Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@04:52:00 GMT

پیش بینی قیمت آهن و میلگرد 1401

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۹۱۱

پیش بینی قیمت آهن و میلگرد 1401

به نقل از خبرگزاری ساعد نیوز، آهن و میلگرد ماده‌ای ضروری برای بسیاری از صنایع و مشاغل به حساب آمده و از همین رو، جزو کالاهای حیاتی در کشور محسوب می‌شود. ادامه رشد بسیاری از صنایع و کسب‌وکارها به این مواد بستگی دارد و همین امر، اطلاع از قیمت آینده این محصولات را به امری حیاتی و بسیار مهم تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل بسیار زیادی بر قیمت آهن‌آلات تاثیرگذار است و روش‌های متفاوتی برای پیش بینی قیمت آهن و میلگرد وجود دارد. برای اینکه پیش بینی دقیق و اصولی از قیمت آهن و میلگرد در سال 1401 داشته باشیم، باید تمامی عوامل داخلی و خارجی موثر بر قیمت این محصولات را مورد بررسی قرار داده و سپس تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

استراتژیک بودن این محصولات و اهمیت آن‌ها در اکثر صنایع، پیش بینی قیمت این محصولات را بسیار حساس و بااهمیت کرده است. البته بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت میلگرد و آهن، تخصص و دانش کافی در این زمینه می‌طلبد. برای اطلاع از جزئیات پیش بینی قیمت آهن و میلگرد 1401 تا آخر با ما همراه باشید.

https://saednews.com/fa/post/pish-bini-qimt-milgrd-v-ahn-dar-sal

عوامل موثر بر پیش بینی قیمت آهن و میلگرد

صنایع آهن و فولاد بخش عظیمی از اقتصاد کشور را تحت پوشش قرار داده و به شدت تحت تاثیر رشد قیمت‌های جهانی، قیمت دلار و شرایط سیاسی قرار دارد. در سال‌های گذشته، شرایط برجام و قیمت دلار به نحوی بود که به شدت بر قیمت آهن و میلگرد تاثیر گذاشته و قیمت آن‌ها را با نوسانات شدیدی روبه‌رو کرده بود.

یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی بر پیش بینی قیمت آهن و میلگرد دارد، بودجه تخصیص یافته به بخش عمرانی در لایحه بودجه 1401 است. در تاریخ 21 آذر ماه سال 1400، لایحه بودجه 1401 دولت به مجلس تحویل داده شد. طبق این بودجه و سیاست انقباضی دولت در بودجه‌بندی، کاهش تورم سطح عمومی قیمت‌ها در سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

به عبارت دیگر، در سال آینده با جهش‌های عجیب و غریب قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق روبه‌رو نشده و نسبت به سال‌های گذشته شیب ملایم‌تری از افزایش قیمت را تجربه خواهیم کرد. این تحلیل نشان می‌دهد که به احتمال زیاد در سال آینده، قیمت آهن آلات داخلی با روند قیمت جهانی حرکت کرده و تغییر می‌کند و این یعنی عوامل داخلی مانند تورم و نوسانات دلار اهمیت کمتری در قیمت این محصولات خواهد داشت.

خاطر نشان می‌کنیم که تورم فعلی 40 درصد است و نباید برای سال آینده انتظار معجزه داشت. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تورم در سال آینده همچنان بالای 20 درصد خواهد بود. وجود خبرهای ضد و نقیض و مبهم از برجام و بسته شدن بودجه سال آینده بدون در نظر گرفتن برجام نیز نشان دهنده این است که احتمالا تا پایان سال، 10 درصد دیگر تورم را تجربه کرده و قیمت دلار به 33 هزار تومان هم خواهد رسید.

پیش بینی قیمت آهن

برای پیش بینی قیمت آهن، باید چندین پارامتر را در کنار هم بررسی کنیم تا به برآورد دقیقی از این پیش بینی برسیم. لازم به ذکر است که پیش بینی قیمت آهن نیازمند دو روش تحلیل بنیادی و تکنیکال به صورت همزمان است. در تحلیل تکنیکال یا تحلیل فنی، کارشناس یا تحلیل‌گر الگوهای قیمتی روند بازار در کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت را بررسی کرده و بر این اساس پیش‌بینی خود را انجام می‌دهد.

در تحلیل بنیادی فرد کارشناس و تحلیل‌گر طبق اخبار و عوامل موثر بر قیمت‌ها، روند بازار را در دراز مدت پیش بینی می‌کند. همان طور که مشاهده کردید، برای انجام دقیق‌ترین پیش بینی قیمت میلگرد و آهن، باید هر دو نوع تحلیل‌ها را در کنار هم قرار داده و طبق آن به پیش بینی قیمت‌ها بپردازیم؛ چراکه هرکدام از این تحلیل‌ها بدون دیگری ناقص بوده و دقت پیش‌بینی را کم خواهد کرد. 

قیمت نفت، هزینه‌های موردنیاز برای حمل‌ونقل، تورم جهانی، نوسانات ارزی، وضعیت صنایع وابسته، روند عرضه و تقاضا، قیمت مواد خام و اولیه برای تولید آهن‌آلات، بورس کالا، نوسانات مسکن و بسیاری از عوامل دیگر همگی در پیش بینی قیمت آهن تاثیرگذار هستند.

تحلیل نمودار قیمت آهن در کنار تاثیر این عوامل کمک خواهد کرد تا تحلیلی درست، منطقی و دقیق از پیش بینی قیمت آهن داشته باشیم تا افراد با استفاده از این پیش بینی‌ها، تصمیمات درست‌تری در حوزه فعالیت خود بگیرند.

ذکر این نکته هم الزامی است که در پیش بینی قیمت میلگرد و آهن، تنها عواملی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند که قابل پیش بینی هستند؛ اما باید بدانید که برخی شرایط و اتفاقات غیرقابل پیش بینی نیز بر قیمت این محصولات تاثیر می‌گذارند. برای مثال حوادثی همچون اعمال تحریم‌های جدید و یا سوانحی همچون سیل و زلزله غیرقابل پیش بینی بوده و در پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در نظر گرفته نمی ‌شوند.

پیش بینی قیمت میلگرد

پیش بینی قیمت میلگرد نیز به عوامل متعددی بستگی دارد و برای پیش بینی قیمت آن نمی‌ توان تنها به یک عامل بسنده کرد. میلگرد یکی از مواد اولیه کارآمد در صنایع کوچک و بزرگ است که نقشی کلیدی در به سرانجام رساندن بسیاری از پروژه‌های صنعتی دارد. پیش بینی قیمت میلگرد از این نظر اهمیت بسیار بالایی دارد و کمک می‌کند تا افرادی که در این زمینه‌ها فعال هستند و یا به نحوی با این مواد ارتباط دارند، در برنامه‌ریزی‌های خود بهترین تصمیم را بگیرند.

مواد اولیه مانند قراضه و سنگ آهن از مواد اصلی مورد نیاز برای تولید آهن به شمار می‌روند و قیمت این مواد بر روی قیمت نهایی میلگرد موثر خواهد بود. میزان نیاز به این محصول و بررسی وضعیت بازار میلگرد نیز از جمله مهم‌ترین عواملی است که در قیمت روز میلگرد تاثیرگذار خواهد بود. هرچه میزان تقاضای مشتریان برای میلگرد افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود و برعکس اگر تقاضا برای این محصول کاهش پیدا کند، قیمت آن نیز دچار کاهش خواهد شد.

با افزایش چشمگیر تولید و صادرات فولاد در چین و با افزایش مجدد عرضه مقاطع فولادی بعد از واکسیناسیون نیروی کار در چین، بخش بزرگی از نیاز کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته تامین شده و قیمت جهانی میلگرد و سایر مقاطع قولادی کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین برای داشتن دقیق‌ترین پیش بینی قیمت میلگرد باید عوامل دیگری همچون هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل، میزان عرضه و تقاضا، وضعیت رشد اقتصادی کشور، وضعیت مسکن، شاخص بورس، نوسانات قیمت دلار و ارز را هم در نظر داشته و با توجه به آن‌ها بهترین و دقیق‌ترین پیش بینی قیمت میلگرد را انجام دهید.

 

اهمیت پیش بینی قیمت آهن و میلگرد

اگر جزو فعالان بازار آهن و فولاد بوده و یا جزو کسانی هستید که کسب‌وکارتان به این صنایع وابسته است، پیش بینی قیمت آهن و میلگرد برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. اطلاع و آگاهی از پیش بینی دقیق از قیمت آهن و میلگرد، کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای کسب‌وکار خود بگیرید و نتیجه بهتری کسب کنید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که نباید به هر پیش‌بینی اعتماد کنید؛ چراکه پیش بینی قیمت میلگرد و آهن نیاز به تحلیل و بررسی جوانب بسیار زیادی داشته و نیازمند کارشناسی دقیق و تخصصی در این زمینه است. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، برای اطلاع از پیش بینی دقیق قیمت آهن و میلگرد تنها به مراجع مطمئن استناد کنید.

آهن آنلاین؛ بهترین سایت برای پیش بینی قیمت آهن و میلگرد

پیش بینی قیت آهن و میلگرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افرادی که جزو فعالان این زمینه هستند و یا کسب‌وکارشان به نحوی با این محصولات درگیر است، با استفاده از پیش بینی قیمت میلگرد و آهن می‌توانند تصمیم بگیرند که در چه زمانی محصولات آهنی را خریداری کرده و در چه زمانی از خرید آن صرف‌نظر کنند.

اگر به دنبال نمودار کاملی از نوسانات قیمت آهن و میلگرد و سایر آهن آلات هستید و یا به دنبال اطلاعاتی از دقیق‌ترین و به‌روزترین قیمت آهن آلات می‌گردید و یا حتی اگر می‌خواهید از دقیق‌ترین پیش بینی قیمت آهن و میلگرد مطلع شوید، سایت آهن آنلاین را از دست ندهید.

مجموعه آهن آنلاین از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده و با بیش از 14 سال سابقه و تجربه در این زمینه، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کند. فروش انواع آهن آلات، درج اخبار به‌روز و لحظه‌ای از اخبار و قیمت آهن آلات، درج مقالات علمی و کاربردی در زمینه صنعت آهن آلات، داشتن شبکه بزرگی از مصرف‌کنندگان و برخی از موارد دیگر همگی جزو خدمات و فعالیت‌های این شرکت به حساب می‌آیند.

این مجموعه با در اختیار داشتن افراد متخصص در زمینه آهن آلات به پیش بینی دقیق و اصولی قیمت آهن و میلگرد در سال 1401 اقدام کرده تا افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تصمیمات درستی گرفته و کسب‌وکار خود را به درستی پیش ببرند. اگر به دنبال دقیق‌ترین پیش بینی قیمت میلگرد و آهن هستید، آهن آنلاین را فراموش نکنید.

تلفن آهن آنلاین : 02154712

آدرس وب سایت آهن آنلاین : https://ahanonline.com/  

آدرس آهن آنلاین : تهران، ستارخان، خیابان حبیب اله، نبش کوچه بنفشه، پلاک 114 (ساختمان مرکزی آهن آنلاین)

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی قیمت آهن قیمت روز میلگرد قیمت آهن و میلگرد پیش بینی قیمت آهن و میلگرد پیش بینی قیمت میلگرد و آهن برای پیش بینی قیمت قیمت این محصولات پیش بینی دقیق قیمت آهن آلات سال آینده پیش بینی آهن آنلاین قیمت دلار قیمت ها بر قیمت قیمت آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد

به گزارش خبرآنلاین ، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:افزایش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بود و تنها قطعه‌ای را که در کانال بالاتر نشاند،‌ سکه امامی بود.

مهار بازار طلا مقطعی است؟

کارشناسان اقتصادی شکل‌گیری هر روندی در بازار طلا را متاثر از نوسانات قیمت دلار می‌دانند. با وجود اینکه سیاست‌گذار همواره درصدد ایجاد چارچوب قیمتی مشخصی برای دلار هستند، اما تحلیلگران اقتصادی اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها را مقطعی می‌دانند و و معتقدند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود آنها می‌گویند نباید انتظار رشد عجیب و غریبی را در قیمت طلای داخلی طی هفته‌های آینده داشته باشیم.

توصیه کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد خریدهای پلکانی و ممانعت از نقطه‌زنی است.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۲ دلاری معامله می‌شود و کاهش نزدیک به ۶ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۴ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار تومانی معامله شد و رشد ۴۹۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

سکه امامی میلیونی رشد کرد

قیمت روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با رشد یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با افزایش ۶۹۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است قیمت نیم‌ سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه نیم میلیون تومان گران شد و با رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز دوشنبه ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا 500 هزار تومان گران شد

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۶۱ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۵۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۱۱ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۷۷۱ هزار تومان، سکه بهار ۸۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ هزار تومان،‌ ربع سکه ۳۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲۵ هزار تومان افزایش داشت.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901096

دیگر خبرها

  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد