Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلحشور از پوشش ۸۰ عملیات امداد و نجات طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مختار سلحشور در تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات طی بهمن ماه سال جاری، صبح امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ۸۰عملیات امداد و نجات در یک ماه گذشته انجام شده که شامل ۵۶ عملیات جاده ای، ۱۲ مورد خدمات حضوری، ۱ مورد خدمات مناسبتی، ۲ مورد خدمات شهری، ۱ مورد عملیات سیل و آب گرفتگی و ۹ مورد عملیات شهری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: طی این عملیات ها ۲۳۶ نفر دچار حادثه شدند که ۲۱۳ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۱۲ نفر در خدمات حضوری، ۲نفر سیل و آب گرفتگی و ۹ نفر در خدمات شهری از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.
وی تصریح کرد: در این عملیات ۷۸ نفر نجات یافتند که ۲۴ نفر بصورت سرپایی درمان و ۵۴ نفر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مراکز درمانی انتقال داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به انجام ۲ عملیات رهاسازی خاطرنشان کرد: ۳۲۵ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۱۰۴ تیم به همراه ۷۲ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو

به گزارش «تابناک» به نقل از رکنا، با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، این خانواده پس از ۵ ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

بارش‌های سیل‌آسا روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

وجود دو کودک زیر شش سال در بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین شأن مشخص شد.

عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات رسان با تلاش‌های بی‌وقفه خود، پس از ۵ ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس انتقال‌دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌احمر باشند.

حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در این خصوص گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از تمامی گردشگران و کوهنوردان، طبیعت گردان و کوهروان تقاضا می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب نمایند یا با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به این کار کنند.

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی