Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سید ابراهیم رییسی شامگاه دوشنبه در دیدار ایرانیان مقیم قطر با بیان اینکه ارتباطات مردم کشورهای منطقه ریشه در اعتقادات، باورها و فرهنگ مشترک آنها دارد، گفت: تمدن و مدنیتی که به نام دین در این منطقه رقم خورده، ثروتی عظیمی است که همواره باید برای تقویت آن کوشید و اجازه نداد در عصر ارتباطات دیجیتالی مورد هجوم و بی‌توجهی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با تاکید بر اینکه این فرهنگ اصیل باید به نسل‌ها منتقل شود، افزود: فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی و آنچه مربوط به مردم منطقه است، از ورای مرزهای جغرافیایی ما را کنار هم قرار داده است. اگر چه به عنوان دولت موظف به صیانت از این فرهنگ هستیم، اما دولت یا رایزن های فرهنگی به تنهایی نمی‌توانند از عهده صیانت از این فرهنگ بربیایند، لذا همه دستگاه‌ها از جمله مدارس ایرانی خارج از کشور و همه آحاد ایرانیان خارج از کشور باید نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کنند.

رییسی با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور نیز مانند ایرانیان داخل کشور دارای حقوقی هستند و دولت نسبت به آنها هم تکالیف و وظایفی دارد، اظهار داشت: همه ایرانیان خارج از کشور باید نسبت به حفظ رابطه خود با فرهنگ سرزمین مادری خود تلاش کنند و دستگاه‌های اداری کشور نیز موظف هستند که این رابطه را تسهیل کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور بهترین جا برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی را ایران اسلامی می‌دانند، تصریح کرد: باید زمینه حضور و فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در داخل مرزهای ایران بیش از پیش تسهیل شود. البته اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است که رفع موانع صدور مجوز‌های کسب و کار یکی از این اقدامات ارزنده است.

رییسی با دعوت از ایرانیان خارج از کشور که در بخش های اقتصادی فعال هستند برای حضور و فعالیت در کشورمان خاطرنشان کرد: همه موظف هستیم تلاش کنیم تا صادرات ایران افزایش یابد. امروز متاسفانه سهم ما در اقتصاد منطقه در جایگاه شایسته خود قرار ندارد، در حالی که تولیدات ایرانی در منطقه مورد توجه بوده و از استاندارد قابل قبول و قابل رقابتی با کشورهای مدعی برخوردار هستند.

رییس جمهور ادامه داد: در مذاکرات با امیر قطر و در گفتگویی که با نخست وزیر این کشور داشتم، اراده‌ای جدی برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی وجود دارد لذا شما ایرانیان مقیم قطر می‌توانید در تحقق این اراده نقش بسیار موثری داشته باشید.

رییسی گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم اراده دشمنان در عرصه‌های مختلف و از جمله در عرصه‌هایی که تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارها بود، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. همین پیشرفت‌ها باعث شده تا امروز مقامات آمریکا رسما اعتراف کنند که سیاست فشار حداکثری در برابر مقاومت حداکثری ملت ایران شکست مفتضحانه‌ای خورده است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت سیزدهم ظرفیت‌های فراوان همکاری با همسایگان را محور توسعه روابط خارجی خود قرار داده است، افزود: در ماه‌های سپری شده از آغاز فعالیت دولت مردمی، در نتیجه تقویت ارتباطات با همسایگان حجم صادرات و مبادلات تجاری با بعضی کشورها تا سه برابر رشد کرده که این نشان می‌دهد در گذشته به این ظرفیت‌ها توجه کافی نمی‌شده است.

رییسی با اشاره به اینکه امروز فضای بسیار مناسب و مساعدی برای کار و تلاش در ایران فراهم است، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند با همت شما ایرانیان عزیز که سرمایه‌های ایران در خارج از کشور هستید، بالفعل شود، لذا سعی کنید همواره ارتباط خودتان و فرزندان‌تان را با ایران حفظ و تقویت کنید.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه تردید ندارم که آینده این کشور بسیار روشن و امیدوارکننده است، تصریح کرد: این حرف صرفا یک ادعا نیست، بنده کشور و ظرفیت‌های آن را می‌شناسم. به ویژه از وقتی که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده گرفته‌ام، بیش از گذشته به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور امیدوار شده‌ام.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سیدابراهیم رییسی ایرانیان خارج از کشور رییس جمهور قطر ابراهیم رییسی سفر رییسی به قطر ایرانیان مقیم قطر اخبار مرتبط تعارف قهوه عربی به رییس جمهور در دوحه + فیلم رییسی صبح امروز به قطر رفت نشست هیات های عالی رتبه ایران و قطر در دوحه ابعاد ناگفته سفر رییسی به قطر / درخواست میانجی‌ گری از دوحه برای پایان بحران در بغداد رییسی وارد دوحه شد جزو سه کشور مهم تولیدکننده و صادرکننده گاز هستیم ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها بازگشت حقیقی‌‌‌ ها در روز سبز بورس ریسک هایی که کمیسیون تلفیق به اقتصاد تحمیل می کند شایعه پراکنی آمریکا در مورد تهدید تروریستی در مسکو ناخردمندانه است حرکت محتاطانه بازیگران بورسی دردی از بورس و اقتصاد با توییت و حرف دوا نمی شود شروط بورس بازی در عصر احتیاط ابتکار جالب چین برای ممانعت از شیوع کرونا پاداش بورسی سهامداری غیرمستقیم وزیر انرژی روسیه: سیاسی کاری، بازار گاز را به خطر می اندازد با این برنامه عکس های خود را در گوشی حرفه ای ادیت کنید ظرفیت سالانه ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تأمین مالی پتروشیمی ها بررسی مشکلات تولید فرش دستباف تمامی تولیدات داخلی لوازم خانگی شناسه‌ دار شدند افزایش قیمت باور نکردنی ۱۵ کالا طی سه سال جهش بعدی کرونا خفیف تر از سویه های قبلی است مرزهای اوکراین بدون توجه به روسیه ثابت خواهد ماند انگلستان امروز تحریم‌ ها علیه روسیه را اعلام می‌ کند آمریکا: برخوردهای شدید و قاطعی در راه است دو طرف بر علاقمندی در تقویت روابط با یکدیگر تاکید کردند جزییات سومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ آشنایی با رقبای تیم ملی در جام ملت های آسیا بایدن دستورات تحریمی صادر کرد سامانه بارشی در راه ایران گران ترین تلویزیون چند؟ (جدول) گواهی عدم سوء پیشینه از مجوزهای کسب و کار حذف شد کمیسیون تلفیق از افزایش تسهیلات بانکی منع شد قیمت نفت در بازار جهانی به ۹۷ دلار رسید احتمال عرضه آیفون جدید با رم ۸ گیگابایتی نگرانی آمریکا از پیمان امنیتی چین و روسیه دستور حمله به اوکراین صادر شده است صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۲/۰۳) نمایش خیره کننده‌ی آتشفشان اتنا پس از چند ماه آرامش نسبی + فیلم دستور پوتین برای ورود ارتش به شرق اوکراین سقوط ۱۷ درصدی شاخص بورس روسیه اراده ای جدی برای گسترش مناسبات با ایران از سوی قطر وجود دارد قرار بود مردم ولی نعمت مسئولان باشند عواملی که باعث می شوند حس بویایی و چشایی از دست بروند آزمون دکتری ۶ اسفند برگزار می شود محکومیت تصمیم پوتین توسط اتحادیه اروپا فوری/ عیدی بازنشستگان و کارمندان واریز شد «تب برفکی» در دامداری های کشور پایش می‌شود شورای امنیت ملی اوکراین تشکیل جلسه داد تماس بایدن با رییس جمهور اوکراین استقلال دونتسک و لوهانسک به رسمیت شناخته شد ۹۰ درصد مواد غذایی قطر وارداتی است رایزنی معاون اقتصادی وزارت خارجه با سفیران هند و آلمان در حواشی مذاکرات جلسات مجلس در شیفت سوم سطح روابط دو کشور متناسب با ظرفیت های موجود نیست تهدید یک خبرنگار توسط فرماندار رفسنجان + فیلم چرا ۸۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا عودت داده شد؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایرانیان خارج از کشور رییس جمهور قطر ابراهیم رییسی ایرانیان مقیم قطر ایرانیان خارج از کشور رییس جمهور ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشیمانی بازیگر مطرح از رفتن به خارج از کشور | خودم به همه چیز پشت پا زدم

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین، او درباره زندگی در اروپا ادامه داد : زندگی در اروپا کار راحتی نیست؛ اینجا به بیماری C-PTSD مبتلا شدم و تحت درمانم؛ نه بدنم و نه ذهنم دیگر توانایی کار کردن ندارد!

خطیبی افزود: اصلا از کیفیت کارهایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم و حدود ۶ سال است که روی صحنه نرفتم؛ سخت است واقعا سخت است.

وی گفت:‌ بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانواده‌ام تمام شد!

کد خبر 847254 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران هنر

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پشیمانی بازیگر مطرح از رفتن به خارج از کشور | خودم به همه چیز پشت پا زدم
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی