Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@19:56:50 GMT

تولید و صادرات صنعت پتروشیمی زیر ذره‌بین توسعه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۵۸۴۷

تولید و صادرات صنعت پتروشیمی زیر ذره‌بین توسعه

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از رشد ۸.۵ درصد تولید و ۸ درصدی صادرات در صنعت پتروشیمی در شرایط تحریم نسبت به پارسال خبر داد و گفت: هم‌اکنون هر هفته ۲۵۰ میلیون دلار ارز از سوی پتروشیمی‌ها به سامانه نیما تزریق می‌شود. احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، شامگاه دوشنبه (دوم اسفندماه) در آیین گشایش سومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با قدردانی از همه صنعتگران و تلاشگران صنعت پتروشیمی که در جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را معنا کردند، اظهار کرد: شعار دادن آسان است، اما امروز این صنعت با عمل خود در رأس اقتصاد کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: علی‌رغم تحریم صنعت پتروشیمی، امسال شاهد ۸.۵ درصد رشد تولید و ۸ درصد افزایش صادرات در این صنعت بوده‌ایم و هم‌اکنون هر هفته ۲۵۰ میلیون دلار ارز از سوی پتروشیمی‌ها به سامانه نیما به غیر از نیاز ارزی خودشان تزریق می‌شود؛ کدام صنعت رفع تعهد ارزی را بیش از مقدار تکلیف شده انجام می‌دهد؟

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه در همه شرکت‌های پتروشیمی کمیته‌های خودکفایی وجود دارد، گفت: در این نمایشگاه و همایش تخصصی، میلیارد‌ها تومان تفاهم‌نامه امضا و به قرارداد منتج می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده تحقق خودکفایی است.

مهدوی افزود: دست تک‌تک صنعتگران صنعت پتروشیمی، سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه را می‌بوسم، ما دیگر نگران نیستیم که پروژه‌ای در کشور منتظر خارجی‌ها بماند.

وی همچنین به ایجاد کارگروهی برای رصد و بررسی نتایج و دستاورد‌های تفاهم‌نامه‌های امضا شده در این نمایشگاه و رفع موانع احتمالی تأکید کرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به وجود منابع هیدروکربوری و خوراک غنی برای صنعت پتروشیمی در کشور اشاره و اظهار کرد: در صورتی که به اندازه ۲ برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی به صنعت پتروشیمی توجه ویژه شود، این صنعت ۸۰ تا ۹۰ درصد ارز مورد نیاز کشور را تأمین خواهد کرد.

سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش از دوم تا چهارم اسفندماه امسال به میزبانی منطقه آزاد کیش به‌مدت سه روز دایر است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صنعت تولید صنعتگران صنعت پتروشیمی تعهد ارزی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • گزیده‌های نفتی هفته