Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای منطقه نظامی جنوبی و مرزبانی روسیه مانع از نفوذ یک گروه خرابکار اوکراینی به داخل مرزهای ملی این کشور شده که در جریان درگیری هر ۵ عضو این گروه خرابکار کشته شده و دو خودروی ارتش اوکراین که برای حمایت آنها وارد عمل شد، منهدم شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی جنوبی روسیه گزارش داد که واحدهای آماده به خدمت این منطقه به همراه نیروهای مرزبانی روسیه روز دوشنبه از نقض مرزهای دولتی روسیه توسط یک گروه خرابکار و شناسایی از خاک اوکراین جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، نفوذ گروه خرابکار و شناسایی در بخش مرز دولتی فدراسیون روسیه با اوکراین در نزدیکی یک روستا در منطقه راستوف شناسایی و دفع شد.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که به منظور بازداشت گروه خرابکار، واحدهای مرزبانی منطقه فوراً از نیروهای مسلح منطقه نظامی جنوبی درخواست کمک کردند و در جریان این درگیری دو خودروی رزمی پیاده نظام نیروهای مسلح اوکراین نیز از طریق مرز ملی با فدراسیون روسیه برای تخلیه و خارج سازی گروه خرابکاران از خاک اوکراین وارد عمل شدند. واحدهای کمکی نیروهای مسلح روسیه که به سرعت به محل درگیری رسیده بودند، هر دو خودروی رزمی پیاده نظام نیروهای مسلح اوکراین را بر اثر شلیک سلاح‌های ضد تانک منهدم کردند.

طبق این اطلاعات، هر پنج نفر از عضای این گروه خرابکار و شناسایی که وارد خاک روسیه شده بودند، به هلاکت رسیدند. در جریان این درگیری نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و نیروهای مرزبانی تلفات جانی نداشتند.

این واقعیت که ارتش و مرزبانان روسیه از نقض مرزهای ملی این کشور  توسط یک گروه خرابکار و شناسایی از خاک اوکراین جلوگیری کردند، روز گذشته از سوی منابع خبری گزارش شده بود که در جریان آن دو خودروی جنگی نیروهای مسلح اوکراین و پنج خرابکار وارد خاک فدراسیون روسیه شدند.

روز گذشته همچنین، یک گلوله خمپاره اوکراینی به یک پاسگاه خدمات مرزی در منطقه راستوف اصابت کرد و ساختمان آن به طور کامل تخریب شد. لازم به یادآوری است که این پاسگاه مرزی در فاصله حدود 150 متری از مرز روسیه و اوکراین واقع شده است.

اجرای مانور نظامی  مشترک دریایی-هوایی در سواحل کریمه

در خبر دیگری گزارش شده، وزارت دفاع روسیه از اجرای مانور مشترک نظامی دریای هوایی روسیه در مناطق ساحلی شبه جزیره کریمه خبر داد. این رزمایش در چارچوب مانورهای جاری ناوگان دریای سیاه روسیه برنامه ریزی شده و برای مشارکت در این مانور گروهی از نیروهای هوایی منطقه نظامی جنوبی روسیه نیز به شبه جزیره منتقل شد که تمرکز آنها تا پایان هفته گذشته تکمیل خواهد شد.

طبق این اطلاعات، در جریان این رزمایش مشترک از انواع جنگنده‌ها و هواپیماهای بمب افکن و بالگردهای جنگی و شناسایی استفاده می شود. آنها باید عملیات مشترکی را با همراهی کشتی های ناوگان دریای سیاه به منظور شناسایی و انهدام کشتی‌های دشمن فرضی، سرکوب اهداف زمینی و همچنین پشتیبانی از فرود آبی-خاکی نیروها بر فراز دریای سیاه انجام دهند. وزارت دفاع روسیه یادآور شد که هدف از برگزاری این مانور بهبود تعامل بین نیروهای ناوگان دریایی و هوا-فضای روسیه است.

تقویت حفاظت از مرزهای ملی روسیه و بلاروس

علاوه بر این، در جریان مانورهای نظامی مشترک "عزم متحد-2022" برای بررسی میزان آمادگی رزمی نیروهای واکنش سریع دولت متحد روسیه-بلاروس " تقویت حفاظت از مرزهای ملی دو کشور مورد توجه قرار دارد.

این مطالب را آندری لوکیانوویچ، معاون فرمانده نیروی هوایی و نیروهای دفاع هوایی نیروهای مسلح بلاروس اعلام کرده و یادآور شد که برای این منظور گروه‌های نظامی مضاعف در طول خطوط مرزی مستقر شده‌اند.

تمدید رزمایش مشترک نظامی روسیه و بلاروس در شمال اوکراینآغاز استقرار پست‌های فرماندهی نظامی روسیه در خاک بلاروسنگرانی مینسک از افزایش فعالیت ناتو در نزدیکی مرز دولت متحد روسیه-بلاروس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس اوکراین اخبار روسیه بلاروس اوکراین اخبار روسیه منطقه نظامی جنوبی یک گروه خرابکار فدراسیون روسیه نیروهای مسلح مرزهای ملی دو خودروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار احسان نصیری ظهر شنبه در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک به سرهنگ عبدالله خسروی به سمت فرمانده مرزبانی استان گفت: امروز نیروهای مسلح به‌عنوان سرباز ولایت در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی افزود: حضور مقتدرانه مرزبانان و سایر نیروهای مسلح باعث امنیت مردم شریف شده است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با شجاعت و شهامت در راه دفاع از کیان و مرزهای پرگهر مجاهدت و تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور فرمانده پایگاه دریایی ارتش گفت: همه نیروهای مسلح به عنوان ید واحد در راه دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

کد خبر 6089990

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند