Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:08:45 GMT

کاهش سرقت‌های خرد با جمع‌آوری معتادان متجاهر

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۷۵۷

کاهش سرقت‌های خرد با جمع‌آوری معتادان متجاهر

در ادامه یادداشت سوم اسفند روزنامه جوان به قلم سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌خوانیم: سرقت، امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان است، تا بدانجا که شاهد به سرقت رفتن وسایل عمومی و شهری از جمله دریچه‌های آب و فاضلاب، نرده‌های کنار خیابان و پیچ و مهره‌های پل‌های‌هوایی و تیرهای چراغ برق هستیم که در نوع خود مشکلات مختلفی را برای شهروندان به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت وسایلی که مربوط به یک شهر است و در ظاهر امر نیز نمی‌تواند قیمت بالایی داشته باشد.

سارقان این وسایل را به عنوان اوراقی و با قیمت‌های بسیار نازل به مالخرها می‌فروشند و از آنجا که این سرقت‌ها غالباً توسط معتادان متجاهر اتفاق می‌افتد در حقیقت این افراد به هر قیمتی صرفاً به دنبال تهیه هزینه موادمخدر روزانه خود هستند و برای این امر به هر کاری یا به هر سرقتی دست می‌زنند. از این رو به طور حتم جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر ضرورت خود را بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد؛ چرا که حضور معتادان متجاهر در سطح جامعه به‌طور حتم مشکلات مختلفی را به همراه دارد که سرقت نمونه‌ای از این مشکلات است که توسط سارقان انجام می‌شود.

در سال‌های اخیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پیگیر ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر می‌باشد؛ چرا که بررسی‌های به‌عمل آمده نشان دهنده این موضوع است که این افراد در بسیاری از سرقت‌های خرد سهیم هستند و جمع‌آوری و ساماندهی آنان می‌تواند در کاهش برخی جرائم از جمله سرقت‌های جزئی تأثیرگذار باشد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد برخورد با مالخرها باید با شدت بیشتری انجام شود؛ چرا که اگر مالخرها نبودند، به طور حتم سارقان به راحتی قادر به فروش اموال سرقتی نبودند از این رو می‌توان اذعان داشت که مالخرها مشوقان خوبی برای سارقان هستند از این رو مقابله و برخورد با مالخرها و سارقان متجاهر به طور حتم می‌تواند در کاهش سرقت تأثیر مستقیم و به‌سزایی داشته باشد.

به نظر می‌رسد که برای ساماندهی این مهم، حضور و ورود سایر سازمان‌های مسئول در ساماندهی این افراد ضروری است و باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای از سوی همه سازمان‌ها داشته باشیم. نیروی انتظامی در حوزه برخورد با سارقان و مالخران با اجرای طرح‌های مختلفی از جمله طرح رعد پلیس پیشگیری، طرح کاشف پلیس‌آگاهی به طور مستمر با سارقان و مالخران برخورد می‌کند و همچنین در حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر با اجرای مستمر طرح ظفر با این معضل نیز برخورد جدی و اثرگذار دارد و علاوه بر جمع‌آوری معتادین آن‌ها را به مراکز معتبر بازپروری تحویل می‌دهد.

منبع: روزنامه جوان برچسب‌ها سرقت معتادان متجاهر پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فقر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت معتادان متجاهر پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرقت معتادان متجاهر پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فقر معتادان متجاهر طور حتم جمع آوری سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان

سردار یحیی الهی  در حاشیه بازداشت و دستگیری باند سرقت احشام در لرستان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت احشام در استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های میدانی و اشراف اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی سه باند سرقت و کشف ۵۱ رأس دام در استان شدند.
وی با بیان اینکه سارقان در بازجویی به ۲۶ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: شش دستگاه خودرو از باند سرقت احشام توقیف شد، یک خودرو سرقتی هم از این باند کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: در اعترافات و بازجویی از سارقان متوجه شدیم یک باند از این سارقان مسلح بودند.
به گفته سردار الهی متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران