Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@23:58:59 GMT

تفاوت تردمیل AC و DC

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۰۵۱

تفاوت تردمیل AC و DC

تردمیل را بر اساس نوع استفاده‌ای که دارد در دو گروه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی تقسیم بندی می‌کنند. در دسته تردمیل باشگاهی معمولا تحمل وزن و قدرت موتور بیشتر است و به همین دلیل طیف افرادی که می‌توانند از آن استفاده کنند نیز بیشتر می‌شود. تردمیل باشگاهی از برق شهری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند و در بسیاری از سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتور تردمیل باشگاهی نیز از نوع AC است. تردمیل خانگی موتوری از نوع DC دارد و تحمل وزن و قدرت موتور در آن کمتر از نمونه باشگاهی است. این نمونه‌ها که بیشتر برای استفاده در منزل و گاها برای محل کار تهیه می‌شوند امکان ورزش کردن در هر ساعت از شبانه روز را برای فرد مهیا می‌کنند و به این ترتیب فرد از رفتن به باشگاه بی‌نیاز می‌شود. نکته قابل توجه هنگام خرید تردمیل این است که تردمیل باشگاهی از جریان برق متناوب استفاده می‌کند. در صورت تمایل به خرید و فروش تردمیل می‌توانید با مراجعه به سایت‌ یا فروشگاه تردمیل آنلاین معتبر اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید. معمولا وجود مشاوران حرفه‌ای در یک فروشگاه تردمیل آنلاین می‌تواند کمک بزرگی به خریداران کند تا مناسب‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب نمایند. البته باید توجه داشت که وجود برخی ویژگی‌ها مثل همین نوع موتور می‌تواند بر قیمت تردمیل اثرگذار باشد و آن را تغییر دهد.  
تفاوت موتور AC و CD در تردمیل
جریان متناوب برق یک جریان الکتریکی که در آن شکل جریان به صورت چرخه‌ای تغییر می‌کند. اما در جریان برق مستقیم اندازه جریان همیشه به اندازه ثابتی باقی می‌ماند. برای درک بهتر این نکته می‌توان گفت جریان برقی که به منازل مسکونی و مکان‌های تجاری داده می شود از نوع AC است که به آن برق شهری فاز و نول نیز گفته می‌شود. اما ساده ترین نوع جریان الکتریکی جریان مستقیم است که به آن DIRECT CURRENT گفته می‌شود و به اختصار آن را DC می‌نامند و در تردمیل خانگی از آن استفاده می‌شود. دانستن این نکات برای خرید فروش تردمیل از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث توجه بیشتر فرد برای انتخاب تردمیل مناسب می‌شود. برای خرید تردمیل باید به این نکته توجه کنید که تردمیل با موتور AC بازدهی بیشتری دارد و می‌تواند ساعت‌ها بدون وقفه کار کند. به همین دلیل از این نوع تردمیل در باشگاه استفاده می‌شود. البته باید گفت که این نوع تردمیل در مقایسه با نمونه DC سر و صدای بیشتری نیز تولید می‌کند. تردمیل خانگی که موتور آن با برق DC کار می‌کند ارزان‌تر و سیستم کنترل برق آن ساده‌تر است. این نوع موتور بازدهی کمتری نسبت به نمونه AC دارد. لازم است برای افزایش عمر مفید دستگاه پس از یک ساعت استفاده آن را خاموش کرد. به همین علت هم بیشتر برای استفاده در منازل توصیه می‌شود. معمولا در تردمیل خانگی که به مدت طولانی روشن نمی‌ماند از موتورDC استفاده می‌کنند و برای تردمیل باشگاهی که ساعت‌ها روشن است و ورزشکاران بر روی آن می‌دوند از موتورAC استفاده می‌شود. نکته قابل توجه این است که هنگام خرید تردمیل به افرادی که وزن بالای 100 کیلوگرم دارند توصیه می‌کنیم تردمیلی با موتور AC انتخاب کنند. در ادامه به صورت جداگانه به هر یک از ویژگی‌های تردمیل با موتور AC و DC می‌پردازیم. باید توجه کرد که قیمت تردمیل تابع عوامل زیادی است که یکی از آنها نوع موتور به شمار می‌رود.
ویژگی‌های موتور DC
از مزیت‌های این موتور می‌توان به قیمت مناسب‌تر آن نسبت به موتور AC اشاره کرد. علاوه بر سیستم کنترل الکترونیکی ارزان و بهتر نسبت AC و ارزان‌ تمام شدن دستگاه نیز نوعی مزیت برای آن به شمار می‌آید. در این گونه موتورها لازم است پس از یک ساعت استفاده حدود نیم ساعت به موتور استراحت داد. این موتور‌ها صدای کمتری دارند و به همین دلیل برای استفاده در منازل نیز مناسب‌ترند.
ویژگی‌های موتور AC
امکان استفاده بدون وقفه از این تردمیل به کار گیری آن را برای باشگاه‌‌ها و سالن‌های بدنسازی مناسب کرده است. یکی از ایراداتی که می توان به این نوع موتور گرفت این است که سر و صدای زیادی تولید می‌کنند. البته سیستم کنترل این موتور‌ها نیز کمی پیچیده‌تر و البته گران‌تر است.
حال که با نوع موتور AC و DC آشنا شدید بهتر است برخی از ویژگی های مهم که برای خرید تردمیل باید به آن توجه کنید را بهتر بشناسید. فروشندگان معمولا هنگام فروش تردمیل ذکر برخی نکات را از قلم می‌اندازند. پس لازم است خود خریدار اطلاعات کافی در این زمینه را پیش از خرید تردمیل مناسب کسب کند. لازم به ذکر این نکته نیست که قیمت تردمیل تا حد زیادی تابع ویژگی‌هایی است که بر روی آن قرار گرفته است. سر زدن به یک فروشگاه تردمیل آنلاین می‌تواند تا حدود زیادی به سوالات شما در زمینه قیمت تردمیل و انواع آن پاسخ دهد.
میزان تحمل وزن
تحمل وزن یعنی بیشترین مقدار وزن شخصی که می‌تواند به صورت استاندارد از تردمیل استفاده کند. این ویژگی برای خرید و فروش تردمیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع برای داشتن قدرت تحمل وزن بیشتر انتخاب نمونه باشگاهی تردمیل مناسب‌تر است. پیشنهاد ما به افرادی که قصد استفاده از تردمیل را در منزل دارند اما وزن آنها بیشتر از 100 کیلوگرم است، انتخاب موتوری از نوع AC و رفتن به سمت تردمیل باشگاهی است که باعث گرفتن نتیجه بهتر می‌شود.
تاشو بودن تردمیل
تاشو بودن یکی از ویژگی‌هایی است که باید در هنگام خرید و فروش تردمیل به آن توجه شود. مخصوصا اگر قصد خریدار استفاده از آن در منزل باشد. این ویژگی به خریدار کمک می کند تا پس از هر بار استفاده به راحتی تردمیل را جمع کند و در یک فضای محدود نیز قرار دهد.
صفحه نمایشگر
امروزه نمایشگرهای مختلفی از نوع LCD و LED بر روی انواع تردمیل نصب می‌شود. این نمایشگر‌ها به ورزشکار این امکان را می دهد تا مواردی مانند سرعت، مسافت، ضربان قلب، و بسیاری از موارد دیگر را به صورت لحظه‌ای بر روی تردمیل مشاهده کند. نمایشگر یکی از موارد مورد تاکید فروشندگان در هنگام فروش تردمیل نیز به شمار می‌رود و برای خریدار نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. این ویژگی در یک فروشگاه تردمیل آنلاین به صورت کامل و بر روی هر مدل به صورت جداگانه توضیح داده می شود تا مشتری بهتر با ویژگیهای آن آشنا شود. وجود صفحه نمایش نیز از مواردی است که تا حدودی بر قیمت تردمیل اثرگذار است.    
تسمه تردمیل
یکی از نکات مهم برای انتخاب تردمیل توجه به انلازه تسمه آن است. در صورتی که در این مورد احساس نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر می‌کنید بهتر است با مراجعه به یک فروشگاه تردمیل آنلاین و گرفتن مشاوره اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. عرض تسمه یکی از مواردی است که در صورت انتخاب اندازه مناسب، رضایتمندی فراوانی در استفاده از تردمیل ایجاد می‌کند. طول تسمه تردمیل ممکن است هنگام پیاده‌روی اهمیت چندانی نداشته باشد. اما در هنگام دویدن برای افرادی که گام های بلندتری بر می‌دارند بسیار حائز اهمیت است.
https://teredmilonline.com/

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تردمیل تردمیل باشگاهی تردمیل خانگی خرید تردمیل قیمت تردمیل نوع موتور برای خرید ویژگی ها مناسب تر تحمل وزن موتور AC بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه‌نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما‌ و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌‌تر عمل کردند، آنها می‌‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام