Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار آبای توریک پنبایف مدیر بندر آکتائوی قزاقستان گفت: رویکرد اصلی و محوری سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه همکاری‌های اقتصادی با قزاقستان، اجرایی و عملیاتی کردن حمل‌ونقل ترکیبی، دیجیتالی شدن حمل‌ونقل، ردیابی کالا و مباحث لجستیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه در حمل و نقل ترکیبی، کالا از مرحله تولید در مبدأ تا رسیدن در مقصد، باید تحت پوشش حمل‌ونقل قرار گیرد تاکید کرد: یکی از ضرورت‌ها و الزامات توسعه همکاری‌های تهران و آلماتی در حوزه دریا، توسعه حمل‌ونقل کانتینری است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

مدیرکل لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره رویکرد دولت قزاقستان برای تغییر مسیر تجارت و ترانزیت دریایی از طریق بنادر و خاک ایران، از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان بندر، گمرک و کشتیرانی و بررسی تخصصی موضوعات خبر داد.

وی خلأ کشتی‌های رو-رو و سرویس دهی حمل‌ونقل رو-رو را یکی از مباحث جدی بین دو کشور برشمرد و گفت: در خصوص کشتی‌های رو-رو در بنادر ایران، تا ۸۰ درصد هزینه‌های مترتب بر این رویه کشتیرانی، شامل تخفیف می‌شود.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان برنامه‌های جدی دولت برای خرید کشتی‌های رو-رو با مشارکت بخش‌خصوصی، تاکید کرد: دو کشور ایران و قزاقستان به مالکیت کشتی رو-رو نیاز داریم تا بتوانیم فارغ از نیاز به کشورهای دیگر، حمل‌ونقل برنامه‌ریزی شده در بخش رو-رو را هدایت و کنترل کنیم.

رویکرد جدی دولت قزاقستان برای استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران

آبای توریک پنبایف؛ مدیر بندر آکتائوی قزاقستان، با بیان اینکه تولید کانتینر در بنادر و استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران، از برنامه‌های جدی دولت این کشور قلمداد می‌شود تاکید کرد: در پی گران شدن حمل‌ونقل اقیانوسی از جنوب خلیج فارس، امیدواریم ترانزیت محصولات مختلف از مبدأ چین را از طریق دریای خزر و با حجم بیشتری به انجام برسانیم.

وی با اشاره به رویکرد تجاری و اقتصادی قزاقستان برای توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با ایران، اظهار داشت: ارتباط ترانزیتی با بنادر هند به ویژه بندر ناواشیوا و صادرات کالاهای قزاقستان به شرق آسیا، رویکرد جدیدی است که در نظر داریم در این فرایند از ظرفیت‌های بندری و کشتیرانی ایران استفاده کنیم.

توریک پنبایف با تاکید حائز اهمیت بودن ترانزیت تایم در تجارت دریایی و با اشاره به تجربه خوب ترانزیت خودرو از طریق خاک و آب‌های سرزمینی ایران، اظهار داشت: تجار و بازرگانان قزاقستانی، به دنبال عملیاتی کردن مسیر تجاری و ترانزیتی از ایران هستند؛ چراکه ایران به لحاظ جغرافیایی در قلب و مرکز آسیا قرار دارد.

مدیر بندر آکتائو، نبود خط کشتیرانی رو-رو بین دو کشور ایران و قزاقستان را یک خلأ جدی برشمرد.

ظرفیت خالی بندر انزلی در بخش حمل‌ونقل کانتینری

حمیدرضا آبایی؛ مدیرکل بنادر گیلان نیز با اشاره به پتانسیل مطلوب قزاقستان در بخش غلات و کالاهای فله، گفت: با اقدامات انجام شده و ایجاد سیلوهای متعدد غله در بنادر ایران در خزر، در خصوص پهلوگیری و تخلیه کشتی‌های حامل بار غلات و فله در بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت خالی بندر انزلی در بخش حمل‌ونقل کانتینری در رویه ترانزیتی، ابراز امیدواری کرد که طرف قزاقستانی از ظرفیت‌های این بندر و بنادر آستار و کاسپین در بخش ترانزیت کانتینری بهره ببرد.

آبایی با بیان اینکه در حوزه تجارت دریایی در خزر به یک فورواردر با تجربه نیاز داریم، گفت: یکی از مباحث جدی در حوزه توسعه همکاری‌ها، تضمین بازگشت کانتینرهای خالی است که باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

پیشرفت ۷۶ درصدی احداث اسکله رو-رو در بندر امیرآباد

همچنین محمدعلی سعیدی‌پور، مدیرکل بندر امیرآباد با بیان اینکه بیشترین حجم عملیات دریایی و بندری قزاقستان از طریق بندر امیرآباد مازندران صورت می‌گیرد، گفت: طی ۱۱ ماه گذشته، در رویه‌های مختلف حمل‌ونقلی، حجم عملیات بندری و دریایی دو کشور در بخش واردات حدود ۶۱ درصد، در بخش واردات ۳۰ درصد و در بخش ترانزیت حدود ۹ درصد بوده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۶ درصدی احداث اسکله رو-رو در بندر امیرآباد، ابراز امیدواری کرد که این اسکه در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

رونق فعالیت‌های تجاری و دریایی

هادی کریمی؛ مدیرعامل شرکت بندری و دریایی بندر آستارا، با اشاره زیرساخت‌های مناسب ریلی و بندری بندر آکتائو، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت خالی عمده بنادر ۵ کشور حاشیه خزر، لازم است تا کریدور شمال-جنوب را با جدیت بیشتری، عملیاتی کنیم.

وی با بیان مزیت خوب بندر آستارا برای فعالیت‌های تجاری با کشورهای ترکیه و عراق، اظهار داشت: با توجه به همسایگی قزاقستان با کشورهای چین و روسیه و همچنین موقعیت ممتاز و ژئوپلیتیک ایران، امیدواریم هرچه زودتر شاهد رونق فعالیت‌های تجاری و دریایی بین دو کشور باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قزاقستان سازمان بنادر و دریانوردی تین حمل و نقل تجارت ترانزیت دریایی گمرک کشتی چین دریای خزر بنادر هند خودرو بندر انزلی بنادر گیلان بنادر ایران بندر امیرآباد بندر آستارا ترکیه روسیه سازمان بنادر و دریانوردی بندر انزلی کشتی رو رو سازمان بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد توسعه همکاری حمل ونقل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان