Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@18:38:58 GMT

معرفی الگوی کشت محصولات کم آب بر در خوزستان

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۷۴۶

معرفی الگوی کشت محصولات کم آب بر در خوزستان

خدا رحم امیری زاده گفت: در سال زراعی قبل وضعیت خشکسالی در استان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی افزود: همچنین خشکسالی در امسال نیز   در حال شکل گیری است  به طوری که تاکنون  ۱۹ درصد کاهش بارندگی  را شاهد هستیم.

رئیس سارمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه براساس این وضعیت در کشت تابستانه و کشت زمستانه با کاهش تولید محصول روبرو  بوده ایم، ادامه داد: وضعیت خشکسالی در حوضه آبی کرخه فوق بحرانی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری زاده با اشاره به برگزاری جلسات  با استاندار خوزستان، مدیران سازمان آب و برق و کارگروه سازگاری با کم آبی  بر  در خصوص  وضعیت  کشت محصولات کشاورزی در استان  بیان کرد: از هم اکنون  در حال اطلاع رسانی هستیم که اگر  در دو ماه آینده بارندگی خوبی نداشته باشیم و وضعیت خشکسالی ادامه یابد از کشت محصولات آب بری از جمله برنج جلوگیری   و الگوی کشت محصولات کم آب بر معرفی می‌شود.

کد خبر 1605487

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان کشت محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به افزایش آگاهی درباره مصرف آجیل گفت: در حال حاضر دیدگاه کشور ما در مورد آجیل و خشکبار از کالای سنتی و لوکس به کالای ضروری تغییر کرده است و دانش و آگاهی مردم در این مورد افزایش یافته و سلامت محصول برای همه مشخص است و فرهنگ مصرف تغییر کرده است.
سید جمال حسینی افزود:یکی از مهمترین مشکلات ما پایین بودن نرخ بهره وری در بخش کشاورزی است جهت ارتقای صنعت در بخش صادرات و مصرف داخلی دچار مشکلاتی هستیم، محصولات کشاورزی ما تجاری سازی نمی‌شود و سهولت در تجارت نداریم.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: خراسان رضوی محصولات انحصاری زیادی نسبت به کل دنیا دارد و صنعت آجیل و خشکبار در حوزه فعالیت در بازار مقام دوم را در کشور دارد به طوری که در حال حاضر ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب در این حوزه در مشهد فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود
  • آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024
  • ۱۶۱۲متقاضی کسب و کارهای خردخانگی به بانکهای استان معرفی شدند
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه