Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، عبدالله کریمی رئیس بخش عفونی و کووید-۱۹ بیمارستان کودکان مفید تهران و رئیس پژوهشگاه سلامت و مرکز تحقیقات عفونی می‌گوید: تخت‌های آی‌سی ‌و ویژه کودکان در کشور فوق‌العاده کم است. به طور کل آنطور که باید به کودکان پرداخته نشد چون می‌گفتند کودکان کمتر با کرونا درگیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکاناتی که به بیمارستان دادند فوق‌العاده کم بود. پرسنل بیمارستان کودکان هم خسته هستند. نباید اینطور باشد که فقط به بیمارستان‌های بزرگسالان رسیدگی شود.

او درباره وضعیت بیمارستان مفید در وضعیت فعلی شیوع اومیکرون می‌گوید: یک بخش مخصوص بیماران کرونایی داریم که کاملا پر است. یک بخش دیگر مربوط به بیمارانی است که تعیین تکلیف نشدند اما تست کرونای آنها مثبت است، ظرفیت این بخش هم پر است. ظرفیت تخت آی‌سی‌یوی کودکان بیمارستان نیز پر است.

بیشتر بخوانید: 

سینوفارم و پاستوکووک واکسن‌های ایمنی برای کودکان هستند؟  واکسن کرونا برای کودکان چه عوارضی دارد؟ | بهترین واکسن‌ها برای کودکان را بشناسید  استقبال از واکسیناسیون کرونایی کودکان در تهران | والدین برای فرزندانشان چه واکسنی می‌زنند؟ | نظر ۲ اپیدمیولوژیست درباره اهمیت واکسیناسیون کودکان

رئیس بخش عفونی و کووید بیمارستان مفید می‌گوید: از دوره نوزادی تا ۱۹ سالگی بیمار مبتلا به اومیکرون در این بیمارستان بستری داریم. 

کریمی ادامه می‌دهد: در ابتدای دوره کرونا میزان درگیری کودکان در بیمارستان مفید حدود ۲ درصد بود. سال بعد میزان درگیری کودکان با کرونا به ۱۰ درصد رسید. در نیمه اول سال جاری این میزان به ۲۵ درصد رسید.

او با اشاره به افزایش بیماران کرونایی با شیوع اومیکرون در این بیمارستان می‌گوید: با موج پنجم کرونا در نیمه اول امسال نسبت به سال گذشته، ۳ تا ۴ برابر درصد اشغال تخت‌ها در بیمارستان مفید با کرونا افزایش داشت. در حال حاضر و با موج ششم کرونا درصد اشغال تخت‌های بیمارستان مفید ۲ تا ۳ برابر نسبت به نیمه اول سال افزایش داشت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مفید درباره خطر باز بودن مدارس در شرایط فعلی می‌گوید: باز بودن مدارس می‌تواند به شیوع بیماری‌های عفونی از جمله اومیکرون کمک کند. در دوره قبل از کرونا هم که مهدکودک‌ها و مدارس باز بودند، عفونت‌های ویروسی در این مکان‌ها بیشتر در گردش بود. عفونت‌های ویروسی می‌توان به اومیکرون، آنفلوآنزا و … اشاره کرد. وقتی مدارس باز باشد کودکان و نوجوانان در زنجیره انتقال ویروس‌ها از جمله اومیکرون قرار می‌گیرند و آن را به دیگران انتقال می‌دهند.

کد خبر 658991 برچسب‌ها اميكرون کودکان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون کودکان كرونا در ايران بیمارستان مفید برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • فیلم درگیری ترسناک اراذل قمه‌کش و چاقوکش در بیمارستان اصفهان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد