Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:24:46 GMT

سازمان‌ها در ارتباط با جامعه نخبگانی کامل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۷۶۷۸

سازمان‌ها در ارتباط با جامعه نخبگانی کامل می‌شوند

ایسنا/ایلام مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: پزشکی قانونی به دنبال حل چالش‌های خود به کمک اساتید، نخبگان و صاحب نظران علمی است

«مهرشاد طهماسبی» در دیدار با معاون پژوهش و فناوری، نمایندگان رشته های حقوق، روانشناسی، ژنتیک و آمار، اداره ارتباط با صنعت و مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه خدمات پزشکی قانونی در جامعه به عنوان یک نهاد مستقل و زیر نظر قوه قضاییه است، اظهار کرد: تعامل با مجموعه دانشگاهی و همکاری با متخصصین حوزه‌های مختلف اصلی‌ترین راه برای تکامل هر سازمانی است و مجموعه پزشکی قانونی با توجه به وظایف خطیر خود در راستای کشف حقیقت به دنبال حل چالش‌های خود به کمک اساتید، نخبگان و صاحب نظران علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: علاوه بر همکاری‌های پژوهشی، تعامل در حوزه آموزش، آزمایشگاه، علوم روابط عمومی و کامپیوتر از مواردی است که در ارتباط با دانشگاه محقق خواهد شد.

در ادامه «رحمت‌اله محمدی‌پور» از ایجاد بستر تعامل این چنینی ابراز خرشندی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام با کمک ۲۰۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت در رشته‌های مختلف و بیش از ۶ هزار دانشجو که نزدیک به نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، آزمایشگاه‌های مجهز، اماکن ورزشی، مرکز رشد، سرای نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه‌های کامپیوتر، لابراتوار زبان، مهمانسرا، سامانه‌های اینترنتی مناسب، اماکن آموزشی کافی، کتابخانه‌ها، اماکن فرهنگی، سلف سرویس و ... با دسترسی مناسب در سطح شهر فضایی را فراهم کرده که مردم به تحصیل می‌پردازند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به سیاست‌های ارتباط با «صنعت، جامعه و دانشگاه» برای حل بحران‌ها و معضلات، خاطر نشان کرد: دانشگاه باید محور حل مسئله و تلاش استادان برای نقش‌آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

همچنین «امین بختیاری» بر نقش پژوهش در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: با توجه به ماهیت کار پزشکی قانونی و ابعاد گسترده علم پزشکی در راستای کشف حقیقت و احقاق عدالت در جامعه، پژوهش همواره یکی از ارکان اصلی در پزشکی قانونی بوده است به گونه‌ای که مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به همت متخصصین و با هدف خودکفایی موفق به ساخت کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر شد.

مسئول امور پژوهشی پزشکی قانونی استان ایلام یادآوری کرد: پزشکی قانونی ایلام از میان استان‌های غیر قطی پزشکی قانونی کشور موفق به کسب رتبه دوم پژوهش در سال 99 شده است.

گفتنی است علاوه بر بحث و تبادل نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان پزشکی قانونی در خصوص نحوه تعامل‌های علمی مشترک، چند تفاهم نامه همکاری منعقد و کارگروه مشترک پژوهشی تشکیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام سازمان پزشکی قانونی دانشگاه آزاد اسلامی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست

پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و با وجود اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آن ها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است