Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* کماندار مازندرانی پارا تیروکمان به مسابقات قهرمانی جهان امارات اعزام شد

مسابقات پاراتیروکمان قهرمانی جهان از دوم اسفند به میزبانی امارات برگزار می‌شود که ۹ کماندار ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت و رمضان بیابانی کماندار شایسته مازندرانی نیز به این مسابقات اعزام شد.

رمضان بیابانی، سینا منشاء‌زاده، هادی نوری، فرزانه عسگری و مریم یاورپور (کامپوند مردان و زنان) و محمدرضا زندی در کلاس (W1) راهی امارات شدند و غلامرضا رحیمی، اصغر زارعی‌نژاد و محمدرضا عرب عامری (ریکرو مردان) برای شرکت در مسابقات پاراتیروکمان قهرمانی جهان روز سه‌شنبه سوم اسفند عازم این رقابت‌ها خواهند شد.

رقابت‌های پاراتیروکمان قهرمانی جهان در رشته کامپوند و W1 از روز سه شنبه سوم اسفند و ریکرو از روز پنج‌شنبه، پنجم اسفند آغاز می‌شود.

*غیبت نگران کننده ساکت الهامی در تمرین نساجی!

تمرین تیم فوتبال نساجی بعد شکست برابر گل‌گهر در زمین ورزشگاه کارگران تهران در شرایطی برگزار شد که ساکت الهامی در تمرین این تیم غایب بود.

الهامی که در تمرین ریکاوری بعد بازی نساجی گلگهر حضور نداشت، یک روز بعد هم در ورزشگاه کارگران حضور پیدا نکرد، اما اینطور که مشخص شده، غیبت الهامی با هماهنگی مدیران باشگاه بوده و او به دلیل رسیدگی به امور شخصی در تمرین این تیم شرکت نکرده است.

حواشی‌ای از احتمال حضور الهامی در تیم تراکتور هم بود اما قرار است، الهامی در تمرینات بعدی نساجی شرکت کند تا تیم نساجی برای دیدار با صنعت نفت‌آبادان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود آماده شود. اما بازی تدارکاتی تیم نساجی مازندران با تیم آبی‌پوشان تهران برای آندسته از بازیکنانی که در دیدار با گلگهر، جزو ترکیب اصلی نبودند و یا فرصت بازی پیدا نکردند برگزار شد و این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ به پایان رسید و گل‌های نساجی را علیرضا منظمی، ایوب کلانتری، مجتبی ممشلی و عرفان گل‌محمدی به ثمر رساندند.

* مازندران قهرمان کشتی آزاد نوجوانان کشور

استان مازندران عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان کشور در سال 1400 را از آن خود کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر روزهای ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن‌ماه در سالن ۶ هزار نفری الغدیر ارومیه برگزار شد و در پایان تیم استان مازندران با ۱۵۹ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های تهران و لرستان به ترتیب با ۱۱۲ و ۱۰۱ امتیاز دوم و سوم شدند.


رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: ۱- امیرمحمد نوازی (خراسان رضوی) ۲- حمیدرضا رضایی (البرز) ۳- رضا گوران (سهمیه آزاد) و محمدحسین شعبانلو (همدان)

۴۸ کیلوگرم: ۱- امیررضا تیموری زاده (تهران) ۲- عرشیا حدادی ( مازندران ) ۳- محمدمهدی فتحی مهر (گلستان) و حسین احمدی (مرکزی)

۵۱ کیلوگرم: ۱- سامان حرجندی پور (قشم) ۲- محمدرضا اسدی (تهران) ۳- ابوالفضل عبدالوند (لرستان) و مانی کاووسی ( مازندران )


۵۵ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل شمسی پور (توابع تهران) ۲- علی اکبر یوسف پور (کرمان) ۳- مهدی مصطفی زادگان (آذربایجان غربی ۲) و امیرمهدی نجاتی زاده (سهمیه آزاد)

۶۰ کیلوگرم: ۱- سجاد پیردایه (لرستان) ۲- حمیدرضا گوهری (تهران) ۳- ابراهیم الهی ( مازندران ) و عرفان سنچولی (گلستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی ممیوند (لرستان) ۲- سینا ذوالفقاری ( مازندران ) ۳- طاه قرابی (البرز) و محمدماهان خرمکاه (سهمیه آزاد)

۷۱ کیلوگرم: ۱- یونس شفیعی (همدان) ۲- ابوالفضل حسینی (سهمیه آزاد) ۳- محمدامین دارابی (تهران) و امیرمهدی مقدم (خراسان رضوی)

۸۰ کیلوگرم: ۱- رضا سلیمانیان ( مازندران ) ۲- هومن بهزادپور (لرستان) ۳- علی اسدی (کیش) و عرفان جهانی (توابع تهران)

۹۲ کیلوگرم: ۱- عرفان علیزاده ( مازندران ) ۲- توحید نوری (قشم) ۳- امیررضا دلیری (کرمانشاه) و ابوالفضل ملکی (کیش)

۱۱۰ کیلوگرم: ۱- محمدرضا لطفی ( مازندران ) ۲- طاها فدائی (سیستان و بلوچستان) ۳- علی زارع (قشم) و عباس لشکری (البرز)


رده بندی تیمی: ۱- مازندران ۱۵۹ امتیاز ۲- تهران ۱۱۲ امتیاز ۳- لرستان ۱۰۱ امتیاز ۴- توابع تهران ۷۸ امتیاز ۵- قشم ۷۰ امتیاز ۶- خراسان رضوی ۶۰ امتیاز ۷- البرز ۶۰ امتیاز ۸- کرمانشاه ۵۵ امتیاز ۹- همدان ۴۰ امتیاز ۱۰- سیستان و بلوچستان ۴۰ امتیاز

* صعود تیم ورنا بتن عباس‌آباد به لیگ‌برتر بدمینتون

تیم ورنا بتن عباس‌آباد نماینده شایسته مازندران در فینال با برتری مقابل تیم میلاد تبریز راهی لیگ‌برتر بدمینتون کشور شد.

دو تیم ورنابتن عباس‌آباد و میلاد تبریز برگزار کننده دیدار فینال و پایانی لیگ دسته اول بدمینتون کشور در رده مردان بودند که در پایان تیم ورنابتن عباس‌آباد با پیروزی مقابل حریف راهی لیگ‌برتر بدمینتون کشور شد.


تیم ورنابتن عباس‌آباد موفق شد در فینال با برتری مقتدرانه چهار بر یک تیم میلاد تبریز را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات شود. گفتنی است، با صعود تیم ورنابتن عباس‌آباد، مازندران برای اولین‌بار در لیگ‌برتر بدمینتون کشور در بخش مردان صاحب نماینده شد.

*صعود شهید عبدی مازندران به جمع هشت تیم برتر لیگ‌یک جوانان فوتبال کشور

 تیم شهید عبدی مازندران با کسب پیروزی خارج خانه مقابل پدیده شهرخودرو مشهد یک هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی، جواز صعود به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ‌یک جوانان کشور را کسب کرد.

 شهید عبدی مازندران به همراه خزر بابل و پدیده ساری تیم‌های مازنی حاضر در گروه اول این رقابت‌ها بودند که به همراه تیم مقاومت تهران به مرحله نهایی صعود کردند.
در هفته پایانی این رقابت‌ها شهید عبدی میزبان مقاومت تهران خواهد بود و خزر بابل و پدیده ساری به ترتیب به مصاف سپیدرود رشت و پدیده شهرخودرو مشهد خواهند رفت. مرحله نهایی این مسابقات به صورت حذفی برگزار خواهد شد.


* فولادین ذوب آمل، نایب قهرمان لیگ‌برتر وزنه‌برداری کشور

تیم وزنه‌برداری فولادین ذوب آمل در پایان رقابت‌های لیگ‌برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور که فینال این رقابت طی دور روز اول و دوم اسفند در سالن ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت.

در جدول نهایی این رقابت‌ها تیم ذوب‌آهن اصفهان با ۲۳۰۷ امتیاز، فولادین ذوب‌آمل با ۲۲۲۴ امتیاز و ملی‌حفاری اهواز با ۲۰۸۸ امتیاز به ترتیب رده‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

* آخرین خبرها از اردوهای ملی فوتبال و فوتسال

ششمین مرحله اردوی آمادگی تیم‌ملی فوتبال هفت‌نفره کشورمان از یکم تا هشتم اسفندماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار خواهد شد.

 وحید نواب، یاسر رستمی (مازندران)، دو ملی‌پوش مازنی هستند که به اردو دعوت شدند. همچنین؛ سلیمانی اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی فوتسال بانوان را اعلام کرد این اردو از 27 بهمن ماه تا 4 اسفند ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود.


شاگردان سلیمانی قرار است در این اردو دو دیدار دوستانه با تیم‌ملی فوتسال بانوان روسیه برگزار کنند.نسترن مقیمی از مازندران طبق معمول در اردو حضور خواهد داشت.

* لقب محمد صلاح برای ستاره آملی !

اللهیار صیادمنش آملی به تیم هال‌سیتی با مالکیت جدید آکون ایلیچالی (ترکیه) به صورت قرضی ملحق شد. ستاره ایرانی ۲ بازی است که در ترکیب قرار نگرفته است.

شوتا آرولادزه، سرمربی هال‌سیتی، اللهیارصیادمنش را در بازی یک بر صفر مقابل فولام و در تساوی بدون‌گل مقابل شفیلد در ترکیب تیم قرار نداد. دلیل اینکه سرمربی گرجستانی صیادمنش را در ترکیب قرار نداد، مصدومیت مهاجم ایرانی بود.

 

آکون ایلیچالی مالک ترکیه‌ای باشگاه هال‌‌سیتی، اللهیار صیادمنش را به «محمد صلاح» ستاره مصری لیورپول تشبیه کرده است.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فولادین ذوب آمل لیگ برتر وزنه برداری لیگ برتر بدمینتون قهرمان کشتی آزاد لیگ برتر بدمینتون بدمینتون کشور قهرمانی جهان رقابت ها سهمیه آزاد شهید عبدی برگزار شد کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان رقابت های کشتی آلیش بانوان

رقابت‌های کشتی آلیش بانوان قهرمانی استان فارس در مجموعه ورزشی تختی شیراز برگزار شد و در پایان تیم شیراز به مقام قهرمانی رسید.
تیم‌های جهرم و لار به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.
برترین‌های این رقابت‌ها به مسابقات کشوری که ۲۸ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران
  • شیراز قهرمان رقابت های کشتی آلیش بانوان
  • قهرمانی اندیشه زرین اردبیل در لیگ یک گلبال کشور