Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:49:06 GMT

آزادی ۱۷۴ زندانی غیرعمد یزدی در سال‌ جاری

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۶۱۶

آزادی ۱۷۴ زندانی غیرعمد یزدی در سال‌ جاری

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد دیه استان، سیدمسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد با اعلام این خبر اظهار کرد: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۷۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۷۹ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال بود که مبلغ ۵۴۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۳۷ میلیارد و ۸۵۲ ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  ۱۵۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۱۲۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۲۱  مددجو محکوم نفقه ، تعداد ۱۵ مددجو محکوم پرداخت مهریه ، ۹  مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، پنج مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و دو مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.   

آزادی ۳۸ مددجو بدون پرداخت مبلغ  

سیدمسعود عظیمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۳۸ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۶ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۴ مددجو زن و  ۱۶۰ مددجو مرد بودند.

آزادی ۱۸ محکوم مالی در بهمن ماه سال جاری

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد  از آزادی ۱۸ محکوم مالی جرائم غیر عمد با اجرای پویش “فجر رهایی” در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: به همت نیکوکاران ، خیرین و صاحبان کسب و کار این تعداد محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانوده خود باز گشتند.

بدهی این مددجویان مبلغ ۶۶ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۹ میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۷میلیاردریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  ۱۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

برگزاری گلریزان های مجازی در رمضان ۱۴۰۱

عظیمی با اشاره به تاثیرگزاری و پربیننده بودن جشن های گلریزان به صورت مجازی، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ستاد دیه استان یزد در سال گذشته و سال جاری اقدام به برگزاری جشن های گلریزان مجازی و پخش از طریق صفحات مطرح و پرطرفدار استانی نمود که مورد استقبال بسیاری از همشهریان و هموطنان واقع گردید، به همین منظور در رمضان ۱۴۰۱ نیز ستاد دیه استان یزد در کنار جشن های گلریزان حضوری اقدام به برگزاری این آیین ها خواهد نمود.

وی در پایان گفت:  ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین میتوانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک رفاه ، شماره کارتهای مجازی۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ و یا با شماره گیری کد دستوری# ۱۱۳۳۶۶۵۵  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند .

انتهای پیام /ح

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد زندانی غیرعمد یزدی ستاد دیه آزادی ستاد دیه استان یزد خیرین و نیکوکاران نمایندگی ستاد دیه جرائم غیر عمد مددجو محکوم محکوم مالی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند

روز جمعه (۱۴ اردیبهشت)، یک زن سوئدی در میدان شهر مالمو سوئد به قرآن کریم توهین کرد. این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده بود؛ در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حفاظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه او شعار داده و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

به دنبال این اقدام موهن، «روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران»، «همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران»، «اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران»، «آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران» و «شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران»، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند.

«اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود، یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشور‌های غربی، نشانه برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعا اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعار‌هایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهاد‌های بین‌المللی در تقابل با این گونه رفتار‌های مذبوحانه و جریحه‌دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی