Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوزان پیروان افزود: یک سوم از علل ناباروری در جهان مربوط به مردان، یک سوم از این عارضه سهم زنان و یک سوم از علل ناباروری در جهان نیز مشترک گزارش شده است. بنابراین به طور تقریبی سهم زنان و مردان در مساله ناباروری ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه این عارضه در مردان ناشی از علل متعددی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین علت ناباروری با عامل مردانه وجود واریس در عروق ناحیه بیضه‌هاست که سبب افزایش حرارت موضعی در این ناحیه شده و بر اسپرم‌سازی مردان اثر می‌گذارد و مردان را دچار ناباروری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروان افزود: تماس با سموم شیمیایی، مصرف برخی داروها به دلیل شماری از بیماری‌ها همچون فشار خون، استفاده از سیگار، الکل، دخانیات و تنباکو نیز از علل موثر بر ناباروری مردان است.

عضو انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران ادامه داد: همچنین اشکال در برخی غدد درون‌ریز مانند تیروئید، دیابت پیشرفته و در مجموع بیماری‌های مزمن نیز می‌تواند بر ناباروری‌های مردان اثرگذار باشد.

پیروی از سبک زندگی سالم عاملی اثربخش در پیشگیری ناباروری مردان

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از این مساله، حفظ وزن مناسب، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، ورزش کردن، ترک مصرف سیگار و الکل و در حقیقت پیروی از سبک زندگی سالم می‌تواند اثربخش باشد.

پیروان اضافه کرد: پیروی از رژیم غذایی سالم، پرهیز از افزایش مصرف فست فود، مواد غذایی پرچرب که به صورت غیرمستقیم بر باروری مردان و زنان اثرگذار است نیز باید از جمله راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه عنوان شود.

این پزشک با اشاره به مقاومت برخی مردان برای معالجه در این زمینه گفت: بعضی از مردان جهت انجام آزمایش اسپرم (تست تشخیصی برای ناباروری مردان) مقاومت کرده و این یک چالش اساسی در حوزه ناباروری زوجین است.

پیروان تاکیدکرد: گاه با انجام این آزمایش مشخص می‌شود که علل ناباروی ناشی از عوامل مردانه نیست. بنابراین زوجین به منظور رفع این عارضه باید از معالجات پزشکی هم کمک بگیرند. به عنوان مثال، واریس در ناحیه بیضه‌ها گاه نیازمند عمل جراحی برای اصلاح است. همچنین بیماری‌های تیروئید و دیابت با استفاده از معالجات پزشکی باید مدیریت شود.

متخصص زنان و زایمان توضیح داد: ناباروری به طور کل، یک مشکل مشترک بین زوجین است و بر این اساس باید با همکاری و مراجعه طرفین به پزشک برطرف شود. در حال حاضر نیز با توسعه و پیشرفت کشور در این زمینه، تمامی معالجات مربوطه در ایران انجام می‌شود و درمان‌های ناباروری بسیار پیشرفته است.

پیروان با بیان اینکه تشکیل جنین سالم نیازمند ترکیب یک تخمک سالم با یک اسپرم سالم است، اظهار داشت: درصد قابل‌توجهی از موارد ناباروری مردان قابل معالجه بوده و زوجین صرفا باید به مراکز ناباروری مراجعه و اقدام به درمان کنند.  

هر روز باید روز سلامت زنان و مردان باشد

پیروان خاطرنشان کرد: نام‌گذاری هفته سلامت مردان و زنان در تقویم رسمی کشور به دلیل جلب توجه هموطنان به مولفه سلامت است. هر روز باید روز سلامت زنان و مردان درنظر گرفته شده و شهروندان با تبعیت از یک سبک زندگی سالم به این مولفه سلامت توجه کنند.  

به گزارش ایرنا، اول تا هفتم اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته ملی سلامت مردان با شعار «مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری، محافظت جمعی» نامگذاری شده است.

باورهای نادرست در زمینه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، پاندمی کووید ۱۹ و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت، مولفه‌های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان و نقش شیوه زندگی سالم در پیشگیری از سرطان‌های شایع مردان از عناوین هفته ملی سلامت مردان است.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1605543

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلامت مردان بهداشت و سلامت زنان ناباروری مردان زنان و مردان سلامت مردان زندگی سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا

تیم‌های ملی امید مردان و زنان ایران در پایان دور نهم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا به ترتیب در رده‌های دوم و ششم ایستادند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی امید مردان در دور نهم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا در خانتی مانسیسک روسیه برابر تیم کشور مغولستان با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید.

تیم مردان ایران در پایان این مسابقات با ۱۶ امتیاز بعد از تیم کشور روسیه در رده دوم قرار گرفت. 

تیم ملی امید زنان ایران نیز در دور پایانی مقابل تیم سریلانکا با نتیجه ۱.۵ بر ۲.۵ شکست خورد و با ۹ امتیاز از مجموع ۹ دور در رده ششم مسابقات ایستاد. 

در این مسابقات ۱۵ تیم حضور داشتند. 

ترکیب تیم ملی امید مردان را بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و ترکیب تیم ملی امید زنان را آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف تشکیل دادند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است