Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت آمریکا معتقد است که روسیه در حال برنامه‌ریزی یک "حمله بسیار خشونت‌آمیز" علیه اوکراین است و همچنین مسکو به دنبال "نابود کردن" مردم اوکراین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی عنوان داشت: ما معتقدیم هرگونه عملیات نظامی در هر اندازه و بزرگی که روس‌ها در حال برنامه‌ریزی آن هستند، "بسیار خشونت‌آمیز" خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق به قیمت جان اوکراینی‌ها، روس‌ها، غیرنظامیان و نیروهای نظامی تمام خواهد شد.

وی افزود: اما ما همچنین اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد شکل بزرگتری از این "وحشیگری و خشونت" وجود خواهد داشت زیرا این یک "جنگ متعارف" بین ارتش دو کشور نخواهد بود. این جنگی خواهد بود که روسیه علیه مردم اوکراین به راه می‌اندازد تا آن‌ها را "سرکوب و نابود" کند و به آن‌ها "آسیب" بزند.

گمان می‌رود حدود ۱۹۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌ باشند و مقامات روسی چنین آمار و ارقامی را رد کرده‌ و می‌گویند که برخی از این نیروها از اوکراین دور شده‌اند اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چنین اظهارنظرهایی را رد کرده است.

جیک سالیوان اظهار کرد: آماده هستیم تا در صورت حمله روسیه به اوکراین، "قاطعانه" پاسخ دهیم و ما همچنین آماده‌ایم تا این مسئله را به طور مسالمت‌آمیز از طریق دیپلماسی حل و فصل کنیم. در حال حاضر، وضعیت نیروهای روسی طوری است که نشان می‌دهد آن‌ها برای یک "حمله بزرگ و اساسی" علیه اوکراین آماده می‌شوند.

در تازه‌ترین تحولات از بحران اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد، رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد. به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. این تصمیمات پوتین، واکنش‌های بین‌المللی فراوانی داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه کاخ سفید جیک سالیوان روسيه اوكراين منطقه دونباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا،‌ از این رسانه خبری آمریکایی، ‌اعتراضات دانشجویی، به دنبال دستگیری ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. دانشجویان بسیاری از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتر اضات پیوسته اند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این گزارش افزود: بسیاری از معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل را واگذار کنند.
در این میان واکنش پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان بسیار خشونت آمیز بوده و در شبکه های اجتماعی بازتاب ویژه ای داشته است.

ایالت آریزونا برای جلوگیری از فعالیت دانشجویان طرفدار فلسطین، از دستگاه های آبپاش استفاده کرده است. ویدئوهای آنلاین نشان می‌دهد که آبپاش ها درست محلی که دانشجویان دانشگاه ایالتی آریزونا اردوگاهی برای تجمعات صلح آمیز خود برپا کرده‌اند، را هدف قرار داده و پلیس دانشجویان را تهدید به ترک محل می کند.

ای بی سی نیوز همچنین از تعطیلی پردیس هامبولت دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا تا پایان ترم خبر داده و تاکید کرد این پردیس تا ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) به آموزش از راه دور اکتفا خواهد کرد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد