Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:53:41 GMT

قیمت میلگرد روی ریل افزایشی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۷۹۴

قیمت میلگرد روی ریل افزایشی

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - رضا نادری گفت:  با توجه به اینکه قیمت دلار مرتبا در حال کاهش است، اما متاسفانه قیمت میلگرد افزایشی است و به قیمت هر کیلوگرم ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

به گفته او میزان صادرات کارخانه‌های فولادی افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش تقاضای خرید در مواد اولیه و آهن قراضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کمبود آهن قراضه ناشی از تقاضای بیش از حد در این بازار است و به همین دلیل قیمت آهن در کانالی افزایشی قرار گرفته است.

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز می‌گوید: از دیگر دلایل افزایش قیمت آهن این است که کارخانه‌ها بابت مصرف منابع انرژی مانند برق و گاز محدودیت‌هایی دارند و کارخانه‌های فولادی مجبور به اعمال این محدودیت‌ها در خطوط تولید خود می‌شوند.

این مقام مسئول گفت:  اکثر پروژه‌های ساخت و ساز روند کندی را داشته و در رکود قرار دارند.

آقای نادری از  احتمال افزایش قیمت آهن در سال آینده  خبر داد و گفت: امسال با کمبود انرژی مواجه شدیم و کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شدند، قطعا این شرایط نیز در سال آینده دوباره تکرار و سبب افزایش قیمت آهن خواهد شد.

نایب رییس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت: اگر توافقی در برجام صورت نگیرد قطعا رکود تورمی در بازار آهن حاکم می‌شود، رکود ادامه پیدا می‌کند و تورم نیز در جای خود باقی می‌ماند، اما در صورت توافق برجام میزان صادرات آهن افزایش می‌یابد که این موضوع‏ افزایش قیمت آهن را در پی دارد.

این مقام مسئول در دی ماه طی مصاحبه‌ای گفته بود که اگر قیمت آهن به صورت پیوسته کاهش یابد، به غیر از ایجاد تورم در دیگر بازارها، باعث فراهم شدن شرایط قاچاق آهن به کشور‌های همسایه می‌شود.

به گفته او  تقاضا در بازار آهن به میزان نرمال است، اما به دلیل خروج سرمایه‌گذاران از این بازار، قیمت آهن رو به کاهش قرار گرفته و شرایط را رو به بحران برده است.

این مقام مسئول گفت: قیمت هر کیلوگرم آهن از ۱۷ هزار و ۵۰۰ در دو ماه گذشته، به هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

او افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده و روانه شدن سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دیگر از جمله بازار مسکن، قیمت مسکن تا شب عید و یا در سال آینده، قطعا دچار افزایش خواهد شد.

 پس از افزایش قیمت مسکن، تقاضا برای پیش فروش واحد‌های مسکونی افزایش می‌یابد که این موضوع باعث افزایش نیاز به مصالح ساختمانی و در نتیجه افزایش قیمت این اقلام از جمله آهن می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش قیمت قیمت میلگرد افزایش قیمت آهن کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۰۹ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۰ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟