Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس با تهدید به تحریم روسیه، هشدار داد که روس‌ها ممکن است ظرف ساعات و روزهای آتی به اوکراین حمله کنند.

به گزارش قدس آنلاین، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با اعلام حمایت از کی‌یف، گفت: گرچه باید تا آخرین ثانیه به دنبال یک راهکار دیپلماتیک بود؛ اما وضعیت رو به وخامت می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر جانسون پس از این تماس تلفنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست‌وزیر انگلیس به رئیس‌جمهور زلنسکی گفت که به اعتقاد او اجرای یک حمله طی ساعت‌ها و روزهای آتی بسیار محتمل است.

در این بیانیه آمده است: او به رئیس‌جمهور زلنسکی گفت که انگلیس تحریم‌هایی را برای هدف‌ گرفتن کسانی که در این نقض تمامیت ارضی اوکراین دست داشتند، در نظر گرفته و این تدابیر از فردا اجرایی می‌شوند. نخست‌وزیر همچنین گفت که بررسی ارسال حمایت دفاعی بیشتر به اوکراین را به درخواست دولت اوکراین بررسی خواهد کرد.

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم گفت: جانسون در نشست امروز کمیته واکنش بحران دولت که ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ برگزار می‌شود، با بسته تحریم‌های فوری علیه روسیه موافقت خواهد کرد.  

بوریس جانسون پیش از تماس با زلنسکی هم در یک کنفرانس خبری، گفت: این نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است. این انکار نقض روند مینسک و توافق‌های مینسک است و این یک نشانه بد و علامت بسیار تاریک است.

پس از آنکه پوتین حکم تایید استقلال دونتسک و لوهانسک واقع در منطقه دونباس شرق اوکراین را به امضا رساند، جانسون به زلنسکی گفته که این اقدام موجب ناکارآمد شدن فرایند مینسک می‌شود. این پیامی است که لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس هم مطرح کرده و گفته که روسیه قوانین بین‌المللی را "نقض" کرده است.

لیز تراس گفت: ما اجازه نخواهیم داد که نقض تعهدات بین‌المللی به دست روسیه بدون مجازات باقی بماند.

انگلیس تحریم‌هایی را علیه روسیه آماده کرده است و تحریم های امروز احتمال واکنش کاملی نخواهد بود و اگر پوتین متعاقبا دستور حمله دهد، تحریم‌های بیشتری وضع خواهد شد.

لیز تراس گفته که او درباره تحریم‌های هماهنگ با جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت کرده است. ایالات متحده هم وعده تدابیر بیشتر در واکنش به اقدام پوتین را داده‌اند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین از رایزنی تلفنی با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین خبر داد و گفت: با او درباره تحریم‌ها علیه روسیه صحبت کرده است.

لیز تراس در پیامی توییتری نوشت: با دمیترو کولبا تلفنی گفت‌وگو داشتم تا حمایت کامل خودم را از اوکراین ابراز کرده و درباره تحریم‌هایی که انگلیس قصد دارد در کنار متحدانمان علیه روسیه اعمال کند، صحبت کنم.  

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است.

وی گفت: اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه،"لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.

به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. براساس گزارش خبرنگار رویترز، بعد از آنکه پوتین رسما این مناطق جدایی‌طلب را به رسمیت شناخت و دستور داد تا نیروهای روس به منظور "حفظ صلح" در آنجا مستقر شوند، تانک‌ها و دیگر ادوات نظامی در شهر دونتسک دیده شده‌اند. طبق این گزارش، دست‌کم پنج تانک بی‌نشان در اطراف دونتسک جابه‌جا می‌شد و دو تانک دیگر هم در بخشی از این شهر دیده شده است.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بحران اوکراین و روسیه علیه روسیه نخست وزیر لیز تراس تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!