Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:30:26 GMT

سلطان میوه‌ها را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۳۲۶

سلطان میوه‌ها را بیشتر بشناسید

به گزارش «تابناک»، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: انبه در سطح یکهزار و ۴۰۰ هکتار از باغات میوه استان کشت می‌شود که یکهزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

اردشیر شهرکی افزود: شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در این استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: انبه میوه گرمسیری و سرشار از ویتامین‌های A،B و C، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: بابرداشت انبه سبز ازباغات انبه در شهرهای جنوبی سیستان وبلوچستان ،کارگاه های تولید ترشی انبه دراین شهرستانها رونق خوبی به خود گرفته است.

وی گفت:تولیدانواع ترشی،با پوست، بدون پوست و هسته دار، روغنی، سرکه‌ای، خلالی و مخلوط معروف ترین ترشی های تولیدی در استان سیستان وبلوچستان هستند که مرغوب و ازبازار خوبی برخوردار است.

شهرکی افزود: بخش قابل توجهی از این محصول به خارج از استان صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: با مساعد شدن هوا در جنوب سیستان و بلوچستان، درختان انبه با شکوفه دهی، آمدن بهار را نوید می‌دهند.

شهرکی گفت: گل دهی درختان انبه در شهرستان قصرقند از نیمه دوم بهمن آغاز می شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بخشهای مرکزی، ساربوک و تلنگ از عمده مناطق کشت انبه در این شهرستان هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین انبه سلطان میوه ها جهاد کشاورزی میوه گرمسیری مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن گندم از نیمه دوم فروردین تاکنون از کشاورزان استان به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.
حسینی افزود: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین و ۶۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است و به بهره برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.
وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان