Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:40:59 GMT

مهدی دوست دارد در رئال مادرید بازی کند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۷۵۰۵

مهدی دوست دارد در رئال مادرید بازی کند

مهدی طارمی را می‌توان این روزها به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران معرفی کرد. ستاره‌ای که هم در ترکیب تیم ملی درخشید و باعث صعود این تیم به جام جهانی 2022 قطر شد و هم در ترکیب پورتو نقش اصلی را ایفا می‌کند و با گلزنی یا پاس گل‌هایش به بهترین بازیکن این تیم تبدیل شده است.

روزنامه ایران: مهدی طارمی را می‌توان این روزها به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره‌ای که هم در ترکیب تیم ملی درخشید و باعث صعود این تیم به جام جهانی 2022 قطر شد و هم در ترکیب پورتو نقش اصلی را ایفا می‌کند و با گلزنی یا پاس گل‌هایش به بهترین بازیکن این تیم تبدیل شده است. این موضوع باعث شد به سراغ علیرضا طارمی پدر مهدی برویم که نقش ویژه‌ای در رشد او به عنوان یک بازیکن فوتبال داشته است. کسی که خودش یکی از بازیکنان مطرح فوتبال بوشهر بوده و حالا هم مدتی است به عنوان مربی تیم فوتبال 7 نفره ایران کارش را آغاز کرده است. علیرضا طارمی در گفت‌و‌گویی که با خبرنگار «ایران» داشت، درباره درخشش پسرش در بازی‌های ملی و باشگاهی در چند وقت اخیر گفت: «ما از این موضوع خوشحال هستیم. الحمدلله بعد از اتفاق‌هایی که درباره مهدی در تیم ملی افتاد و مشکل برطرف شد، توانست دوباره راه بیفتد و گل صعود به جام جهانی را بزند که باعث شادی همه مردم شد و امیدوارم که روز به روز هم بهتر شود.»


پس از صعود ایران به جام جهانی امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ملی دست‌های پدرش احمدرضا عابدزاده را بوسید که این موضوع بازتاب بسیاری داشت. این در حالی است که چنین کاری را مهدی طارمی هم سال 97 و در مراسمی که برای تقدیر از او در بوشهر برگزار شده بود برابر پدرش انجام داد. علیرضا طارمی درباره اینکه با این کار حس عابدزاده مقابل پسرش را درک می‌کند، یادآور شد: «بله واقعاً همین‌طور است. مهدی هم بحمد‌الله خیلی پسر خوبی است و حرف‌شنوی از ما دارد و یکی از عوامل موفقیتش هم همین خوب بودنش است. او در این سال‌ها فرزند خوبی برای من و خانواده بوده است.»


پدر طارمی درباره اینکه آیا مهدی برای گرفتن تصمیمی یا انجام دادن کاری با او مشورت می‌کند یا خیر، توضیح داد: «بله. البته مهدی خودش مدیر برنامه دارد ولی از من هم نظرخواهی می‌کند.»
علیرضا طارمی خودش بازیکن ایران‌جوان و پاس بوشهر بوده و به نظر می‌رسد ژن فوتبالیست بودن او به مهدی منتقل شده است. پدر طارمی در این‌باره عنوان کرد: «لطف دارید ولی بله من فوتبالیست بودم و در تیم‌های مختلفی بازی می‌کردم و در تیم منتخب بوشهر هم حضور داشتم.»
پدر طارمی به واسطه بازی‌های خوبی که انجام می‌داده به «علیشاه» معروف بوده و هنوز هم او را در بوشهر به این نام می‌شناسند. چرا که در پست‌های مختلفی بازی می‌کرده است. او در این‌باره گفت: «آن موقع من آچار فرانسه بودم. هم مهاجم بودم و هم دفاع آخر و دروازه‌بان ولی بیشتر دفاع آخر بازی می‌کردم. من الان هم در مسابقات اداری صدا و سیما در شمال بازی می‌کنم ولی به خاطر کرونا یکی دو سالی است که تعطیل شده است.»


او درباره اینکه خودش فوتبالیست بهتری بوده یا پسرش، چنین واکنشی داشت: «مهدی بازیکن بهتری است. زمان ما امکانات حالا نبود و مشاور و راهنمایی نداشتیم که بگوید چه کار کنیم. اگر کسی بود که به من مشورت می‌داد، شاید اسمم بیشتر مطرح می‌شد. الان هم تیم‌های شاهین و ایران‌جوان در پایه قوی هستند ولی در بزرگسالان از بازیکنان جوان‌شان استفاده نمی‌کنند. در حالی که خیلی بااستعداد هستند و می‌توانند مثل مهدی رشد کنند. البته باید به آنها میدان داده شود. حتی اگر ما مهدی را از بوشهر جدا نمی‌کردیم، ممکن بود به اینجا نرسد. در همان بوشهر هم حق مهدی خیلی خورده شد.»


جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران معتقد است نوع نگاه مهدی به فوتبال خیلی تغییر کرده و حرفه‌ای شده است. پدرش در این‌باره و اینکه طارمی چه تصمیمی برای آینده دارد، چنین نظر داد: «بله همین‌طور است. او رشد خوبی داشته و در حال پیشرفت است. فعلاً که در پورتو مشغول است و دارد کارش را می‌کند. او در این تیم طرفداران زیادی دارد و همه در پرتغال، مهدی را دوست دارند. حتی یکی از خانم‌ها که در این کشور مربی است گفت محبوبیت مهدی از رئیس جمهور پرتغال هم بیشتر است و این در فضای مجازی هم قابل مشاهده است.»
طارمی با حضور در پرسپولیس لیگ چهاردهم و زیر نظر علی دایی درخشش را آغاز کرد. پدر طارمی درباره آن روزها چنین صحبت کرد: «مهدی خیلی استعداد خوبی دارد و آقای دایی هم او را پسندید. ما یک کلیپی از کارهای تکنیکی و گل‌هایی که زده بود تهیه کردیم و به پرسپولیس و استقلال فرستادیم و آقای دایی هم که فیلمش را دیده بود، استقبال کرد و گفت که بیاید و با این اتفاق هم پرسپولیس سود برد و هم مهدی.» علیرضا طارمی درباره اینکه دوست دارد پسرش را در چه تیمی ببیند، خاطرنشان کرد: «مهدی خودش از کودکی دوست داشت در رئال مادرید بازی کند. حالا نمی‌دانم این اتفاق بیفتد یا نه ولی توانش را دارد. البته تیم‌هایی مثل رئال دنبال بازیکن جوان‌تر هستند و باید دید مدیر برنامه‌ای قوی می‌تواند او را به این تیم در آینده منتقل کند. البته مهدی سنی ندارد و همین الان هم بسیار موفق بوده و می‌تواند بیشتر بدرخشد.»

بــــرش

پدر طارمی درباره اینکه تصور می‌کرده پسرش به چنین جایگاهی در فوتبال اروپا برسد، اظهار داشت: «بله ما که توقع‌مان بیشتر از این هم بوده است. مهدی از همان کودکی استعداد خوبی داشت و فیلم‌هایش هم موجود است. در تیم زیر 10 سال یا در هر رده سنی دیگری در بوشهر آقای گل می‌شد اما کم‌لطفی‌هایی شد و بی‌مهری کردند و مسئولانی که بودند، او را به تیم‌های ملی پایه نوجوانان و جوانان هم معرفی نکردند.»

انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طارمی درباره بهترین بازیکن علیرضا طارمی جام جهانی پدر طارمی هم در ترکیب تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش

رونالدو در سال ۲۰۱۸ و پس از کسب افتخارات فراوان تیمی و فردی با پیراهن رئال مادرید تصمیم گرفته این باشگاه را ترک کند اما از آن زمان تا به حال هنوز هم بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ رئال می‌دانند.

این در حالی است که او رقبای بسیار بزرگ و قدرتمندی مانند فرانس پوشکاش و آلفرد و دی استفانو و حتی رائول گونزالس را در کنارش می‌بیند اما به نظر می‌رسد که بسیاری از بازیکنان فعلی این تیم هم در این رقابت طرف این ستاره پرتغالی هستند.

رودیگر که در حال حاضر یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان رئال مادرید در خط دفاعی است در یک نظرسنجی رونالدو برزیلی را در رده پنجم، سرخیو راموس را در جایگاه چهارم، رائول را در رتبه سوم، زین‌الدین زیدان را مقام دوم و رونالدو را در جایگاه اول بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید قرارداد.

این بازیکن هم که حالا پیراهن النصر عربستان را بر عهده دارد از این ادعای ستاره رئال مادرید بسیار خوشحال شد و به شیوه خاص خودش در شبکه‌های اجتماعی از او تشکر و به‌نوعی اظهاراتش را تایید کرد.

  منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • با تایید خروج ناچو؛ رئال مادرید لنی یورو را همین تابستان می‌خواهد نه در سال 2025
  • ریوالدو: وینیسیوس با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند برنده توپ طلا می‌شود
  • گل ها و مهارت های فرانکو ماستانتونو، پدیده 16 ساله آرژانتینی و بازیکن مورد نظر رئال مادرید برای فصل آینده / فیلم
  • وینی با قهرمانی چمپیونزلیگ به توپ طلا می‌رسد
  • (عکس) تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش
  • موافقت کریستیانو رونالدو با رودیگر؛ 5 بازیکن برتر تاریخ رئال مادرید! / عکس
  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است
  • رئال مادرید، الگویی برای استقلال و پرسپولیس که جام می‌خواهند 
  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!