Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -   معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت:۳۰ درصد مخازن سد‌های استان پر است سال آبی جاری یعنی از اول مهر تا اول اسفند امسال، ایستگاه‌های بارندگی اطراف سد‌های استان، ۶۸ میلیمتر بارندگی ثبت کرد در حالی که مدت مشابه پارسال ۱۱۵ میلیمتر ثبت شد که این، از کاهش ۴۰ درصدی بارش اطراف سد‌ها حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش‌ها در مقایسه با ۱۱۱ میلیمترِ دوره درازمدت، ۳۹ درصد کمتر بود.

 پارسال خشک‌ترین سال در ۵۰ سال گذشته از نظر بارش اطراف سد‌های استان بود.

 ورودی آب سد‌ها هم در سال آبی جاری یعنی از اول مهر تا اول اسفند، ۲۰ میلیون مترمکعب بود در حالی که پارسال ورودی آب به سد‌های استان، دو برابر این میزان یعنی ۴۰ میلیون مترمکعب بود.

با احتساب ۲۰ میلیون مترمکعب ورودی امسال، حجم آب ذخیره شده سد‌های استان، ۷۰ میلیون مترمکعب شد که با توجه به ظرفیت ۲۳۴ میلیون مترمکعبیِ هفت سد استان، در واقع ۳۰ درصد مخازن سد‌های استان پر است.
پارسال در همین مدت ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در سد‌های استان ذخیره شده بود.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای سد های خراسان شمالی میلیون مترمکعب سد های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید

آرش آریانژاد از سرریز ۸ سد در استان کردستان خبر داد و گفت: حجم آب ذخیره پشت سد‌های کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان با حدود هزار میلی متر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سد‌های استان جاری گردیده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان گردید.

آریانژاد با اشاره به اینکه سامانه جدید بارشی در راه استان است، توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌گردد شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سد‌های استان اکیداً خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم