Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:47:48 GMT

یک ایده عالی برای زیباسازی پشت بام منازل

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۷۴۸۸

یک ایده عالی برای زیباسازی پشت بام منازل

در بیشتر جوامع شهری، زندگی آپارتمانی ما را از داشتن یک حیاط شخصی، دنج و بدون مزاحمت باز داشته است. ولی باز با این وجود نیاز ما انسان ها به محیط باز و طبیعی تغییری نکرده است.

  به گزارش ایسنا بنابر اعلام ماناچمن، اگر از فضاهایی همچون بالکن و حیاط منازل که مساحتشان بسته به نقشه ساختمان متغیر است و ممکن است که اصلا وجود نداشته باشند بگذریم، فضای بازی که همه ساختمان ها در داشتنشان با هم مشترکند، پشت بام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   یک باغ بام یا روف گاردن یک راه حل عالی برای ایجاد فضای زندگی بهتر و بهره مندی از مزایای یک باغ آرامش بخش سبز در وسط یک محیط شلوغ است. پشت بام جاییست که اگر اندکی به پاکسازی و مرتب کردن آن بپردازیم، فضای قابل توجهی را در اختیار ما قرار می دهد.

   در ساختمان های بلند مرتبه، پشت بام جاییست که در ارتفاع بلند قرار گرفته و علاوه بر داشتن چشم انداز وسیع، از دید افراد در ساختمان های مجاور نیز در امان است.

   برای ساخت یک باغچه کوچک بر روی پشت بام، نیازی به صرف هزینه های سنگین نیست.تنها کافیست تا چند عدد گلدان (فلاور باکس) حاوی گیاهان و درختان کوچک جثه تهیه نموده و با خلاقیت به چینش آنها بپردازید. همچنین یکی از مواردی که می توانید در روف گاردن ها از آن استفاده کنید، چمن مصنوعی است.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در روف گاردن

   از مزایای استفاده از چمن مصنوعی در روف گاردن ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
●    در تمامی روزهای سال سبز و بهاری به نظر می رسد
●    نیاز به نگهداری خاصی ندارد
●    نیاز به آبیاری ندارد
●    آفات و پشه ها و حشرات مزاحم را جذب نمی کند
●    به دلیل ایجاد یک سطح غیرلغزنده و امن برای استفاده کودکان امن و مناسب است
●    ماندگاری بالا

آیا امکان داشتن یک روف گاردن را دارید؟

   برای اینکه بتوانید به این سوال پاسخ دهید، لازم است که ۳ عامل اصلی را مدنظر داشته باشید:

۱. زیرسازی مناسب: قبل از هرچیز ، پشت بام شما می بایست از زیرسازی مناسبی برخوردار باشد. شیب بندی و سطح پشت بام باید برای روف گاردن آماده باشد. زیرا اگر این موارد به درستی و طبق اصول صورت نگیرد، احتمال نشتی آب باران و برف به ساختارهای داخلی وجود دارد.

۲.  مساحت مورد نیاز برای روف گاردن: پشت بام برای برخی محلی برای انبار کردن وسایل غیر ضروری و یا محل قرارگیری آنتن، کولر، منبع آب و خیلی از موارد دیگر است. از این رو دقت کنید که آیا فضای کافی روی پشت بام خود دارید که به این امر اختصاص دهید یا خیر.

۳. مقاومت ساختمان: مطمئنا در کنار خرید چمن مصنوعی، باید اجناس دیگری نیز از جمله صندلی، میز، آلاچیق و حتی باربیکیو خریداری شود. باید مطمئن باشید که آیا پشت بام و سازه ساختمان شما به طور کلی تحمل بار همه این المان ها را دارد یا خیر.

نگهداری چمن مصنوعی روف گاردن

   نگهداری چمن مصنوعی نیز آسان است و دردسرهای مراقبت از گیاهان زنده و طبیعی را ندارد. با رعایت چند نکته ساده، برای سال های طولانی می توانید از چمن مصنوعی روف گاردن لذت ببرید.

   پشت بام دائماً در معرض عوامل اقلیمی همچون نور خورشید، بارش برف و باران، تماس با آلودگی هوا، گرد و غبار، خاک، ریزگرد و... قرار دارد.

   برای نگهداری چمن مصنوعی در چنین شرایطی، باید آن را به صورت منظم نظافت کنید. چمن مصنوعی پشت بام را می توان با جاروبرقی تمیز کرد و تمامی خاک و ذرات جامد لا به لای آن را پاک نمود.

   نحوه شستن چمن مصنوعی نیز این گونه است که، با فشار شلنگ آب و شامپو فرش، کثیفی ها را پاک می کنیم. آب باران هم باید به کفشور و ناودان هدایت شود تا موجب رسوب گِل روی چمن مصنوعی نشود.

   یکی از نکات بسیار مهم در مراقبت از چمن مصنوعی، ممانعت از انعکاس آفتاب از سطح شیشه درب و پنجره و کلیه سطوح درخشان آینه ای بر روی چمن مصنوعی روف گاردن می باشد. بازتاب نور خورشید از چنین سطوحی، معمولا به صورت همگرا و متمرکز می باشد که باعث ذوب شدن و سوختن الیاف چمن مصنوعی خواهد شد.

   این مساله عموماً در پشت بام هایی دیده می شود که دارای پنت هاوس بوده و یا آلاچیق های شیشه ای دارند. انعکاس آفتاب از سطح ورقه های برّاق آلومینیوم و یا فولاد با روکش کرومی نیز باعث سوختگی چمن مصنوعی پشت بام خواهد شد.

چمن مصنوعی با کیفیت از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید چمن مصنوعی دارید، بهتر است در ابتدا از خدمات مشاوره رایگان شرکت‌های تولیدکننده چمن مصنوعی مانند شرکت ماناچمن به نشانی اینترنتی https://www.manachaman.com بهره ببرید. بی شک، داشتن اطلاعات کافی در حوزه چمن مصنوعی، سبب رضایت خاطر بیشتر شما در هنگام خرید خواهد شد.

  انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چمن مصنوعی خرید چمن مصنوعی چمن مصنوعی روف گاردن پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • خسارت باد شدید به خودروها و برخی از منازل شهر ایلام