Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین، اظهار داشت: آمریکایی ها و رسانه‌هایشان دارند فضای مذاکرات را به سمتی می برند که اگر این مذاکرات با شکست رو به رو شد بگویند مقصر آن ایران است، این درحالی است که ایران هیچگاه خواهان برهم خوردن مذاکرات نبوده بلکه اگر مذاکرات به بن بست برسد مقصر آن آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مثلا در زمان خروج آمریکا از برجام در زمان ترامپ ایران با درخواست اروپایی ها یکسال در برجام باقی ماند و به دنیا ثابت کرد که ایران خواهان برهم خوردن مذاکرات و برجام نیست بلکه آمریکا قصد این موضوع را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در این مذاکرات نیز خواسته ایران کاملا روشن و شفاف است و ایران در قبال آنچه که می دهد قصد دارد به همان اندازه آورده‌ای داشته باشد این طور درست نیست که ایران از انرژی صلح آمیز خود چشم پوشی کند در مقابل طرف روبه رو به تعهدات خود عمل نکند.

علیزاده تصریح کرد: خواسته ایران لغو تمام تحریم های ظالمانه است و در مذاکرات آتی این خواسته ایران باید تحقق پیدا کند و همچنین باید آمریکا تضامینی دهد که دیگر اتفاقی که در زمان ترامپ افتاد دوباره تکرار نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان رهبری درباره قابل اعتماد نبودن طرف آمریکایی، بیان داشت: آمریکایی ها همواره نشان داده اند که قابل اعتماد نیستند اکنون هم در مذاکرات وین این موضوع را ثابت کرده اند زیرا بیش از 200 نماینده جمهوری خواه از بایدن خواسته‌اند که میز مذاکره با ایران را ترک کند یا گفته اند که ما این مذاکرات را قبول نداریم که این موضوع نشان می دهد اگر توافقی هم صورت بگیرد آمریکا دوباره به آن پایبند نخواهد بود./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا نماینده مجلس مذاکرات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی