Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:30:04 GMT

تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار برای واکسیناسیون دام

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۷۵۶۹

تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار برای واکسیناسیون دام

ایسنا/اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با تأمین 2 میلیارد تومان اعتبار عملیات واکسیناسیون دام سبک و سنگین در استان اردبیل در حال انجام است.

بهلول تکلوی سوم اسفند در جریان بازدید از روند واکسیناسیون دام‌های سنگین در اردبیل اظهار کرد: با توجه به رویکرد دامپزشکی در جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی عملیات واکسیناسیون و مایه‌کوبی در شهرهای مختلف برای دام‌های سبک و سنگین آغاز شده و تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار نیز در این زمینه تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: قرار است 600 میلیون تومان نیز در روزهای آینده تأمین شود تا عملیات واکسیناسیون با مشارکت بخش خصوصی در همه شهرستان‌های استان برای دام‌های سبک و سنگین به انجام برسد.


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بیماری تب برفکی و تب مالت در استان اردبیل مشاهده نشده است، گفت: بروز این بیماری آثار زیان‌باری را در دام و استفاده‌کنندگان از محصولات خام دامی به همراه خواهد داشت که باید مراقبت‌های لازم انجام شود تا عملیات واکسیناسیون دام‌ها به شکل کامل به انجام برسد.


تکلوی نظارت بر کشتار دام‌های سبک و سنگین را در استان و در قالب کشتارگاه‌های صنعتی یادآور شد و افزود: برای جلوگیری از انتشار بیماری مشترک دام و انسان که بیش از 870 گونه است،‌ تلاش بر این است تا کشتار دام‌ها در کشتارگاه‌های صنعتی با رعایت موازین بهداشتی انجام شود تا زمینه سلامت مواد خام دامی برای مصرف‌کنندگان فراهم آید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بسیاری از شهرها جلوی کشتار غیرمجاز و کنار جاده گرفته شده که عمدتا در اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر نمونه‌هایی از این کشتارها را شاهد بودیم که با همکاری مراجع قضایی به ویژه دادستان‌های شهرستان‌های یاد شده جلوگیری از کشتار دام غیرمجاز به انجام رسیده است.


تکلوی اضافه کرد: همکاران ما در کشتارگاه قبل از کشتار، حین و بعد از کشتار دام‌ها را مورد بررسی قرار داده تا از لحاظ سلامت مشکلی نداشته باشند و دام‌ها بعد از کشتار به پیش سردخانه‌ها تحویل داده می‌شوند تا به مدت 24 ساعت رفع میکروب‌های احتمالی انجام و دام سالم تحویل قصابی‌ها شود.


وی به عملکرد 9 ماهه اداره کل دامپزشکی در بازدید از مراکز عرضه مواد خام دامی اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت 213 هزار کیلوگرم فرآورده‌های فاسد و نامناسب دامی از چرخه مصرف خارج شده و به هیچ وجه اجازه ورود این مواد خامی به چرخه مصرف داده نشده است.


تکلوی از مجهز شدن آزمایشگاه دامپزشکی استان به دستگاه پی.سی.آر برای تشخیص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و بیان کرد: 12 ساعت فرصت تشخیص در این آزمایش وجود دارد که این اقدام پیشگیرانه مانع از شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌شود.


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل استان اردبیل را مرجع آزمایشگاه برای تأیید کیفیت عسل تولیدی و عرضه شده به بازار اعلام کرد و گفت: در کنار راه‌اندازی این آزمایشگاه به عنوان مرجع تأیید عسل طبیعی، ما سعی می‌کنیم باقیمانده سموم و داروها را نیز در مواد خامی مورد بررسی قرار داده و سلامت این محصولات را تضمین کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی واکسیناسیون دام نظارت بر کشتار دام عسل استانی اجتماعی عملیات واکسیناسیون واکسیناسیون دام دامپزشکی استان استان اردبیل سبک و سنگین کشتار دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، با توجه به شروع سفرهای زائران ‎حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران، تأمین و پرداخت ارز به‌صورت اسکناس به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن در سال جاری انجام‌ می‌شود.

استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد

نرخ فروش اسکناس ‎مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی‌شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.

پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌کند.

طبق اعلام بانک مرکزی فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 848589 برچسب‌ها حج ارز - بازار داخلی خبر مهم یورو

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟