Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورنگ ایلامی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:موضوع تاثیر آزیترومایسین در شصت و یکمین نشست کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران طرح و بررسی و گفته شد که آزیترومایسین آنتی بیوتیک مناسبی است اما در صورت مصرف بیجا و بی‌رویه، باعث مقاومت میکروبی و نیز ایجاد عوارضی نامطلوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در آخرین شیوه نامه معاونت درمان وزارت بهداشت، برای بیماران سرپایی و افرادی که دارای علائم خفیف و یا بدون علامت هستند و یا حتی بیمارانی که بستری می شوند، آزیترومایسین هیچ جایگاهی ندارد. مگر در شرایط خاصی عفونت ثانویه باکتریایی که پزشکان در مورد بیماران  آنهم در شرایط خاص، این دارو را تجویز کنند اما  در بهبود شرایط بیماران کووید۱۹ اثری ندارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: آزیترومایسین همچنین با مشکلات قلبی، از جمله طولانی شدن فاصله QT که چرخه الکتریکی قلب را از بین می‌برد، مرتبط است.طولانی شدن فاصله QT می تواند منجر به ریتم نامنظم خطرناک قلب شود که گاهی اوقات می تواند باعث مرگ ناگهانی شود.

 عضو کمیته علمی کشوری کرونا افزود: در می ۲۰۱۲، مطالعه ای در مجله پزشکی نیوانگلند مبنی بر افزایش اندکی در مرگ و میر قلبی عروقی در بیماران تحت درمان با آزیترومایسین در مقایسه با بیمارانی که با آموکسی سیلین، سیپروفلوکساسین یا بدون دارو درمان شده بودند، گزارش شده است.

به گفته وی ، آزیترومایسین یک داروی ضد باکتری ماکرولید است که پزشکان برای درمان انواع عفونت های خفیف تا متوسط ​​تجویز می کنند.  ماده فعال دارو، آزیترومایسین، می تواند عوارض جانبی نادر اما جدی مانند واکنش های آلرژیک شدید یا تهدید کننده زندگی، ضربان قلب نامنظم، اسهال مرتبط با کلستریدیوم دیفیسیل و آسیب کبدی ایجاد کند.  عوارض جانبی شایع تر شامل  تهوع یا استفراغ، اسهال وسایر عوارض گوارشی است.

ایلامی سایر عوارض جانبی ممکن مصرف این آنتی بیوتیک  درد شکم ،  خون در مدفوع ،  یبوست ،  اسهال ،  سرگیجه ،  خستگی ،  نفخ شکم ،  سردرد ،  سوء هاضمه ،  بیخوابی ،  از دست دادن حس چشایی یا بویایی ،  حالت تهوع ،  بثورات و خارش ،  وزوز گوش ،  ناراحتی معده ،  التهاب واژن و  استفراغ اعلام کرد.

به گفته وی با توجه به گزارش مطرح شده در کمیته علمی کشوری کرونا در رابطه با مصرف بی‌رویه این دارو از عموم اعضای  جامعه پزشکان و مردم درخواست شده است  که با تجویز و مصرف منطقی و علمی آنتی بیوتیک ها به حفظ سلامت جامعه کمک کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آنتی بیوتیک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری اُمیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آنتی بیوتیک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ویروس کرونا آنتی بیوتیک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس