Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، متن نامه مجتبی توانگر نماینده تهران به زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر زارع‌پور

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم

نیاز به توضیح و یادآوری به جنابعالی نیست که فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات امروزه اصلی‌ترین نماد اقتصاد دانش‌بنیان در جهان بوده و در ایران نیز ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد GDP کشور مبتنی بر حوزه ارتباطات است و باید بپذیریم که زیرساخت ارتباطی سهم عمده‌ای در رشد تولید ناخالص داخلی(GDP) دارد؛ به نحوی که با افزایش دو برابری سرعت شاهد رشد GDP به میزان ۰.۳درصد باشیم.

همچنین حضرتعالی مستحضر هستید که در سند «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» مصوب شورای عالی فضای مجازی، هدف‌گذاری شده است تا سهم اقتصاد دیجیتال به ۱۰درصد برسد(بند ۲-۲-۲-۳) و این در حالی است که بر اساس همین سند حداقل سرعت ۱۰۰مگابیت بر ثانیه، برای کسب‌وکارها و کاربران تجاری و مراکز آموزشی در نظر گرفته شده و در بندهای دیگر این سند نیز تاخیر کمتر از ۳۰ هدف‌گذاری شده است. به این ترتیب زیرساخت ارتباطی نه تنها با حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی مرتبط است، با توجه به وضعیت فعلی پتانسیل رشد حداقل ۰.۵ درصد رشد سالیانه را نیز دارد.

اما متاسفانه این در حالی است که در مدت کوتاه پس از استقرار تیم جدید مدیریتی در وزارت ارتباطات، متاسفانه نه تنها حرکت به سمت اهداف تبیین‌شده در اسناد رسمی این حوزه شدت نگرفته است، بلکه به صورت عملیاتی این موضوع منجر به نارضایتی گسترده در میان مردم و کسب‌وکارها شده است.

جناب آقای زارع پور شما خوب می دانید که هرگونه کم‌کاری در این حوزه نه تنها فرصت‌های رشد اقتصادی را از کشور می‌گیرد؛ بلکه زمینه‌ساز نارضایتی و به دنبال آن افزایش تمایل به مهاجرت در میان گروه‌های نخبه و توانمند می‌شود و با انکار مشکل نمی‌توان تجربه تلخ ملموس میلیون‌ها شهروند را منکر شویم و مشکلات به وجود آمده را تکذیب کنیم. مگر شما نگفته بودید که عقب‌ماندگی‌های پیشین منجر به افت کیفیت شده است؛ در حالی که افت یک‌باره اخیر نمی‌تواند با تجربه قبلی کاربران هم‌خوانی داشته باشد و صدای کاربران بلند شده است.

هر چند به درستی در ماه‌های اخیر جنابعالی به توسعه شبکه فیبر نوری و ایجاد پوشش برای 20 میلیون خانوار تاکید داشته اید اما از یاد نبرید که طرح مشابهی نیز سالهای قبل توسط وزارت ارتباطات وقت، برای راه اندازی 20 میلیون پورت فیبر نوری اجرا شد که  متاسفانه بعد از سال‌ها به نتیجه نرسید. بررسی‌های تخصصی کارشناسان نشان می‌دهد یکی از عوامل مهم در ناکامی توسعه شبکه ثابت، نقش شرکت مخابرات ایران است. در گذشته بر اساس همین چالش، لایحه‌ای در خصوص رفع انحصار مخابرات تدوین شد و به مجلس فرستاده شد. در دولت جدید این لایحه پس گرفته شده است و هیچ فعالیتی در این خصوص انجام نشده است.

بنابراین ضمن درخواست جهت توجه به موارد بالا لطفا پاسخ سوالات ذیل را در اسرع وقت جهت بررسی در مجلس شورای اسلامی ارایه فرمایید:

۱-برنامه عملی و قابل تحقق آن وزارتخانه در خصوص رسیدن به اهداف سند «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» در بندهای ۲-۲-۲-۳،  ۲-۲-۱-۷ و  ۲-۲-۱-۸ چیست؟ ضمانت اجرای آنکه اتصال 20 میلیون خانوار به شبکه ثابت فیبر نوری تحقق یابد چیست؟

۲- موضع وزارت ارتباطات در خصوص انحصار مخابرات و لایحه پیشین در این زمینه چیست؟ چه زمانی لایحه جدید به مجلس ارسال خواهد شد؟ و برنامه وزارت ارتباطات بر اساس واقعیت انحصار مخابرات چیست؟ چه سازوکارهایی برای کاهش تعارض منافع میان بخش غیردولتی و دولتی طراحی شده است؟»

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اینترنت سرعت اینترنت مجلس شورای اسلامی اقتصاد دیجیتال عیسی زارع پور کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس اخبار مرتبط فاصله بسیار سرعت اینترنت ایران با شرایط ایده آل دولت سیزدهم دنبال مسدود کردن اینترنت نیست سقوط آزاد سرعت اینترنت / شکافی که هر روز عمیق تر می شود وعده بهبود سرعت اینترنت به این زودی‌ها محقق نمی‌شود اتصال ۷۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پایدار تا ۱۴۰۱ شعار انتخاباتی که تبدیل به معضل کاربران فضای مجازی شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها انتقاد رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از کاهش سرعت اینترنت عیدی بازنشستگان کی واریز می شود؟ رشد سه هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات قیمت دلار ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ عیدی بازنشستگان بالاخره چه زمانی واریز می شود؟ + پاسخ وزیر کار با مصرف ۷ ماده غذایی قد بلند شوید! بیت کوین در یک قدمی سقوط به کانال ۳۶ هزار دلاری آغاز پیش فروش ایران خودرو از امروز (۳ اسفند ۱۴۰۰) + لینک و جزییات کاهش هزینه قبوض با کمک ماهواره‌ ها! سامانه بارشی امروز از کشور خارج می شود آتش افروزی خاکریز اوکراینی بر قیمت روانکارها چطور بدون هزینه ای از سرطان جلوگیری کنیم! کوچ سرمایه‌ داران از بازارهای سهام بازگشت حقیقی‌‌‌ ها در روز سبز بورس ریسک هایی که کمیسیون تلفیق به اقتصاد تحمیل می کند شایعه پراکنی آمریکا در مورد تهدید تروریستی در مسکو ناخردمندانه است آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در جهان حرکت محتاطانه بازیگران بورسی دردی از بورس و اقتصاد با توییت و حرف دوا نمی شود اراده ای جدی برای گسترش مناسبات با ایران از سوی قطر وجود دارد شروط بورس بازی در عصر احتیاط ابتکار جالب چین برای ممانعت از شیوع کرونا پاداش بورسی سهامداری غیرمستقیم وزیر انرژی روسیه: سیاسی کاری، بازار گاز را به خطر می اندازد علامت های ابتلا به زیر سویه اومیکرون کدامند؟ با این برنامه عکس های خود را در گوشی حرفه ای ادیت کنید ظرفیت سالانه ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تأمین مالی پتروشیمی ها بررسی مشکلات تولید فرش دستباف تمامی تولیدات داخلی لوازم خانگی شناسه‌ دار شدند افزایش قیمت باور نکردنی ۱۵ کالا طی سه سال جهش بعدی کرونا خفیف تر از سویه های قبلی است مرزهای اوکراین بدون توجه به روسیه ثابت خواهد ماند انگلستان امروز تحریم‌ ها علیه روسیه را اعلام می‌ کند آمریکا: برخوردهای شدید و قاطعی در راه است دو طرف بر علاقمندی در تقویت روابط با یکدیگر تاکید کردند جزییات سومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ آشنایی با رقبای تیم ملی در جام ملت های آسیا بایدن دستورات تحریمی صادر کرد سامانه بارشی در راه ایران گران ترین تلویزیون چند؟ (جدول) گواهی عدم سوء پیشینه از مجوزهای کسب و کار حذف شد کمیسیون تلفیق از افزایش تسهیلات بانکی منع شد قیمت نفت در بازار جهانی به ۹۷ دلار رسید احتمال عرضه آیفون جدید با رم ۸ گیگابایتی نگرانی آمریکا از پیمان امنیتی چین و روسیه دستور حمله به اوکراین صادر شده است صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۲/۰۳) نمایش خیره کننده‌ی آتشفشان اتنا پس از چند ماه آرامش نسبی + فیلم دستور پوتین برای ورود ارتش به شرق اوکراین سقوط ۱۷ درصدی شاخص بورس روسیه بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت سرعت اینترنت مجلس شورای اسلامی اقتصاد دیجیتال عیسی زارع پور کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس وزارت ارتباطات اقتصاد دیجیتال سرعت اینترنت زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده

علی‌محمد زنگانه روز شنبه در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گلستان اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۷۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده دیدن کردند که این آمار باید به ۷۵۰ هزار نفر برسد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم مصوبه رییس جمهور برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده روی زمین بماند، افزود: اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده در ۲۲ هکتار و احیای ۱۹ هکتار از روستای آشوراده در دستور کار قرار دارد.

استاندار گلستان در ادامه به جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی متکی بر آرای عمومی است. زمانی نماینده مجلس شورای ملی به صورت فرمایشی انتخاب می‌شد اما به برکت انقلاب اسلامی انتخاب رییس جمهور و نمایندگان مجلس و اعضای شوراها با انتخاب مردم است.

زنگانه به حماسه‌ گلستانی‌ها در انتخابات اسفند پارسال و کسب رتبه سوم مشارکت در کشور اشاره کرد و افزود: دهیاران و شوراهای شهرها و روستاها در کسب این موفقیت نقش‌به‌سزایی داشتند.

استاندار گلستان به گلایه برخی اعضای شوراها مبنی بر طولانی شدن روند انتصاب شهرداران اشاره کرد و گفت: مجموعه معاونت عمرانی و اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان موظف است روند انتصاب شهردار را در دو تا سه هفته مشخص کنند.

زنگانه خواستار تشکیل نظام رصد تخصصی ویژه شوراهای شهر و روستا در استان گلستان شد و افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و همچنین شورای استان باید مطالبه‌ها و مشکل‌های شوراها را پیگیری کنند.

وی همچنین به اعضای شوراها توصیه کرد از پیگیری مستمر و مداوم مطالبه‌های خود غافل نشوند و در سایه وحدت و همدلی کارها را پیش برند، چرا که دود اختلاف به چشم مردم می‌رود.

استاندار گلستان با بیان اینکه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری در پایان فروردین وارد استان شد گفت: از این مبلغ دو هزار میلیارد ریال برای حل مشکل آب آشامیدنی و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به سد نرماب اختصاص پیدا کرد.

زنگانه گفت: از آغاز فعالیت به عنوان استاندار تاکنون در ۳۴ شهر حضور پیدا کردم که این رخ‌داد در تاریخ استان بی‌سابقه بود. همچنین در ۱۴ شهرستان شورای اداری تشکیل دادم و نظام مسائل و مشکلات شهرستان‌ها، پیش از سفر بررسی و پیش‌نویس مصوبات تدوین شد و در نشست مشترک مسئولان در سطوح استانی و شهرستانی نیز در باره نظام مسائل مصوبه تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر به شهرستان‌ها تشریفاتی نیست و تک‌تک آنها را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد، افزود: برخی شهرستان‌ها بیش از ۱۰۰ مصوبه داشتند و همه این مصوبات پیش از پایان دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۳۸ واحد اقتصادی راکد در گلستان به چرخه تولید برگشت، گفت: صادرات غیرنفتی در کل تاریخ گلستان رکورد زد و از یک میلیون و ۳۵ هزار تن گذر کرد، همچنین سهم صادرات گلستان از کل کشور ۹ درصد بود که در دولت سیزدهم به ۲۶ درصد رسید.

زنگانه با بیان اینکه ابرچالش استان گلستان خشک شدن خلیج گرگان بود، یادآور شد: در صورت وقوع تراژدی تلخ و دردناک خشک شدن خلیج گرگان، خطرهای بزرگی گلستان را تهدید می‌کرد و محیط زیست و سلامت مردم را به چالش می‌کشاند.

زنگانه با اشاره به همت دولت برای راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: ده‌ها سرمایه‌گذار منتظر سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد هستند.

وی بیان کرد: خط انتقال برق از نیروگاه به شهرک هزار هکتاری اترک اقدام مثبت دولت در گلستان بود، ما این پروژه را با چنگ و دندان پیگیری کردیم تا زودتر به ثمر بنشیند.

وی به تنش و خشکسالی شدید در کلاله اشاره کرد و توضیح داد: طرح آب‌رسانی کلاله قرار بود سال ۱۴۱۴ به سرانجام برسد اما با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت برای سد نرماب به عنوان اولین سد با کاربری آب آشامیدنی استان تا اردیبهشت ماه بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار تزریق کرد، گفت: همچنین اعتبارات برای کنترل تنش آبی شدید و بهبود وضعیت آب شرب در گرگان ۳۷ برابر شد.

وی به موفقیت گلستان در بخش‌های مختلف در کشور اشاره کرد و از کسب رتبه سوم استان در حوزه اشتغال، رشد بیش از هشت درصدی در حوزه اقتصاد، رتبه ۱۵ در سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه دهم کشور در کنترل تورم و رتبه هفت کشور در طرح رضایت‌سنجی از عملکرد کارکنان، رتبه دوم کشور در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور و رتبه سیزدهم در تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت خبر داد.

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای