Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به دستاورد اقتصادی توافقات بین ایران و قطر گفت: اولین دستاورد‌های این توافقات چیزی جز رشد اقتصادی دو کشور نیست. روابط ایران و قطر، علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که وجود داشته، همیشه بر پایه احترام بوده است.

مریم خالقی‌نژاد کارشناس روابط بین‌الملل در گفتگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به دستاورد اقتصادی توافقات بین ایران و قطر گفت: اولین دستاورد‌های این توافقات چیزی جز رشد اقتصادی دو کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط ایران و قطر، علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که وجود داشته، همیشه بر پایه احترام بوده است.

خالقی‌نژاد افزود: ایران همیشه حتی در دوران محاصره قطر، از آن حمایت می‌کرد. نوع نگاه قطر به اخوان‌المسلمین یا مسئله عربستان یا حتی سوریه باعث اشتراکات با ایران شده است. قطر هیچ‌گاه خواهان این نبوده است که روابطش با ایران دچار چالش شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


کارشناس روابط بین‌الملل گفت: توافقات ایران در اوپک گازی، برگ برنده ایران در مذاکرات وین است. در مناسبات ژئوپولیتیکی قدرت‌های جهانی، قدرتی تاثیرگذار است که بر حامل‌های انرژی دسترسی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: خط لوله گازی که بین ایران و سوریه و اروپا وجود دارد، در آینده اقتصادی کشور‌ها بسیار تاثیر گذار است.

خالقی‌نژاد افزود: ایران قابلیت تبدیل شدن به هاپ گازی و تبدیل شدن به قدرت گازی را دارد. قطر در سال ۲۰۰۶ به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز مایع در جهان شناخته شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توافق هسته ای مذاکرات هسته ای روابط بین الملل مذاکرات اقتصادی ایران و قطر بین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود