Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@18:31:53 GMT

اعلام جرم مدعی العموم علیه یک مدیر در کرمان

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۵۴۳

اعلام جرم مدعی العموم علیه یک مدیر در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: نخستین مرحله از راستی آزمایی اقدامات مدیران در راستای صیانت از حقوق بیت المال، با اعلام جرم علیه یکی از مدیران استانی به دلیل کوتاهی و قصور در انجام وظایف آغاز شد.

به گزارش برنا؛ دادخدا سالاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به اجرای نخستین مرحله راستی آزمایی اقدامات مدیران در راستای صیانت از حقوق بیت المال در بازدید از رفع تصرف انجام شده از اراضی اطراف شهرک سدید کرمان افزود: صیانت از امکانات، اراضی تحت تولیت و سرمایه های هر دستگاه یکی از مصادیق حفظ حقوق بیت المال است و باید به صورت ویژه مورد توجه مدیران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حفظ و حراست از امکانات و اراضی تحت تولیت، اصلی است که دادستانی کرمان به صورت ویژه بر آن نظارت می کند زیرا معتقدیم اگر دستگاه ها وظایف خود در این حوزه را به درستی اجرایی کنند، بسیاری از مسائل از جمله حاشیه نشینی، تصرف غیرقانونی اراضی و تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی اتفاق نمی افتد و فرصت ارتکاب جرم در این زمینه از افراد گرفته می شود.

مدعی العموم در استان کرمان ادامه داد: مدیران دستگاه ها باید نسبت به جمع بندی و ارزیابی اقدامات انجام شده از سوی سازمان متبوع خود در راستای حفظ حقوق بیت المال و حفظ سرمایه های عمومی اقدام کرده و با هرگونه تعرض توسط افراد سودجو به اراضی دولتی و انفال مقابله جدی و در راستای تثبیت مالکیت اراضی در جهت کوتاه کردن دست زمین خواران حرکت کنند در غیراینصورت به عنوان ترک فعل، منجر به تضییع اموال دولتی و عمومی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی بر لزوم اجرای طرح اجرای قانون حد نگار و طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی نیز تاکید کرد و ادامه داد: هرگونه قصور در این حوزه نیز براساس ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی از باب تضییع اموال دولتی و بیت المال قابل پیگیرد قانونی است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق استان کرمان سرمایه تغییر کاربری جرم زمین قانون دادستان کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اعلام جرم مدعی العموم حقوق بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند خبرداد.

سرهنگ فریدون عبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شوشتر و گتوند رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در این زمینه جا دارد از حمایت‌ و پیگیری‌های دادستان، فرماندار گتوند و اداره راهداری و بنیاد مسکن که در انجام این کار به ما کمک کردند تشکر کنیم.

عبادی با تشکر ویژه از همکاری کلانتری گتوند و ۵ یگان امدادی برای تامین امنیت پروژه رفع تصرف در این شهرستان گفت: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • ستاره پرسپولیس ادعایش در تلویزیون را ثابت کند
  • لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر
  • استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند