Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@06:40:44 GMT

تغییراتی که داروی ضد بارداری ایجاد می کند!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۹۰۳

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ داروها عوارض جانبی مخصوص به خودشان را دارند و داروی جلوگیری از بارداری هم از این قاعده مستثنا نیست. دو دسته بندی کلی برای قرص های ضد بارداری وجود دارد. قرص های ترکیبی یا قرص هایی که فقط حاوی پروژستین هستند.

قرص های ترکیبی حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون می‌ باشند که از تخمک‌گذاری جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرص هایی که فقط پروژستین دارند، هیچ استروژنی را شامل نمی‌ شوند و از تخمک‌گذاری جلوگیری نمی کنند و در نتیجه فرآیند تخمک گذاری از طریق ضخیم کردن دیواره رحم کند و تدریجی می شود و همین باعث می شود که اسپرم به تخمک نرسد‌ و دیواره رحم هم به گونه‌ ای عمل می‌ کند که از بارور شدن تخمک و چسبیدن به اسپرم جلوگیری می کند.

زمانی که هر کدام از این قرص‌ ها استفاده شود، تغییرات هورمونی باعث ایجاد عوارض جانبی مختلفی از جمله نفخ و ورم، تغییر حالات روحی، حالت تهوع، لکه بینی و غیره می‌ شوند.

اگر به تازگی از این قرص‌ ها استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که لباس زیرهایتان اندازه تان نیست، بله این دو مورد با یکدیگر ارتباط مستقیم دارد و چنانچه در این بخش از میخوانید، مصرف قرص ضد بارداری باعث افزایش سایز سینه می شود.

دلیل افزایش و تغییر سایز سینه با قرص ضد بارداری

تغییر در سایز سینه مخصوصاً افزایش سایز آن جزء عوارض جانبی قرص های ضد بارداری از نوع ترکیبی است‌. در واقع هورمون ها در این قرص ها که شامل استروژن و پروژسترون می‌ شوند، از طرق مختلفی روی بدن تاثیر می گذارند و هر دو هورمون باعث توزیع چربی در بدن می‌ شوند که مخصوصاً در نواحی سینه و باسن بیشتر است.

استروژن همچنین باعث نگه داشتن آب در بدن می‌ شود که ورم را در کل بدن به خاطر تجمع آب ایجاد می‌ کند و ممکن است اثرات آن شامل افزایش سایز سینه هم باشد؛ البته گاهی اوقات ورم سینه همراه با سوزش در افراد اتفاق می افتد و شاید بعضی از آن ها بخواهند که یک سایز بزرگتر برای لباس زیر خود را پیدا کنند.

راه حل چیست؟

اگر نخواهیم که سینه‌ها تغییر سایز بدهند، باید چه کار کنیم؟ خبر خوب اینجا است که انواع دیگری از قرص های ضد بارداری هستند که سایز سینه را تغییر نمی دهند. در واقع همان ‌طور که گفتیم، در صورتی سایز سینه ها تغییر می کند که شما از انواع قرص های ترکیبی استفاده کنید اما قرص هایی که فقط حاوی پروژسترون هستند، سایز سینه را تغییر نمی‌ دهند.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بارداری قرص حاملگی داروی ضد بارداری اخبار مرتبط آشنایی با اهمیت ورزش در دوران بارداری چه ارتباطی بین سقط جنین با مرگ زود هنگام زنان است؟ مواد شیمایی در هورمون های بارداری اختلال ایجاد می کند کاهش ریسک دیابت بارداری با این روش چرا غربالگری دوران بارداری دارای اهمیت است؟ بهترین تغذیه در بارداری چیست؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها چرا خودرو گران شد؟ مجلس مجوز تاسیس صندوق های پروژه را به سازمان بورس داد تغییراتی که داروی ضد بارداری ایجاد می کند! هنوز با دستیابی به توافق فاصله است آخرین گزارش از وضعیت پروازهای اوکراین چرا برخی از داروهای معمولی گران تر شد؟ اجاره خانه در محله اپادانا چند؟ افزایش شدید قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی نرخ رسمی ۲۷ ارز افزایش یافت دلیل گرانی برنج، دپو توسط برخی فروشگاه های بزرگ است سرپرستان خانوار سهمیه بنزین را می توانند بفروشند خبر مهم یک مقام دولتی درباره افزایش قیمت نان ۳۰۰ پرونده فساد در وزارت کار تبعیض جنسیتی؛ چرا زنان کمتر عیدی می گیرند؟ سرنوشت بازار سرمایه بعد از توافق هسته ای و کاهش نرخ دلار چه می شود؟ آقای صالح آبادی مضطرب نباشید! رد درخواست استقلال برای بازگشت به آسیا توسط CAS امتحانات پایان ترم تمام دانشگاه ها حضوری می شوند وزارت اقتصاد گزارش وام های بدون ضامن را منتشر کرد پیگیری جدی واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله‌ ها تیم پرسپولیس و استقلال افزایش سرمایه می دهند سقوط دلار نزدیک است؟ سهامی برای جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد طلا رکورد می زند؟ جزییات چگونگی برگزاری آزمون دکتری اعلام شد واکسن به تنهایی از اومیکرون جلوگیری نمی کند اجاره آپارتمان های مبله تهران چند؟ انتقاد رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از کاهش سرعت اینترنت سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / غذایی ها با تقاضای ۲۷میلیارد تومانی همراه شدند عیدی بازنشستگان کی واریز می شود؟ تب سنج دیجیتالی تا ۳ میلیون تومان قیمت خورد + جدول رشد سه هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات قیمت دلار ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ جدیدترین آمار فوت شدگان کرونا کودکان ۵ تا ۹ ساله را در برابر کرونا ایمن کنیم! عیدی بازنشستگان بالاخره چه زمانی واریز می شود؟ + پاسخ وزیر کار با مصرف ۷ ماده غذایی قد بلند شوید! بیت کوین در یک قدمی سقوط به کانال ۳۶ هزار دلاری آغاز پیش فروش ایران خودرو از امروز (۳ اسفند ۱۴۰۰) + لینک و جزییات کاهش هزینه قبوض با کمک ماهواره‌ ها! سامانه بارشی امروز از کشور خارج می شود آتش افروزی خاکریز اوکراینی بر قیمت روانکارها چطور بدون هزینه ای از سرطان جلوگیری کنیم! کوچ سرمایه‌ داران از بازارهای سهام بازگشت حقیقی‌‌‌ ها در روز سبز بورس ریسک هایی که کمیسیون تلفیق به اقتصاد تحمیل می کند شایعه پراکنی آمریکا در مورد تهدید تروریستی در مسکو ناخردمندانه است آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در جهان حرکت محتاطانه بازیگران بورسی دردی از بورس و اقتصاد با توییت و حرف دوا نمی شود بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارداری قرص حاملگی داروی ضد بارداری ضد بارداری سایز سینه قرص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که وجود درآمدهای نفتی برخلاف تلقی‌های رایج نه تنها اثر تورمی ندارد، بلکه باعث کاهش قدرت تورم‌زایی نقدینگی نیز می‌شود. مطالعه‌ای که در پژوهشکده پولی و بانکی انجام شده است، نشان می‌دهد که افزایش درآمدهای نفتی و افزایش نسبت واردات به GDP می‌تواند اثرگذاری رشد نقدینگی بر تورم را کاهش دهد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این نتایج برخلاف دیدگاه‌های متداول است که ذات داشتن درآمدهای نفتی را باعث افزایش تورم عنوان می‌کنند. طبق بررسی‌های این پژوهش مهم‌ترین عامل ایجادکننده تورم در کشور رشد نقدینگی است، اما مساله مهمی که در این پژوهش به آن پاسخ داده شده، این است که چه عاملی باعث اختلاف ایجادشده مابین نرخ رشد نقدینگی و نرخ تورم در ایران است؟ اختلاف مابین نرخ رشد نقدینگی و تورم در میان ۱۴کشور نفتی مورد بررسی طبق داده‌های مربوط به ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۰ حدود ۷درصد ارزیابی می‌شود.

طبق بررسی‌ها این اختلاف در کشورهای نفتی در سال‌هایی که درآمد نفتی بیشتر است، بیشتر می‌شود و برای مثال در ایران دهه۱۳۵۰ یا ۱۳۸۰ به بیش از ۱۰درصد می‌رسد. نکته جالب در این پژوهش این است که مکانیزم اثرگذاری افزایش نسبت واردات بر GDP به سمت تقاضای پول در کنار عرضه پول توجه دارد. بنابراین نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که وجود درآمدهای نفتی، فی‌نفسه عاملی برای وجود تورم نیست، بلکه به نظر می‌رسد که عدم توازن میان منابع و هزینه‌های دولت در قالب کسری بودجه که دلیل رشد طولانی‌مدت نقدینگی است، عاملی برای ایجاد تورم مزمن در کشورها است.

یک مطالعه پژوهشی با استفاده از داده‌های ۱۴ کشور نفتی در بازه ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۰ اثر رشد نقدینگی بر تورم در کشور‌های نفتی و مکانیسم‌های این اثرگذاری را مورد بررسی قرار داده است. بر اساس نتایج این مطالعه، اثر رشد نقدینگی بر تورم در کشور‌های نفتی هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت مثبت و معنی‌دار بوده است. افزایش نسبت واردات چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت می‌تواند اثر رشد نقدینگی بر تورم را کاهش دهد. همچنین رشد درآمد‌های نفتی نیز در بلندمدت اثر تورمی رشد نقدینگی را کاهش می‌دهد. در حقیقت مکانیسم اثرگذاری درآمد‌های نفتی در تضعیف قدرت تورم‌زایی رشد نقدینگی با مکانیسم اثرگذاری رشد واردات بر کاهش قدرت تورم‌زایی رشد نقدینگی مرتبط است.

افزایش عرضه کالا‌های وارداتی (ناشی از رشد درآمد‌های نفتی) با افزایش تقاضا برای پول داخلی بخشی از قدرت تورم‌زایی نقدینگی را خنثی می‌کند. این موضوع برخلاف یافته‌های دیدگاهی است که افزایش درآمد‌های نفتی را یکی از عوامل ایجاد تورم و بروز بیماری هلندی می‌داند. این مطالعه با عنوان «اثر واردات بر رابطه رشد نقدینگی و تورم آن در کشور‌های نفتی» توسط سجاد ابراهیمی، استادیار پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، انجام شده است.

مساله بیماری هلندی

در علم اقتصاد، بیماری هلندی رابطه عِلّی ظاهری بین افزایش توسعه یک بخش خاص اقتصادی همچون نفت و کاهش در سایر بخش‌ها همچون بخش تولید است. این اصطلاح در سال ۱۹۷۷ توسط نشریه اکونومیست برای توصیف تضعیف بخش تولید در هلند پس از کشف میدان بزرگ گاز طبیعی گرونینگن در سال ۱۹۵۹ ابداع شد. مکانیسم فرضی این است که هنگامی که صادرات در یک بخش به‌شدت افزایش می‌یابد، درآمد‌های ارزی افزایش می‌یابد و واحد پولی این اقتصاد در مقایسه با ارز‌های خارجی (که در نرخ مبادله آشکار می‌شود) تقویت می‌شود. این امر باعث می‌شود سایر صادرات کشور برای خرید سایر کشور‌ها گران‌تر شود، در‌حالی‌که واردات ارزان‌تر می‌شود و شدت می‌یابد. این موضوع باعث آسیب دیدن بنیه تولید کشور می‌شود.

تضعیف بنیه تولیدی کشور و کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان، منجر به هجوم نقدینگی به سوی بازار‌های سوداگرانه مربوط به بخش‌های غیر‌قابل‌مبادله در اقتصاد می‌شود. با بروز این وضعیت، اگرچه تقویت واحد پولی کشور منجر به ورود ارزان کالا‌های وارداتی شده است، اما رشد شدید قیمتی بخش‌های غیرقابل‌مبادله اقتصاد منجر به تقویت تورم می‌شود.

بیماری هلندی همچنین یکی از فرضیه‌هایی است که می‌تواند علت ناکام ماندن کمک‌های خارجی به کشور‌های توسعه‌نیافته در بهبود وضعیت این کشور‌ها را توضیح دهد. با‌این‌حال به‌رغم پژوهش‌های انجام‌شده در رابطه با بیماری هلندی، این پژوهش به نتیجه‌ای متفاوت رسیده است. طبق این پژوهش، «رشد در بخش حقیقی و تغییرات در نرخ بهره مهم‌ترین عواملی هستند که در ادبیات به عنوان مولفه‌های تاثیرگذار بر تقاضای پول در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند بخشی از متغیر بودن رابطه رشد نقدینگی و تورم را توضیح دهند. اما شواهد تجربی نشان می‌دهد تغییرات این عوامل نمی‌تواند تمام تغییرات در رابطه نقدینگی و تورم را توضیح دهد.»

درحقیقت نگارنده این پژوهش در اینجا قصد دارد ادعایی مشهور را در مورد رابطه نقدینگی و تورم در کشور‌های نفتی را زیر سوال ببرد. او می‌نویسد: «در اقتصاد ایران در ابتدای دهه ۱۳۵۰ و ابتدای دهه ۱۳۸۰به‌رغم رشد قابل‌توجه نقدینگی در کشور، تورم متناسب با این رشد نقدینگی افزایش پیدا نکرده است و تغییرات نرخ رشد و نرخ بهره نیز به حدی نبوده که این تفاوت نرخ رشد نقدینگی و تورم را توضیح دهد. نگاهی به آمار در ایران و سایر کشور‌های نفتی نشان می‌دهد دورانی که رشد نقدینگی تورم‌زایی پایینی داشته است دورانی بوده که کشور از درآمد‌های نفتی سرشار برخوردار بوده که این درآمد‌ها به رشد واردات کالا و خدمات به کشور منجر شده است.»

چگونه رشد درآمد‌های نفتی مانع از تورم می‌شود؟

طبق این پژوهش، افزایش درآمد‌های نفتی منجر به افزایش واردات به کشور شده و افزایش واردات نیز منجر به افزایش تقاضای پول در داخل می‌شود. این پول صرف خرید کالا‌های وارداتی می‌شود و به‌نوعی از تورم‌زایی نقدینگی در کشور کاسته می‌شود. این مطالعه به بررسی داده‌های ۱۲ کشور عضو اوپک پرداخته است که شامل الجزایر، ایران، عراق، عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر، نیجریه، گابن، جمهوری کنگو، آنگولا و گینه استوایی می‌شود. علاوه بر این ۱۲ کشور، دو کشور بحرین و عمان در حوزه خلیج فارس نیز در این مطالعه بررسی شده‌اند.

داده‌های بررسی‌شده در این پژوهش مربوط به دوره زمانی مورد استفاده از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۰ بوده است. بررسی‌های آماری این پژهش نشانگر این موضوع است که «به طور متوسط در پنج دهه ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۰ رشد نقدینگی در این کشور‌ها حدود ۷واحد درصد بیشتر از تورم بوده است. این تفاوت در اقتصاد ایران محسوس‌تر است. به عبارت دیگر بخشی از رشد نقدینگی در این کشور‌ها تبدیل به تورم نشده است. بدیهی است که این بخش از رشد نقدینگی که به تورم منتج نشده است با مولفه‌های اثر‌گذار بر تقاضای پول قابل‌تفسیر است.»

بررسی تاریخی و توصیه سیاستی

بررسی‌های پژوهش انجام‌شده در مورد ایران نشان می‌دهد «در دو دوره زمانی ابتدای دهه ۱۳۵۰ و ابتدای دهه ۱۳۸۰اختلاف بین رشد نقدینگی و تورم بیش از ۱۰درصد نیز بوده است. این دوره‌ها مصادف با وفور درآمد‌های نفتی و افزایش واردات در کشور بوده است.» بررسی نسبت واردات به GDP یافته‌های جدیدی را در مقابل ما قرار می‌دهد. طبق این پژوهش «روند هماهنگ و هم‌راستای اختلاف نقدینگی و تورم با نسبت واردات نشان‌دهنده این است که همبستگی قوی بین نسبت واردات و قدرت تورم‌زایی نقدینگی وجود دارد و در دوره‌هایی که به دلیل وفور نفتی، واردات سهم بزرگ‌تری از اقتصاد ایران را فراگرفته قدرت تورم‌زایی نقدینگی نیز کمتر شده است.»

نکته مهم در رابطه با این مقاله این است که پژوهشگر به‌رغم نتایج مهم این پژوهش در رابطه با نقش واردات در تضعیف تورم‌زایی نقدینگی، توصیه‌ای به افزایش واردات نمی‌کند، زیرا «گسترش واردات برای کنترل اثر تورمی رشد نقدینگی می‌تواند به بخش تولیدی آسیب جدی وارد کند و از این جهت نمی‌تواند سیاست مفیدی برای بخش مولد اقتصاد باشد.»

دیگر خبرها

  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها