Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:58:01 GMT

یتیمی سینمای کودکان و نوجوانان در اکران نوروزی ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۶۹۹

یتیمی سینمای کودکان و نوجوانان در اکران نوروزی ۱۴۰۱

فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۱ مشخص شدند اما باز هم خبری از حتی یک انیمیشن و یا فیلم سینمایی کودک و نوجوان در میان این فیلم‌ها نیست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته فیلم‌های نوروزی 1401 مشخص شدند. قرار است که در عید نوروز سال جدید فیلم‌های «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «روز صفر» ساخته سعید ملکان، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی اکران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصافاً باید گفت که ترکیب فیلم‌ها از نظر تنوع ژانر و مضمون به خوبی رعایت شده است. در گونه دفاع مقدسی موقعیت مهدی، در گونه ضدجاسوسی و امنیتی "روز صفر"، در گونه پلیسی و جنایی "مرد بازنده"، در گونه درام اجتماعی "علفزار" و "لامینور"، و در گونه کمدی "شادروان" و "قدغن" حضور دارند و در نتیجه ترکیب اکرانی امسال مانند سال قبل بار دیگر رنگ و بوی متنوعی دارد.

اما متأسفانه فراموش می‌کنیم که فیلم‌ها را قرار است خانواده‌ها در کنار یکدیگر تماشا کنند. غیر از شادروان کدام یک از فیلم‌ها قابلیت اکران برای بچه‌ها را دارد؟ "روز صفر" با فضایی خشن و اکشن که لازمه ژانر آن است طبیعتاً مناسب بچه‌ها نیست. "موقعیت مهدی" نیز بخاطر تصویر پیکر شهدا و جنگ نیز نمی‌تواند برای بچه‌ها خوب باشد. "مرد بازنده" و "علفزار" نیز بخاطر فضای جنایی و مضمون‌ فساد اخلاقی قاعدتاًٌ‌ برای کودکان مناسب نیست. اینگونه که از فضای فیلم قدغن به گوش می‌رسد درباره حریم‌های ممنوعه میان زن و شوهر است و این فیلم نیز نمی‌تواند برای بچه‌ها نمایش داده شود. تنها فیلم لامینور می‌ماند که آن هم موضوع مناسب و جذابی برای بچه‌ها ندارد.

بنابراین سهم بچه‌ها از سینما و اکران نوروزی 1401 چیست؟ این در حالی است که هم اکنون هم انیمیشن و هم فیلم سینمایی جذاب برای بچه‌ها وجود دارد. تنها در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان امسال چند فیلم قابل توجه حضور داشتند که می‌توان به اسم‌هایی مانند "پسران دریا" و "لیپار" اشاره کرد. انیمیشن "پسر دلفینی" نیز یکی دیگر از انیمیشن‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است که می‌تواند اکران شود. اما با این همه خبری از فیلم برای بچه‌ها در سینمای 1401 نیست.

در نظر داشته باشیم که اکران فیلم برای کودکان و نوجوانان یکی از پرسودترین اکران‌های سینمایی است، زیرا کودکان برای تماشای فیلم باید والدین خود را نیز به‌همراه داشته باشند و این یعنی سود بیشتر برای سینماداران. عجیب است که با این وجود سینمای ما حاضر نشده‌ است اکران سینمای کودک داشته باشد. البته می‌توان احتمال عدم درخواست دفاتر پخش فیلم‌های کودک و یا صاحبان آثار را نیز درنظر داشت هرچند که بعید بنظر می‌رسد آنها از فروش و سود خوب در ایام نوروز صرف نظر کنند.

فیلم "کشف‌‌نشده" در صدر جدول و فیلم چهره مطرح جهان در قعر جدول فروش هالیوود استفیلم‌های اکران نوروز 1401 مشخص شدندوزیر ارشاد از موافقت رئیس جمهور با تشکیل شورای سینما خبر داد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما سینما کودکان و نوجوانان برای بچه ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است

ایسنا/ایلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کانون استان ایلام با ۶۸ درصد رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی یکی از کانون‌های پیشرو کشور شناخته شد.

«فاطمه رستگار» با حضور در ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در ارزیابی عملکرد کانون‌های استانی، کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام در سال ۱۴۰۲، با رشد در شاخص‌های تخصصی و عمومی به عنوان کانون پیشرو در کشور شناخته شد که موفقیتی برای استان ایلام است.
وی با بیان اینکه تعداد ویژه برنامه‌های فرهنگی کانون در استان ایلام در سال قبل ۵۳۶ ویژه برنامه بوده است افزود: در سال قبل ۱۱۴ نمایشگاه در سطح استان برگزار شد که این آمار رشد زیادی نسبت به سال قبل‌تر از آن داشته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان ایلام همچنین به طرح «کانون مدرسه» اشاره کرد و گفت: این طرح موفق ارتباط بین مدرسه و کانون را تقویت می‌کند و در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، با هماهنگی مدارس در قالب هنر، با دانش‌آموزان در مدارس اجرای برنامه داریم.
رستگار خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه جشنواره نمایش عروسکی کودکان نوجوانان در استان ایلام برگزار می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان