توسط روسیه را محکوم می‌کنیم. ما قاطعانه، با هماهنگی با شرکای خود، به نقض آشکار قوانین بین‌المللی پاسخ خواهیم داد».

روزنامه «واشنگتن پست» طی یادداشتی مدعی شد: «به رسمیت شناختن رسمی استقلال دو منطقه اوکراین از سوی مسکو، بهانه احتمالی برای جنگ است».

بعد از این‌ها، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان نیز گفت: «ما از روسیه می‌خواهیم که به رسمیت شناختن مناطق در شرق اوکراین به عنوان جمهوری‌های مستقل را لغو کند».

شبکه «فاکس نیوز» هم گزارش داد: «پنتاگون انتظار دارد پوتین امشب به سمت اوکراین و به سمت مناطقی که استقلال آنها را به رسمیت شناخته، پیشروی کند».

وزارت خارجه بلژیک نیز همراستا با دیگر متحدان اروپایی خود گفت: «به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب اوکراین از سوی روسیه را محکوم می‌کنیم».

سپس نوبت به کاخ الیزه رسید تا بگوید: «[امانوئل] ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] به رسمیت شناختن جدایی‌طلبان اوکراینی توسط مسکو را محکوم کرد و خواستار تحریم‌های هدفمند اروپا شد».

بر اساس این بیانیه، ماکرون همچنین ضمن محکوم کردن تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

ریاست جمهوری فنلاند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب را محکوم می‌کنیم و به آن پاسخ خواهیم داد».

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه هم بر اساس آخرین تحولات به شهروندان خود در شرق اوکراین توصیه کرد که این کشور را ترک کنند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی‌طلب، نقض توافقنامه مینسک و نقض وحدت و حاکمیت اوکراین است. ما تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق جدایی طلب شرق اوکراین را رد می‌کنیم».

شبکه «الجزیره» گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای از تماس «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای اوکراینی خود خبر داد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «رئیس ستاد مشترک ارتش بر حمایت بی‌دریغ واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «به رسمیت شناختن جدایی دونتسک و لوهانسک توسط پوتین نیازمند واکنش سریع و قاطع است و ما با متحدان خود گام‌های لازم را برخواهیم داشت».

«لیندسی گراهام» سناتور تندروی جمهوری‌خواه آمریکایی نیز اظهار داشت: «به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک توسط پوتین نقض توافقنامه مینسک و اعلان جنگ روسیه علیه مردم اوکراین است».

دیگر قانونگذاران آمریکایی نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «پوتین و الیگارش‌های فاسدش باید بهای سنگینی برای تصمیماتش بپردازند. ما متعهد می‌شویم که برای تصویب هرگونه قانون اضطراری که ممکن است از متحدان ناتو یا مردم اوکراین حمایت کند، کار کنیم».

نشریه «آکسیوس» در مطلبی ادعا کرد: «به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک توسط پوتین احتمالاً اولین گام از یک عملیات نظامی گسترده است».

در ادامه وزارت خارجه ایتالیا نیز گفت تصمیم پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال لوگانسک و دونتسک مانعی جدی برای جستجوی راه حل دیپلماتیک است.

دولت آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور و رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه توافق کردند که اقدام مسکو نقض آشکار توافقنامه مینسک است.

روزنامه «گاردین» نیز به نقل از یک مقام ارشد اروپایی نوشت: «پوتین تمام اوکراین را می‌خواهد و این به رسمیت شناختن ممکن است تنها نقطه شروعی برای تشدید تنش باشد».

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین پوتین اوکراین دونستک لوگانسک ناتو مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین رسمیت شناختن استقلال قوانین بین المللی رئیس جمهور روسیه وزارت امور خارجه محکوم می کنیم پاسخ خواهیم روسیه را محکوم شرق اوکراین اتحادیه اروپا منطقه دونباس رسمیت شناخته بیانیه ای تمامیت ارضی اقدام نظامی وزارت خارجه سازمان ملل استقلال دو توسط روسیه تحریم ها دو منطقه بر اساس سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه اعلام کرد که در حمله پهپادهای کامیکازه ارتش اوکراین به منطقه بلگورود روسیه دست‌کم شش نفر کشته و ده‌ها تن از جمله کودکان زخمی شدند.

وی درباره جزییات این حادثه گفت: دو دستگاه مینی‌بوس در حال انتقال کارکنان یک شرکت به محل کار بودند که یک خودروی سواری نیز آنها را همراهی می کرد که هدف حمله پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفتند.

گلادکوف همچنین افزود که «این حمله پهپاد اوکراینی در روستای برزوفکا رخ داده و شش نفر در دم جان باختند، ۳۵ نفر نیز مجروح شدند که دو نفر از آنها کودک بودند.»

کد خبر 6097920

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد