Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین روز و پنجمین جلسه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش تابناک، نمایندگان از روز یکشنبه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ را در دستور کار قرار داده و در دو روز گذشته تبصره های ۱ و ۲ بودجه را تصویب کردند.

مجوز مجلس برای جذب اعتبار از طریق واگذاری سهام ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۱۰:۰۹

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه، سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401، با هدف تقویت بورس و توسعه حمل و نقل به پیشنهاد جعفر قادری با الحاق یک پاراگراف به بند (و) تبصره (2) ماده واحده این لایحه با 153 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مصوبه، به صندوق توسعه حمل و نقل اجازه داده می‌شود تا با دریافت مجوز از سازمان بورس برای تکمیل و یا احداث طرح‌های انتفاعی بخش حمل و نقل از طریق تأسیس صندوق پروژه نسبت به جمع‌آوری منابع از بخش‌های غیردولتی اقدام و نسبت به واگذاری سهام و یا تضمین حداقل سود معادل با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر پروژه اقدام نماید.

۱۰ درصد سهام سرخابی ها هفته آتی در بورس واگذار می شود ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۱۰:۰۷

نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با پیشنهاد الحاقی سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل درخصوص مردمی سازی و مالکیت باشگاه های ورزشی پرسپولیس و استقلال با استفاده از ظرفیت های بخش تعاونی مخالفت کردند.

دکتر محمدباقر قالیباف درخصوص موضوع واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: براساس قانون سال 1400 بخش سازمان خصوصی سازی در این راستا اقدام کرده و در این راستا مسیر واگذاری سرخابی ها در بورس طی می شود.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی در مخالفت با پیشنهاد مذکور گفت: موضوع واگذاری سرخابی ها طی سال های گذشته مطرح شده و حتی در بودجه سال 1400 نیز به تصویب رسید، متاسفانه دولت قبل در این خصوص اراده ای نداشت زیرا بیشتر مسئله جنبه سیاسی داشت و می خواستند مالکیت باشگاه تحت نظر دولت باشد.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم اظهار کرد: با روی کار آمدن وزیر جدید اقتصاد، دستور واگذاری این دو باشگاه به سازمان خصوصی سازی داده شد، لذا در جلسه دو هفته قبل هیات واگذاری مصوب شد دو تیم افزایش سرمایه داشته باشند و همچنین در مرحله اول 10 درصد سهامشان به هواداران واگذار شود که این امر در هفته آتی و در بورس عملی خواهد شد.

در ادامه محمدحسن آصفری در موافقت با پیشنهاد نماینده اردبیل گفت: 13 سال است که موضوع واگذاری سرخابی ها مطرح می شود اما معلوم نیست اراده سیاسی یا اقتصادی برای انجام این موضوع وجود نداشته یا موضوع رانت مطرح بوده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت اعتبارات زیادی را در اختیار این باشگاه ها طی سال ها قرار داده به طوری که انگار به دیگر ورزش ها توجهی نمی شده است، باید 51 درصد سهام این باشگاه ها در اختیار عموم قرار گیرد، زیرا دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیش از 40 الی 50 میلیون هوادار دارند و باید جلوی هر نوع تبعیض، رانت خواری احتمالی با نفوذ افراد صاحب قدرت گرفته شود.

براساس این گزارش در نهایت پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه ضمن مخالفت با پیشنهاد مطرح شده گفت: طی 15 سال گذشته به وزارت اقتصاد ابتدا اجازه و سپس تکلیف شده که دو باشگاه واگذار شوند، از این رو پیشنهاد مذکور قابل طرح نیست، همچنین پیشنهاد ارائه شده با ماده 90 سیاست های کلی اصل 44 مغایرت دارد.

ارجاع پیشنهاد تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۰۹:۳۰

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه، سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401، با اخطار احد آزادی‌خواه به پیشنهاد علی اکبر بسطامی درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت با 176 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر اساس آن پیشنهاد مذکور برای بررسی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

علی اکبر بسطامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1401 پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره (2) ماده واحده پیشنهادی مبنی بر واگذاری سهام عدالت به باقی‌مانده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را مطرح کرد و گفت: از محل باقی مانده سهام عدالت باید به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد توجه شود.

لزوم توجه به جاماندگان سهام عدالت اعم از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی ضمن مخالفت با پیشنهاد بسطامی گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی طی یک سال گذشته مطرح و بررسی شده است. دو میلیون و 300 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و 300 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند. متأسفانه این طرح در دولت قبل عملیاتی نشد اما با تغییر دولت و مذاکراتی که با آقای رئیسی داشتم، رئیس جمهور با کلیات این طرح موافقت کرده و موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با همکاری دولت و موافقت رئیس جمهور می‌توانیم تکلیف همه جاماندگان سهام عدالت را مشخص کنیم از این رو کمیسیون اقتصادی پیشنهاد تکمیلی برای این موضوع ارائه کرده است.

فرهاد بشیری نیز ضمن موافقت با پیشنهاد بسطامی افزود: با توجه به میزان محرومیت در استان‌های مختلف و مراجعاتی که به نمایندگان می‌شود این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است سید حمید پورمحمدی نماینده دولت در صحن علنی در ادامه اظهار کرد: درباره 130 هزار میلیارد از سال گذشته در این زمینه گفت‌وگو شده و مراحل قانونی در حال طی شدن است. 75 هزار میلیارد نیز دولت در لایحه بودجه به این موضوع اختصاص داده است. کمیسیون تلفیق بودجه نیز 130 هزار میلیارد پیشنهاد کرده تا سهام عدالت به مشمولان زیرمجموعه تأمین اجتماعی و ایثارگران واگذار شود اما کسی درباره میزان سهام صحبت نمی‌کند. چنین سهامی وجود ندارد و با دادن وعده به مردم و قانونی کردن آن نتیجه‌ای جز نارضایتی مشاهده نخواهیم کرد لذا بهتر است تمام میزان سهام قابل واگذار مشخص و در یک سال برای آن تصمیم‌گیری شود.

میزان سهام عدالت موجود و تعداد باقی ماندگان مشخص شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احد آزادی‌خواه در ادامه نشست علنی امروز به استناد بند (9) اصل (3) قانون اساسی اخطار داد و گفت: رفع تبعیض ناروا یکی از مطالبات جدی مردم در حوزه‌های انتخابیه است. با توجه به اظهارات نماینده دولت که آن هم باید بررسی و راستی آزمایی شود، بهتر است اگر قرار به کمک و حمایت از خانواده کمیته امداد باشد، از سایر جاماندگان سهام عدالت به ویژه مددجویان بهزیستی نیز حمایت شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: در پیشنهاد آقای بسطامی به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخته نشده هر چند علاوه بر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بخشی از کارگران و مستضعفین نیز سهام عدالت دریافت نکرده‌اند. کمیسیون اقتصادی بیش از یک سال است که به این موضوع پرداخته، حتی دفتر مقام معظم رهبری نیز پیگیر این موضوع بوده است و کار کارشناسی هم در کمیسیون اقتصادی انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس نکته‌ای که نماینده دولت گفت باید به هر میزان سهام عدالت موجود روشن و جمعیت افراد ذی‌حق و باقی مانده نیز مشخص شود بنابراین با موافقت نمایندگان اخطار آقای آزادی‌خواه را وارد می‌دانم و پیشنهاد مربوطه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهم تا با هماهنگی کمیسیون اقتصادی و دولت پیشنهاد جامعی به صحن علنی ارائه شود.

لزوم حفظ شأن و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان

گفتنی است عبدالحسین روح‌الامینی در تذکر آیین نامه‌ای به استناد بند (11) ماده (22) درباره حفظ شأن و اقتدار و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان گفت: متأسفانه پیشنهادهایی در طول این 3 روز مطرح شده که دولت معتقد است امکان اجرای آن را ندارد حتی درباره گزارش دیوان محاسبات نیز موضوعاتی مطرح شده است لذا از رئیس مجلس می‌خواهم که از اختیار قانونی خود برای تصمیم‌گیری یا رأی‌گیری اسمتزاجی نمایندگان استفاده کند.

وی افزود: روز گذشته مباحثی بین رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد که باید بگویم اینجا جای پوپولیست و یا رأی آوری نیست و نمایندگان باید به مباحث کارشناسی بودجه بپردازند لذا رعایت حال مردم ضروری است از سوی دیگر رئیس و هیأت رئیسه مجلس باید به سوگندی که خورده‌اند عمل کنند.

ادامه دارد

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین بودجه بخش های درآمدی بودجه جزییات بودجه مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین جاماندگان سهام عدالت لایحه بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی جریان بررسی کمیسیون تلفیق سهام عدالت کمیته امداد میزان سهام رئیس مجلس دو باشگاه بررسی بخش سرخابی ها مطرح شده مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

هفتم آذر ماه سال گذشته بود که سرانجام پس از چندین سال بلاتکلیفی شکل برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تصویب و اعلام شد.

مجامعی که روند برگزاری آن از سال ۹۹ متوقف شده بود و در این خصوص رئیس سازمان بورس مجید عشقی گفت: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشکالاتی در ساماندهی برگزاری مجامع شرکت‌ها اتفاق افتاد که باعث شد روند برگزاری مجامع این شرکت‌ها متوقف شود. از سال ۹۹ هیئت مدیره این شرکت‌ها تجدید نشده و همان هیئت مدیره که مدت ماموریت‌شان تمام شده در این شرکت‌ها حضور دارند. بعد از آن‌که مردم در سال ۹۹ روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کردند در انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ نقشی نداشته‌اند. سال ۱۴۰۰ تصمیماتی توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد اتخاذ شد که از برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اعضای هیئت مدیره آنها توسط دولت تعیین می‌شود جلوگیری شد و به درستی جلوی این کار گرفته شد و مجامع اینها برگزار نشد.

در نهایت هم گره برگزاری مجامع سهام عدالت سال گذشته باز شد و اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ برای استان خراسان شمالی برگزار و بنابر اعلام سازمان بورس با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران همراه شد دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و در این مجمع نیز ۶۳.۲ درصد از سهامداران مشارکت داشتند. مجامع سهام عدالتی که مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص شکل برگزاری آن هم مطرح کرده بود: مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم حضوری و هم الکترونیکی و از طریق سامانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خواهد بود، اما رای‌گیری کاملا الکترونیکی است.

در ادامه هم حمید رضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: طبق مصوبه شورای عالی بورس تا ابتدای شهریور سال ۱۴۰۳ کل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید برگزار شود.

اما اهمیت مشارکت و حضور سهامداران در مجامع سهام عدالت چیست؟ موضوعی که مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امیدواریم سهامداران مشارکت خوبی را در این انتخاب داشته باشند چرا که انتخاب آنها سبب می‌شود هیات مدیره خوب و قوی انتخاب شود که این موضوع می‌تواند بر سودآوری سهام آنها اثرگذار باشد.

مهدی حاجی‌وند افزود: هر چقدر هیات مدیره کاربلدتر و توانمندتر باشد قطعا شرکت بهتر مدیریت می‌شود و با عملکرد مطلوب‌تر سودآوری سهامدار هم افزایش پیدا می‌کند. در کل مشارکت در تصمیم گیری از جمله مواردی است که افراد با حضور در انتخابات سهام عدالت می‌توانند در آن نقش داشته باشند.

همانطور که پیش‌تر اعلام شد بر اساس مصوبه شورای عالی بورس باید مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا ابتدای شهریور امسال برگزار شود بر این اساس باید چراغ برگزاری مجامع سهام عدالت یکی پس از دیگری روشن شود در همین راستا هم، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت سرمایه‌گذاری استانی گیلان سهامداران خود را برای ۱۶ فروردین جهت شرکت در مجمع دعوت کرده است بنا است استان خراسان جنوبی هم از سهامداران خود برای مجمع دعوت کند. نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده و مشابه دو مجمع دیگر برگزار خواهد شد.

جعفری در پاسخ به این پرسش که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها تا شهریور ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید؟ می‌گوید: حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم و جلسات توجیهی را با استان‌ها برگزار کردیم جلسه توجیهی با حدود ۱۰ استان در سال ۱۴۰۲ داشتیم در نهایت حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم که در چارچوب مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود.

در نهایت گفتنی است، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالتی، برای سهامدارانی است که روش غیر مستقیم را برگزیده‌اند و بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان بورس در حال حاضر بالغ بر ۵۰ میلیون نفر، سهامدار سهام عدالت هستند که حدود ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند و حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در شهریورماه امسال به ایستگاه پایانی خود خواهد رسید؟

tags # سهام عدالت سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید