Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوزان پیروان روز سه‌شنبه و همزمان با هفته ملی سلامت مردان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یک سوم از علل ناباروری در جهان مربوط به مردان، یک سوم از این عارضه سهم زنان و یک سوم از علل ناباروری در جهان نیز مشترک گزارش شده است. بنابراین به طور تقریبی سهم زنان و مردان در مساله ناباروری ۵۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این عارضه در مردان ناشی از علل متعددی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین علت ناباروری با عامل مردانه وجود واریس در عروق ناحیه بیضه‌هاست که سبب افزایش حرارت موضعی در این ناحیه شده و بر اسپرم‌سازی مردان اثر می‌گذارد و مردان را دچار ناباروری می‌کند.

پیروان افزود: تماس با سموم شیمیایی، مصرف برخی داروها به دلیل شماری از بیماری‌ها همچون فشار خون، استفاده از سیگار، الکل، دخانیات و تنباکو نیز از علل موثر بر ناباروری مردان است.

عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران ادامه داد: همچنین اشکال در برخی غدد درون‌ریز مانند تیروئید، دیابت پیشرفته و در مجموع بیماری‌های مزمن نیز می‌تواند بر ناباروری‌های مردان اثرگذار باشد.

پیروی از سبک زندگی سالم عاملی اثربخش در پیشگیری ناباروری مردان

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از این مساله، حفظ وزن مناسب، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، ورزش کردن، ترک مصرف سیگار و الکل و در حقیقت پیروی از سبک زندگی سالم می‌تواند اثربخش باشد.

پیروان اضافه کرد: پیروی از رژیم غذایی سالم، پرهیز از افزایش مصرف فست فود، مواد غذایی پرچرب که به صورت غیرمستقیم بر باروری مردان و زنان اثرگذار است نیز باید از جمله راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه عنوان شود.

این پزشک با اشاره به مقاومت برخی مردان برای معالجه در این زمینه گفت: بعضی از مردان جهت انجام آزمایش اسپرم (تست تشخیصی برای ناباروری مردان) مقاومت کرده و این یک چالش اساسی در حوزه ناباروری زوجین است.

پیروان تاکیدکرد: گاه با انجام این آزمایش مشخص می‌شود که علل ناباروی ناشی از عوامل مردانه نیست. بنابراین زوجین به منظور رفع این عارضه باید از معالجات پزشکی هم کمک بگیرند. به عنوان مثال، واریس در ناحیه بیضه‌ها گاه نیازمند عمل جراحی برای اصلاح است. همچنین بیماری‌های تیروئید و دیابت با استفاده از معالجات پزشکی باید مدیریت شود.

متخصص زنان و زایمان توضیح داد: ناباروری به طور کل، یک مشکل مشترک بین زوجین است و بر این اساس باید با همکاری و مراجعه طرفین به پزشک برطرف شود. در حال حاضر نیز با توسعه و پیشرفت کشور در این زمینه، تمامی معالجات مربوطه در ایران انجام می‌شود و درمان‌های ناباروری بسیار پیشرفته است.

پیروان با بیان اینکه تشکیل جنین سالم نیازمند ترکیب یک تخمک سالم با یک اسپرم سالم است، اظهار داشت: درصد قابل‌توجهی از موارد ناباروری مردان قابل معالجه بوده و زوجین صرفا باید به مراکز ناباروری مراجعه و اقدام به درمان کنند.  

هر روز باید روز سلامت زنان و مردان باشد

پیروان خاطرنشان کرد: نام‌گذاری هفته سلامت مردان و زنان در تقویم رسمی کشور به دلیل جلب توجه هموطنان به مولفه سلامت است. هر روز باید روز سلامت زنان و مردان درنظر گرفته شده و شهروندان با تبعیت از یک سبک زندگی سالم به این مولفه سلامت توجه کنند.  

به گزارش ایرنا، اول تا هفتم اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته ملی سلامت مردان با شعار «مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری، محافظت جمعی» نامگذاری شده است.

باورهای نادرست در زمینه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، پاندمی کووید ۱۹ و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت، مولفه‌های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان و نقش شیوه زندگی سالم در پیشگیری از سرطان‌های شایع مردان از عناوین هفته ملی سلامت مردان است.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا ناباروری مردان ناباروری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا ناباروری مردان ناباروری اختصاصی ایرنا ناباروری مردان ناباروری بهداشت و سلامت ناباروری مردان سلامت مردان زندگی سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، جام جهانی تیراندازی از چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه در باکوی جمهوری آذربایجان آغاز و تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
نمایندگان کشورمان در تپانچه با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و سجاد پور حسینی با هدایت محسن نصر طالبی بامداد امروز (سه‌شنبه)، ۱۱ اردیبهشت ماه راهی این مسابقات شدند.

نجمه خدمتی، فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، پوریا نوروزیان و امیر محمد نکونام نیز با هدایت مریم طالبی، پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه عازم باکو خواهند شد.

برنامه جام جهانی تیراندازی در باکو به شرح زیر است:

پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر میکس ساعت ۱۴:۴۵

جمعه، ۱۴ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۱۰ متر میکس ساعت ۹

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر مردان ۱۱

مقدماتی تپانچه ۱۰ متر زنان ۱۴:۴۵

شنبه، ۱۵ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۱۰ متر مردان ۹:۳۰

فینال تپانچه ۱۰ متر زنان ۱۱:۱۵

مقدماتی تفنگ میکس ۱۴:۴۵

فینال تفنگ میکس ۱۷:۳۰

یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (دقت) ساعت ۸:۳۰

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۸:۳۰

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۲:۴۵

دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (سرعت) ساعت ۸:۳۰

فینال تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۹

فینال تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۱

سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت:

فینال تپانچه ۲۵ متر زنان ساعت ۹:۳۰

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۸:۴۵
مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۱۳:۱۵

چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت:

ادامه رقابت‌های تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان و مردان در دور دوم

پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت:

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۸:۳۰

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۰:۴۵

جمعه، ۲۱ اردیبهشت:

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۸:۴۴

مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۳:۱۵

شنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه:

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان ساعت ۱۴:۳۰

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ساعت ۱۶:۴۵

کد خبر 6092944

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است