Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@08:04:20 GMT

پایان بازی‌های المپیک زمستانی پکن با صدرنشینی نروژ

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۸۳۲

پایان بازی‌های المپیک زمستانی پکن با صدرنشینی نروژ

آفتاب‌‌نیوز :

تحریم المپیک زمستانی پکن از سوی برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا که در اعتراض به مسائل حقوق بشری صورت گرفت به انضمام شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ و نیز حضور ولادیمیر پوتین در مراسم افتتاحیه از جمله حواشی این بازی‌ها بود.

آخرین مدال‌های بازی‌های المپیک زمستانی پکن در رشته‌های بابْسلِد یا سورتمه‌سُری مردان، اسکی پیاده‌ روی نوردیک در ماده ۳۰ کیلومتر زنان، کرلینگ زنان و هاکی روی یخ مردان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نروژ با مجموع ۳۷ مدال از جمله ۱۶ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز در صدر جدول رده‌بندی مدال‌ها قرار گرفت و به مقام نخست دست یافت.

پس از نروژ کشورهای آلمان با مجموع ۲۷مدال (۱۲ طلا، ۱۰ نقره و ۵ برنز) و چین، کشور میزبان با مجموع ۱۵ مدال (۹ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز) به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جدول قرار گرفتند.

در بازی‌های المپیک زمستانی پکن در مجموع ۳۶ رکورد المپیک در رشته‌هایی مانند سورتمه، اسکیت سرعت و اسکیت سرعت پیست شکسته شد.

این بازی‌ها با حضور ۲ هزار و ۸۶۱ ورزشکار از ۹۱ کشور جهان و در قالب رشته‌هایی همچون اسکی آلپاین، اسکی کراس کانتری، هاکی روی یخ، پرش با اسکی و اسنوبورد برگزار شد.

پر سر و صداترین و جنجالی‌ترین ورزشکار حاضر در این بازی‌ها کاملیا والیوا، اسکیت‌باز پانزده ساله روس بود که ابتدا بنا به تشخیض برگزار کنندگان به دلیل استفاده از داروی نیروزا از حضور در مسابقات محروم شد اما سپس توانست با جلب رای موافق دادگاه تجدید نظر اجاز شرکت در بازی‌ها را بدست آورد.

کاروانی ۳ نفره از ایران متشکل از دو مرد و یک زن در این بازی‌ها حضور یافتند و همانطور که انتظار می‌رفت به مدالی دست نیافتند.

عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی نمایندگان ایران در رقابت‌های اسکی آلپاین بودند و دانیال ساوه شمشکی به نمایندگی از ایران در مسابقه اسکی صحرانوردی این بازی‌ها شرکت کرد.

مراسم اختتامیه این بازی‌های که بیست و چهارمین دوره از بازی‌های المپیک زمستانی به شمار می‌رفت روز یکشنبه بیستم فوریه با حضور شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در استادیوم مشهور «آشیانه پرنده» شهر پکن برگزار شد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: المپیک زمستانی نروژ بازی های المپیک زمستانی المپیک زمستانی پکن بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،فدراسیون کشتی اعلام کرد نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که ۵۰ روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، آقای حسن یزدانی که ۹ ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی‌پوش ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.

۲- در صورتی که شرایط درج شده در بند ۱ حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می‌نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس